Príchod Fiatu do koncernu Chrysler znamenal aj zmenu usporiadania. Pickupy sa volajú už iba RAM a Viper už tiež nepatrí pod Dodge. Cesty bude brázdiť pod novou, samostatnou značkou SRT – Street and Racing Technology.
Ostatné ostáva veľmi podobné s predchodcami. Tí, ktorí sú zvyknutí na dlhú kapotu a sedadlá tesne pred zadnou nápravou rýchlo spoznajú do ktorej rodiny nový Viper patrí. Karosérie budú mať dve formy. Zatvorenú s klasickým označením GTS a roadster bez označenia, jednoducho SRT Viper.
Predchodcov poháňal vždy enormný motor s desiatimi valcami. Nová generácia nie je výnimkou. Pod obrovskou kapotou je, v súčasnosti najvýkonnejší, atmosférický motor V10 s objemom 8,4 litra. V imperiálnych mierach to predstavuje 513 kubických palcov.
Najvyšší výkon z atmosférického motora, ako to automobilka prezentuje, má hodnotu 488 kW (660 k) a krútiaci moment nezaostáva, dosahuje 813 Nm. Nový motor má v porovnaní s rovnako veľkým v predchodcovi nižšiu hmotnosť. Na celku aj s príslušenstvom ušetrili konštruktéri skoro 15 kilogramov.
Všetok výkon prechádza cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku na zadné kolesá. Presné údaje zrýchlenia zverejnené neboli, ale známe je, že opačný proces majú na starosti ventilované kotúče s priemerom 355 milimetrov a štvorpiestikovými strmeňmi od Bremba v každom rohu.
Interiér sa často stáva terčom kritiky pri amerických autách. Nový SRT Viper by mal tieto pochyby zmiesť zo stola. Konštruktéri interiéru boli po know-how u Ferrari a Maserati ktorých vnútra sú na vysokej úrovni.
Taliansky prístup sa prejavil aj pri pneumatikách. Sériovo sa budú montovať domáce, čiže talianske, Pirelli P Zero. Príplatkový SRT Track Package bude využívať Pirelli P Zero Corsa, ktoré viac zodpovedajú použitiu na okruhu. GTS bude vybavené nastaviteľným podvozkom Bilstein.
SRT si dalo záležať na prezentácii nového hada. Nasvedčujú tomu aj oficiálne fotografie a predošlá tízingová kampaň.
Foto – SRT