Toyote a Subaru priniesol spoločný vývoj dlho očakávané ovocie. Na úspechy a jazdné vlastnosti legendárnej Toyoty AE86 by mala nadviazať novinka s pohonom zadnej nápravy. U Toyoty dostala označenie po vzore predchodcu a nesie meno GT86, Subaru zvolilo BRZ a tretí do partie je z americkej odnože Toyoty, Scion FR-Z.

Bez okolkov sa dá prezentovať tvrdenie, že toto je jedno z najočakávanejších športových áut súčasnosti. Dĺžka 4,24 metra, šírka 1,775 metra a výška 1,285 metra naznačujú, že kupé bude patriť ku kompaktnejším zástupcom triedy.

Bočný profil karosérie pripomína Nissan 280Z, ktorý bral inšpiráciu v klasických športových autách ako Ferrari Daytona. Nízka dlhá kapota, kabína a pozvoľne klesajúca strecha je znakom, ktorý dodáva autu dynamiku.

Aby to ale nebol iba náznak, tak dopredu sa nasťahoval motor, ktorý pochádza viac od Subaru ako od Toyoty. Protibežné piesty štvorvalca, nazývané aj boxer, pôsobia pozitívne na zníženie ťažiska auta. To sa dostalo na 475 milimetrovú vzdialenosť od vozovky.

Motor vpredu a pohon zadnej nápravy berú najviac kreditu za rozloženie hmotnosti 53 percent vpredu a 47 percent vzadu. To je veľmi blízko k ideálnemu pomeru.

Cez šesťstupňovú manuálnu alebo automatickú prevodovku ide na zadné kolesá výkon 147 kW (200 k). To sa nezdá ako veľa, ale motor má atmosférické plnenie, čiže žiadne turbo a prepĺňanie. Všetko samozrejme za plnenia najnovších emisných noriem. Slušný výkon, keď aj Honda sa musela vzdať svojho famózneho motora K20 z Civicu Type-R, kvôli ochrancom prostredia z únie.

Krútiaci moment 205 Nm prichádza pri 6600 otáčkach. Pohľad na výkony zlepší aj pohotovostná hmotnosť, ktorá dosahuje priaznivých 1219 kilogramov. Prepočet výkonu na hmotnosť dá výsledok 120 kW (163 koní) na tonu. Výrobcovia však zatiaľ neprezentovali dynamické parametre a ich hodnoty.

Výborné autá však môže sklamať cena. Treba dúfať, že sa príliš nevzdialia od Hyundai Genesis Coupé, ktorý tu už nejaký piatok čerí vodu.

Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Foto – Toyota/Subaru