Pridaný batoh
Auto je papierovo vhodný kandidát. Má obrovský kufor s rozmermi Octavie, dostatok miesta vnútri a úsporný diesel. Okrem toho sa do krajiny, kde vidno čoraz menej domácich áut (veď čo normálne dnes vyrábajú Taliani?) a naopak čoraz viac francúzskych a nemeckých značiek mimoriadne hodí. Aj s tou obrovskou presklenou strechou, len škoda, že ju neotvoríte.
Nakladanie batožiny ale ukazuje nevýhody menšieho auta s pridaným batohom. V porovnaní s takým Mondeom s papierovo menším objemom je uloženie bicykla do kufra ako vyberať ježka z klietky.
Zvyšok batožiny sa ale vojde bez problémov, pomáhajú aj menšie priehradky pod dvojitým dnom. Poteší aj šikovné sklápanie sedadiel z kufra a roletka, ktorú možno zložiť jednou rukou. Volvo, uč sa.
Peugeot 308 SW 1.6 HDi Zdroj: Ľuboš Mistrík
Ľahkosť jazdy
Po štarte ubieha 650-kilometrová cesta ľahko, za čo možno vďačiť pohodlnému a zároveň sebaistému pruženiu. Čudné, koľko áut dnes už spĺňa tieto kedysi protiklady.
Peugeot pôsobí ľahko aj s dieselom, pocitovo je to menšie auto, hoci váži cez 1,5 tony. Motor je vnútri slušne odhlučnený, zvonku je klepot nezameniteľný. Pri monotónnej diaľničnej jazde oceňujeme jednoduchú, ale príjemnú masáž od oboch predných kresiel. Mimochodom - sú ozaj pekné.
Treba však dodať, že cena tohto kusu s automatickým parkovaním, automatom, kombináciou kože a alcantary hravo presahuje 26-tisíc eur, čo je už hodnota napríklad štvorkolky Seat Leon ST. Síce menej vybavenej, zato ešte o niečo prestrannejšej. Atakuje aj stredne vybavené menšie SUV, napríklad Hondu CRV alebo Ford Kuga. Za originalitu 308 treba priplatiť alebo sa zmieriť s menej "nadupanou" verziou.
Peugeot 308 SW 1.6 HDi Zdroj: Ľuboš Mistrík
Úsporné
V krajine bagiet a žabacích stehienok vedia robiť úsporné naftové motory. Stodvadsaťkoňový diesel nie je veľkým pretekárom, ale ani brzdou premávky. Cestou k moru pri vtesnaní sa do rýchlostných limitov zožerie výborných 5,5 litra na 100. Pritom je slušne naložený a klimatizácia beží nonstop.
Pri dlhom klesaní zo Slovinska do susednej krajiny ukazuje automat nečakanú vlastnosť - na tempomate sám podraďuje o dva stupne tak, aby brzdil motorom. Neskôr to ešte zopakuje pri klesaní do rakúskeho tunela. Mimochodom radar možno vypnúť a ponechať len jednoduchý tempomat. Vskutku nevídaná vlastnosť, za čo veľká vďaka.
Peugeot 308 SW 1.6 HDi Zdroj: Ľuboš Mistrík
Cesta späť prebieha svižnejším tempom, keď využívam zjavný nezáujem talianskych i slovinských vodičov o dodržiavanie maximálnych rýchlostí. Doma sme za 6,4 litra pri celkovom výsledku aj s cestou tam na úrovni 5,9 l na stovku kilometrov.
Dotykové čudo
Na takejto ceste pri neustálom prepínaní teploty klimatizácie (nie je krpcovi vzadu zima? Nie je mu teraz teplo?) a nutnosti sledovať navigáciu sa prejavuje najväčší nedostat.ok auta - infotainment. V Peugeote síce vyšli z davu chcembyťgolf hatchbackov, ale.. Prosím nastavenie klímy pri facelifte urobiť po starom a prekopať aj neintuitívny a trochu pomalý softvér.
Peugeot 308 SW 1.6 HDi Zdroj: Ľuboš Mistrík
Vzali by sme ho ešte raz
Peugeot 308 SW je výborný partner na rodinnú dovolenku. Napriek mega kufru síce netreba zabúdať, že je to len nafúknutý hatchback a cena takto vybaveného kusu vystúpila privysoko. Zbalíte sa doň však bez problémov a ani po viac než šesťsto kilometroch s dvoma rýchlymi pauzami nevystúpite dolámaný alebo ohučaný. Dlhá cesta už nie je dôvodom prečo nejsť k moru.
Plusy | Mínusy |
pohodlná tichá a ľahká jazda | dotykový a pomalý infotainment |
drahý pocit z interiéru | tesnejšie miesto vzadu |
úsporný diesel | |
veľký kufor a praktické riešenia |
Peugeot 308 SW 1.6 HDi Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Peugeot 308 SW Allure 1.6 Hdi | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,6 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 88 (120) pri 3500 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 300 pri 1750 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 12.1 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 4,7/3,5/3,9 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 610/1660 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1550 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4585/1863/1472 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 14 990; tento kus 26 870 |