Úpravy áut so skáčucim koňom v znaku nie sú ojedinelé. V úvodzovkách obyčajné modely, ako boli 360 a 430 podstupovali kúru pomerne často. Nejaké vylepšenia sa dostali aj na novú 458 Italia.

Nemecký úpravca Anderson Germany pripravil dvojfarebnú mutáciu. Čierne veko kufra vpredu spoločne so strechou a zrkadlami v rovnakej farbe sú kontrastné ku bielemu zvyšku karosérie. Čierna však nie je obyčajná, je tvorená vrstvou karbónu. Tentoraz to nie je iba fólia.

Celok dopĺňajú disky, nesúce rovnakú farebnú kombináciu ako karoséria. Priemer vpredu 21 a vzadu 22 palcov. Panely karosérie podstúpili operáciu a tá ukázala nové spojlery, prahy, výduchy a náduchy.

Niektoré kreácie tuningových dielní sa zaobídu bez hry s motorom. Anderson nelenil a pôvodný výkon 420 kW (570 k) posunul na hranicu korešpondujúcu s názvom auta. Po novom to je teda príznačných 458 kW (623 k). špecialitou auta je zvuk. Nový výfuk obsahuje klapku regulujúcu hlučnosť. Ovládanie tohto zariadenia je diaľkové a dá sa nastaviť v troch stupňoch priamo z kabíny.

Jedna vec je bežná produkčná verzia, druhou sú špeciálne série. Ferrari 599 SA Aperta, postavené na základe kupé Fiorano vznikne iba v 80 kusoch. To však nezabránilo úpravcovi Novitec Rosso pozmeniť ho na svoj obraz.

SA Aperta, ako jedno z najvzácnejších Ferrari, čo do produkcie dostalo decentnú zmenu zovňajšku vo forme nových kolies s priemerom 21 palcov vpredu a 22 vzadu. Karoséria sa priblížila k ceste použitím vlastných pružín o 25 mm. Zvonka sú badateľné aj zmenené výfuky. Koncovky majú priemer 90 milimetrov a čierne lakovanie.

Novitec Rosso teda pracoval hlavne pod kapotou. Atmosférický dvanásťvalec dostal rovno dva kompresory, ktoré spôsobili nárast výkonu o 160 kW (218 k) a krútiaceho momentu o 242 Nm. Sumárne to dáva 653 kW, či magickejších 888 koní a 862 Nm.

Tieto zmeny spôsobili na unikátnom Ferrari skrátenie času šprintu na stovku na 3,1 sekundy. Dvojstovka sa na tachometri objaví už po 9,1 sekundách a maximum sa posunulo na 340 kW.

Foto – Anderson Germany a Novtec Rosso