Na slovenský automobilový trh vstupuje päťdverový hatchback Opel Astra najnovšej generácie, aby sa pobil o priazeň zákazníka. Predchádzajú ho dobrý chýr v podobe Zlatého volantu od AutoBildu a odporúčania motoristických novinárov, ktorí mu udelili titul Auto roka 2010 na Slovensku. Má fotogenický dizajn, robustnú konštrukciu 4 419 mm dlhej karosérie a rázvor o 71 mm väčší ako predchádzajúci model.
Základné rozmery karosérie v porovnaní s konkurenciou sú silným tromfom tohto auta. Len kufor s objemom 370 litrov si zachoval pôvodnú kapacitu, no disponuje variabilným uchytením podlahy FlexFloor. Viac praktickosti prináša tiež vysúvateľný nosič bicyklov FlexFix, nenápadne zakomponovaný do zadného nárazníka. Pri riešení závesov zadných kolies konštruktéri Oplu zvolili pozoruhodné riešenie – priestorovo nenáročnú klasickú vlečenú konštrukciu spojenú priečkou a zušľachtenú Wattovým priamovodom. Ten spolu s rozchodom kolies, zväčšeným až o 70 mm, minimalizuje nakláňanie karosérie v zákrutách. Vedľajším produktom je utlmený prenos hluku a vibrácií od kolies do interiéru. Ak si zákazník priplatí adaptívny podvozok FlexRide, charakteristika tlmičov pruženia sa prispôsobí jednému z troch možných režimov – Standard, Tour a Sport.
Repertoár ôsmich pohonných jednotiek, symetricky rozdelených na zážihové a vznetové, sprevádza informácia o 12 % medziročnej úspore paliva. Tu je ich zostava: 1,4 l (74 kW/100 k), 1,6 l (85 kW/115 k), 1,4 Turbo (103 kW/140 k), 1,6 Turbo (132 kW/180 k), 1,3 CDTi (70 kW/95 k), 1,7 CDTi (81 kW/110 k), 1,7 CDTi (92 kW/125 k) a 2,0 CDTi (118 kW/160 k). Nový Opel Astra vstupuje na slovenský trh v štyroch úrovniach štandardnej výbavy – Essentia, Enjoy, Cosmo a Sport. Už základná obsahuje napríklad ESP, klimatizáciu aj audiosústavu, ale len štyri airbagy. Hlavové airbagy a tempomat získate s výbavou Enjoy a napríklad dvojzónovú klimatizáciu s výbavou Cosmo. Cena od 13 310 € (400 977 Sk).
Foto - Opel