Kupé – kabriolet od Volva poznáme od roku 2005. Vlani sa však jeho tvorcovia odhodlali zmodernizovať ho. Cielenými štylistickými zásahmi osviežili zovňajšok a začiatkom tohto roka na úroveň súčasného poznania vygenerovali aj ponuku pohonných jednotiek. Na strane turbodieselov punc absolútnej novinky nesie dvojlitrový štvorvalec D4 (130 kW/177 k). TREND využil ponuku otestovať práve tento derivát s najvyššou úrovňou štandardnej výbavy Summum.
Umocnená fascinácia
Nové – viac pretiahnuté svetlomety udávajú základný tón fascinujúceho pohľadu mačkovitej šelmy. K nemu sa hodí svalnatejšími formami zdynamizovaný predný nárazník, ako aj nová maska chladiča s ostrejšími kontúrami a väčším logom. Zadné osvetľovacie telesá zas získali modernú grafiku a diódy.
Skôr komfortne ako športovo
Facelift interiéru zastrešíme konštatovaním len drobných zmien na prístrojovom štíte spolu s jemným posunom v kvalite materiálov smerom nahor. Priniesol aj zmenu v palete farebných odtieňov. Pri nastupovaní na miesto vodiča oceníte, že dvere nie sú až také veľké a ťažké ako pri niektorých iných dvojdverových modeloch. Vysoké prahy a nízky posed za volantom síce k Volvu C70 patria, no tým je jeho športový esprit takmer vyčerpaný. Potenciálneho zákazníka sa pokúša osloviť skôr komfortom a eleganciou. To platí v prvom rade o pohodlných masívnych predných sedadlách potiahnutých jemnou béžovou atraktívne prešívanou kožou. Využívajú plný elektrický servis s pamäťou.
Podmienečná pohoda vzadu
Keď sa pokúsite pretlačiť dozadu, pomôže systém Easy Entry. Na rozdiel od bežného mechanického vyhotovenia pri tomto predné sedadlo odsunie a na pôvodné miesto zasunie elektromotor. Dve zadné sedačky milo prekvapia. Komfortné s optimálnou polohou operadla. Pritom kolená priemerne vysokého cestujúceho (180 cm) delí od predných operadiel aspoň minimálna rezerva, len hlavu od čalúnenia stropu žiadna. Kvôli vyššej posádke sa patrí strechu odložiť. To znamená zastať, použiť príslušné tlačidlo a súčasne držať nohu na brzde. Strechu servomotor rozdelí na tri dielce a následne zloží v batožinovom priestore. Trvá mu to však až 30 sekúnd.
Motor ochotný a úsporný
Nový dvojlitrový vznetový štvorvalec vybavený piezoelektrickými vstrekovačmi predbežne nahradil pod kapotou C70 pôvodný radový 2,4-litrový päťvalec D5. Dosahuje zhodných 400 Nm krútiaceho momentu a maximálny výkon len o 2 kW nižší. Trochu sklamal len svojím chrčiacim echom sprevádzajúcim voľnobeh. Nielen pri studenom, ale aj pri zahriatom motore preniká do inak solídne izolovaného interiéru. Počas jazdy už nevybočuje z akustických mantinelov vykolíkovaných modernými štvorvalcovými turbodieselmi. Príplatkovej šesťstupňovej automatickej prevodovke zas chýba športový režim. Možnosť sekvenčného radenia ho nedokáže celkom nahradiť. Inak stovka na hranici desiatich sekúnd potvrdzuje naše dobré skúsenosti s ochotou takto vybaveného C70 nekompromisne predbiehať. Páčil sa nám aj mohutný kontinuálny záťah agregátu takmer v celom spektre využiteľných otáčok. Prevodovka drží motor počas jazdy stotridsiatkou na 2 300 otáčkach a s poklesom rýchlosti na deväťdesiatku ich stlačí na ešte úspornejších 1 500. Pomáha motoru (plní normu Euro 5) pri dosahovaní dobrých výsledkov v spotrebe. A tých 7,5 l/100 km, ktoré palubný počítač Volva vykázal na konci testovacieho okruhu, k dobrým výsledkom určite patrí.
Promenáda hore bez
Podvozok posádku rozmaznáva vláčnejším pružením, aké charakteru tohto auta svedčí. Len ostrejšie nerovnosti kolesám s pneumatikami športového formátu 235/40 R18 nesedia. Na druhej strane práve obutie posúva hranice možností auta pri dynamickom rezaní oblúkov. Aj keď sa karoséria viac nakláňa, pneumatiky držia stopu a pritom ani nemuknú. V nájazdoch sa C70 správa nedotáčavo, vo výjazdoch mu ťažký zadok vtláča jemne pretáčavý charakter. Jazdu s otvorenou strechou a spustenými oknami odporúčame tak do osemdesiatky, s oknami nahor sa dá jazdiť aj stotridsiatkou, ale len vo dvojici. Deflektor za predné sedadlá sa do tohto auta nedodáva ani za príplatok. Preto sa Volvo C70 v stave hore bez hodí skôr na romantickú promenádu pri západe slnka.
Najvýznamnejšie prvky štandardnej výbavy
ABS, EBA, DSTC, šesť airbagov, ochranný rám ROPS proti prevráteniu, ochrana proti zadnému nárazu WHIPS, sedemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin, dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, tempomat, audiosystém, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou...
Najvýznamnejšie prvky doplnkovej výbavy
Päťstupňová alebo šesťstupňová automatická prevodovka, nezávislé kúrenie, systém monitorujúci mŕtvy uhol, inteligentný telefón, navigácia, hi-fi audiosystém, subwoofer, elektricky nastaviteľné sedadlo spolujazdca, vak na lyže, osemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin...
Hodnotenie:
+ atraktívna fazóna karosérie
+ úroveň štandardnej výbavy
+ výkonný a úsporný motor
+ komfortné pruženie
+ objemný kufor
- hlučnejší motor
- podpriemerná zostatková kapacita kufra
Zdroj: 08