Podľa internetových stránok automobilky zišiel z výrobnej linky továrne v Iževsku ako úplne posledný kus biely päťdverový hatchback.

Samara začiatkom osemdesiatych rokov znamenala pre sovietsky automobilový priemysel veľkú zmenu k lepšiemu, automobil moderných tvarov s predným pohonom vtedy vznikal v spolupráci s inžiniermi z Porsche.

Najväčšia ruská automobilka, nad ktorou má od polovice budúceho roku prevziať kontrolu francúzsko-japonská aliancia Renault-Nissan, tak pokračuje v obmene výrobného programu.

Už vlani v septembri sa skočila výroba kombíka Lada 2104, čo bol posledný model, ktorý ešte vychádzal z pôvodnej taliansko-sovietskej spolupráce zo 60. rokov.

A takmer presne pred rokom automobilka zastavila výrobu Samary vo verzii sedan.

Lada Samara sa vyrábala od roku 1984 a odvtedy opustilo brány ruských závodov zhruba 5,2 milióna áut, ktoré pred príchodom Škody Favorit patrili medzi najmodernejšie automobily v socialistických štátoch.

V roku 1997 sa model dočkal modernizácie, no napriek tomu nezaprel svoj pôvod v 80. rokoch a v súčasnosti už bol veľmi zastaraný. Nástupcom Lady Samary vo výrobnom programe je už vyrábaný typ Lada Granta, ktorý čiastočne využíva francúzsku techniku.