Od čias McLarenu F1 pretieklo veľa vody a presypalo sa veľa piesku. Ten v roku 1993 prevzal rekord najrýchlejšieho auta na svete od Jaguaru XJ220. A držal si ho veľmi dlho. Práve naň si brúsil zuby Ferdinand Piëch. Aj to bolo jedným z dôvodov vzniku Bugatti Veyron.

Dejstvo prvé: V apríli 2005 to koncernu Volkswagen vyšlo. So svojim ultraautom s názvom Bugatti Veyron sa stal najrýchlejším vozidlom na svete. Šestnásťvalec dopovaný štyrmi turbami s výkonom 736 kW (1000 k) sa rozbehol na 408,47 km/h.

Dejstvo druhé: Do Guinnessovej knihy vstúpil americký hráč. Shelby SuperCars, alebo SSC v septembri 2007 prebral titul najrýchlejšieho auta. Modelu Ultimate Aero na to stačilo osem valcov, ale výkon bol až 870 kW (1183 k). Výsledok 412,2 km/h mu zaručil kraľovanie na určitý čas.

Dejstvo tretie: Koncern Volkswagen nelenil a pripravil ešte výkonnejší Veyron. V júni 2010 sa Veyronu Super Sports podarilo prevziať titul späť na svoju stranu. Úpravy posunuli výkon na 882 kW (1200 k) a vďaka tomu nový Veyron dosiahol priemerne 431,072 km/h.

Bugatti Veyron Super Sports

Dejstvo štvrté: Tento rok sa všetko začalo zamotávať. Svoj olej do ohňa prilial Hennessey, so svojim modelom Venom GT. Úpravca automobilov s výrazne upraveným Lotusom dosiahol 427,6 km/h. Ale dal to iba v jednom smere. To by Veyron neohrozilo, ale v Hennessey vyhlásili, že Bugatti má obmedzovač na 415 km/h, čo podľa nich znamená, že už nie je sériový, ale upravený.

Komisári hodnotiaci rekordy pre Guinnessovu knihu rekordov ideu zobrali za reálnu a odobrali Veyronu titul. Na chvíľu sa tak z histórie vrátil SSC Ultimate Aero. Po opätovnom zhodnotení sa však titul vrátil Bugatti, pretože po zvážení dospeli komisári k záveru, že vyradenie obmedzovača rýchlosti nemení schopnosti auta, ani schopnosti motora. Nie je to stále posledné slovo, pretože práve Hennessey prehlásil, že Venom GT by mohol zvládnuť až 440 km/h.

SSC Ultimate Aero

Hennessey Venom GT

Foto – Bugatti, SSC, Hennessey