Vauxhall VXR8 predávaný vo Veľkej Británii je domácou verziou Holdenu HSV GTS z Austrálie. Tomu pod kapotou pradie osemvalec do V s objemom 6,2 litra od Chevroletu. Výkon dosahuje 317 kW a krútiaci moment 550 Nm. Neznie to veľmi ekologicky a už vôbec nie tak, že by malo toto auto byť extra úsporné.
Titul auto získalo za najväčšie zlepšenie spotreby, podľa testu Fleet World MPG Marathon. Cieľom testu je porovnať reálnu spotrebu auta na kombinovanom okruhu s údajom udávaným výrobcom. Je to najdlhší test úspornosti vozidiel v Spojenom kráľovstve. Jazdí sa 350 míľ (560 kilometrov) po mestách, bočných cestách prvej a druhej triedy a po diaľnici.
Vauxhall VXR8 dosiahol spotrebu 8,79 litra benzínu na sto kilometrov, pričom udávaná je až 13,45 litra. To znamená 53 percentné zlepšenie v reálnom svete oproti tabuľkovým číslam.
Auto šoféroval redaktor Top Gear Online Chris Mooney. Ako navigátor na sedadle spolujazdca sedel Andrew Durden z Vauxhallu.
Mooney na margo auta povedal: ,,Ja a Andrew sme šokovaní z najlepšieho percentuálneho zlepšenia VXR8 oproti tabuľkám. Jednoducho to ukazuje, že človek za volantom vie spraviť obrovský rozdiel v spotrebe a emisiách. A ešte aj fakt, že 6,2 litrový motor V8 je rozumnou voľbou, pokiaľ je v správnych rukách.“
VXR8 prešlo začiatkom roka faceliftom. Vďaka nemu o niečo vzrástol výkon a do sériovej výbavy sa dostala kontrola štartu (Launch Control) skracujúca čas akcelerácie na stovku o 0,1 sekundy. LED diódy na prednej maske boli asi povinné. Za príplatok možno získať nastaviteľný magnetický podvozok Magnetic Ride.
Auto zrýchli z pokoja na stovku za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 250 km/h. Najväčšou devízou v Británii je oproti nemeckej konkurencii hlavne cena. Tá je stanovená na 49 500 britských libier (57 000 eur).
Foto – Vauxhall