McLaren MP4-12C spôsobil senzáciu, poskytol adekvátnu konkurenciu pre Ferrari 458 Italia. Adekvátna znamená, že tam, kde Ferrari ponúkne trochu zábavy, McLaren je chirurgicky presný. Ani táto charakteristika však nezamedzila úpravcom v ich snahách.
Hamann už nejaké skúsenosti s MP4-12C mal, ale nastal čas obnovenia niektorých prvkov. Podobne ako v prvej konverzii neprišlo na motor. Vyzerá to tak, že vývojári u úpravcu považujú výkon za dostatočný. Veď už sériový 3,8-litrový V6 s dvoma turbami dáva 441 kW (600 k) a 600 Nm.
Hlavnými zmenami prešiel celý balík úprav karosérie. Na propagačné účely Hamann zvolil detskú modrú farbu, ktorá priam piští po nálepkách z Le Mans s pretekárskym motívom Gulfu. Oranžovo-čierna by pôsobila kontrastne a ako ozvláštnenie teraz fungujú čierne časti.
Samotná úprava začne vpredu výrazným spodným spojlerom. Celý tvar nárazníka je ostrejšie rezaný a trochu hranatejší ako má originál. Aj predná kapota ukrývajúca kufor prešla zmenou. V strede sa zjavila vypuklá časť končiaca akýmisi usmerňovačmi prúdenia vzduchu pod predným oknom.
Po bokoch kapoty na blatníkoch sú po novom aj otvory na odvetranie bŕzd. Tradične ani zadná časť nezostala pozadu. Tiež prijal rovnakú ostrú tematiku ako predný. Zmohutnel aj zadný karbónový difúzor. A zásadnou zmenou sa tiež stalo zväčšenie počtu koncoviek výfuku. Nová koncovka sa zjavila medzi tými dvoma, ktoré už vzadu boli.
Interiér hýri použitím kože a alcantary. Obklady z karbónu alebo dreva tiež začínajú byť cliché. V podstate sa vnútri nekladú medze vkusu a preferenciám zákazníka. Za 95 000 eur je takýto prístup úplne bežný. Spomenutá cifra je len za úpravu. Samotné auto je extra položka.
Foto – Hamann