Ku modulárnej platforme MRA povedal hlavný konštruktér Michael Kelz, že v CLSku použili kombináciu prvkov z tried S a E. Výroba však bude prebiehať v Sindelfingene, po boku Éčka. Interiér, elektronika a pomocníci však budú patriť o triedu vyššie.
Vnútornú podobnosť s triedou S nové CLS nezaprie, ale zvonka je úplne novým a zatiaľ neopozeraným modelom. Tvary nemusia, na prvý pohľad, sadnúť každému. Karoséria je vyrobená, okrem dverí z hliníka, dvere ostávajú oceľové. Majú ponúknuť príjemnejší pocit pri zatváraní a sprostredkovať adekvátny zvuk.
Dôležitým dizajnérskym prvkom zostávajú bezrámové dvere a bočná silueta kupé, ktoré CLS dedí už od začiatku výroby. Michael Kelz dokonca hovorí, že použitím vrstveného skla sa úroveň hluku dostala pod tú, ktorú dosahuje trieda E.
Mercedes-Benz CLS 02 Zdroj: Mercedes-Benz
Veľkosť kufra zostala rovnaká ako pri predchodcovi, 520 litrov. Interiér ponúkne priestor až pre piatich ľudí, ale tí vzadu budú mať trochu kontaktu hlavy so stropom, najmä ak sú vyšší.
Mercedes CLS prichádza aj s novými motormi. Pod kapotou bude nový radový šesťvalec. Vo verzii CLS450, dostupnej aj s pohonom 4Matic bude mať výkon 270 kW (367 k) a štandardne bude kombinovaný s 48-voltovou elektrickou sieťou. Štandardne bude mať aj 17 kW (22 k) elektromotor, ktorý bude pomáhať benzínovému agregátu.
Radový bude aj naftový šesťvalec s objemom 2,9 litra. Bude v ponuke s dvoma výkonmi. Ako CLS 350d 4Matic s 210 kW (286 k) a 600 Nm, ale aj ako CLS 400d 4Matic s 250 kW (340 k) a 700 Nm. Bez ohľadu na motor bude mať prevodovka 9 stupňov.
Mercedes-Benz CLS 12 Zdroj: Mercedes-Benz