Nové kombi má nahradiť už starší model V70 a pridáva viac priestoru s celkovo väčšími rozmermi. Tvar karosérie stratil takmer vertikálnu zadnú stenu, čím pôsobí dynamickejšie. Dôležité na novom tvare je zadné okno. Zostalo rovnako veľké, čo znamená, že výhľad smerom vzad bude bezproblémový.

Predná časť je prevzatá zo sedanu. Ten ju získal modifikáciou tvarov z SUV XC90. Rovnaký zdroj priniesol aj interiér. Líšiť sa začína až pri zadných sedadlách poskytujúcich viac miesta nad hlavou vďaka menej klesajúcej streche. Kufor je kapitola sama o sebe, po sklopení sedadiel vznikne 1526-litrový priestor.

Najväčšie švédske kombi stojí na platforme SPA, rovnako ako ostatné vozidlá s číslom 90 v názve. Podľa toho je jasné, že bude v ponuke výlučne so štvorvalcovými motormi. Okrem benzínových a naftových bude ponuka obsahovať aj hybrid.

Volvo V90 - rozdiel je vzadu Zdroj: Volvo

Hybridná alternatíva s možnosťou nabíjať z elektrickej siete ponesie označenie T8 Twin Engine. Prepĺňanie dvojlitrového agregátu má na starosti jedno turbo a jeden mechanický kompresor. Spolu s elektromotorom produkuje kombinovaný výkon 299 kW (407 k) a krútiaci moment 640 Nm.

Najvýkonnejšia alternatíva, práve s podporujúcim elektromotorom, je schopná zvládnuť šprint na stovku za 5,2 sekundy. Batérie s kapacitou 9,2 kWh dávajú dojazd až 45 kilometrov. Výsledná kombinovaná spotreba je 2,1 litra na sto kilometrov.

Ešte viac výkonu pripravuje domáci úpravca Polestar. Ku SUV, sedanu a kombi s číslom 90 má koncom desaťročia pribudnúť aj veľké kupé. Vyzerá to tak, že tiež iba so štvorvalcami.

Volvo V90 - tradícia pokračuje Zdroj: Volvo