Autosalón v Paríži prinesie aj nový Seat Leon. Je na ňom zrejmý nový dizajnérsky smer, ktorý automobilka aplikovala už na menšej Ibize. Oblé línie boli nahradené ostrejšími hranami. Auto viac vyčnieva z ostatných modelov. Predchádzajúci Leon bol až príliš podobný s modelmi Altea a Toledo.

Ostrejšie črty prednej časti auto zamračilo. Predné reflektory môžu mať implementovanú technológiu LED. Fanúšikov značky zamrzí, že zadné kľučky už nie sú schované v ráme okna. Presťahovali sa na klasické miesto na dverách.

Nový Leon zmenil aj rozmery. Dĺžka sa scvrkla o 5 centimetrov. Hatchback so športovými ambíciami, ako značka prezentuje, meria iba 4,26 metra. Napriek skráteniu sa zväčšil rázvor osí kolies. Väčšia vzdialenosť medzi nápravami pomohla priestoru v interiéri.

Batožinový priestor dokáže uschovať 380 litrov batožiny. Nárast 39 litrov spravil auto praktickejším.  Interiér vylepšili kvalitnejšie materiály na úrovni prémiových značiek. Otázne sa preto stáva, či náhodou potom nebude Leon útočiť na Audi A3 z vlastnej rodiny.

Novinkou v prvkoch príplatkovej výbavy pribudol systém monitorovania ospalosti. Systém monitoruje ako sa vodič správa a zisťuje či vodič nestráca koncentráciu a v prípade potreby mu navrhne prestávku. Okrem monitorovania ospalosti ponúkne Leon systém kontroly vybočenia z jazdného pruhu a automatické prepínanie diaľkových svetlometov.

Leon poskytne pod kapotou niekoľko alternatív. Všetky budú mať prepĺňanie. Tri benzínové svorne ponesú označenie TSI. Najmenší s objemom 1,2 sa ukáže v dvoch výkonových verziách, 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). Silnejší 1,4 litrový odovzdá 90 kW (122 k) a najväčším výkonom bude disponovať 1,8 litrové TSI so svojimi 132 kW (180 k).

Naftové motory budú síce mať iba dva objemy, 1,6 litra a 2,0 litra, ale celkovo 4 výkonové varianty. Menší motor bude mať buď 66 kW (90 k), alebo 77 kW (105 k). Dvojliter ponúkne 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Podľa motora bude závisieť použitie päť alebo šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Za príplatok bude možné manuál nahradiť dvojspojkovým automatom DSG so siedmymi stupňami.

Foto – Seat