Nie je to síce originálny nápad predstaviť nový model najprv v podobe pretekárskeho auta, ale úspech zaručuje. Okrem tých, čo majú záujem o konkrétny model či trhový segment, totiž osloví aj fanúšikov rýchlych kolies. A to je prípad rumunskej automobilky a inkriminovaného špeciálu. Dala ho postaviť divízii Renault Sport, aby sa mohol zúčastniť seriálu pretekov Trophée Andros, ktoré sa odohrávajú na snehu. Dacia Duster Competition Car má síce len laminátovú karosériu, ale tá (a to je to podstatné) kopíruje základné línie pripravovaného sériového modelu Dacia Duster, ktorý sa v sériovej podobe ako nový crossover predstaví pravdepodobne už v marci budúceho roku na autosalóne v Ženeve. Zobrazený výkonný predátor je vlastne vlk v rúchu baránka. Má trubkovú konštrukciu skeletu a pred zadnou nápravou uložený šesťvalec VQ 30 3,0 l s maximálnym výkonom 257 kW (350 k), spriahnutý so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou SADEV. Samozrejme, že krútiaci moment, ktorý, mimochodom, vrcholí na hladine 360 Nm, sa prenáša na všetky štyri kolesá, obuté v šestnásťpalcových pneumatikách Continental Racing Contact 3. Zaujímavosťou je mechanické riadenie oboch náprav. Miesto za volantom má vyárendované samotný Allain Prost – štvornásobný majster F1, ktorý v Trophée Andros získal už dva majstrovské tituly. A ak chcete nadobudnúť čo najvernejšiu predstavu o tom, ako civilná Dacia Duster bude vyzerať, v prvom rade zakalkulujte väčšiu svetlú výšku a odmyslite si široké blatníky. Potom sledujte masku chladiča, tvar svetlometov a línie okien. Aj Dacia Duster bude podľa zatiaľ strohých oficiálnych aj neoficiálnych informácií štvorkolka, schopná jazdy na nespevnenom podklade, ale k dispozícii budú aj deriváty s predným pohonom. Mechaniku zdedí od Nissanu Qashqai a štart predaja je naplánovaný na rok 2010.

73877030
Zdroj: Masaaki Horimachi / Sebun Photo

83271218
Zdroj: CGIBackgrounds.com

Foto - Dacia