Kráľovské sedenie

Miesta vzadu je v novom Superbe nesmierne veľa, a keď si posuniem spolujazdcovo sedadlo úplne vpred, môžem sa natiahnuť ako v limuzíne. Počítač sa ľahko vojde, pohodlná a široká lakťová opierka pojme fľašu aj zopár drobností. Príplatkové sieťky na oknách zasa udržujú intímnu atmosféru.

Chýba už len stolček a nastaviteľný sklon zadných operadiel, aby som si mohol pospať, čo by znudený fotograf asi neodobril. Zadné sedáky ale mohli byť dlhšie a wifi sa nám nepodarilo spojazdniť.

Škoda Superb 2.0 TDI Style Zdroj: Martin Cyprian

Na preverenie pracovných vlastností auta v takmer najvyššej výbave s cenovkou na úrovni 38-tisíc eur sme vzali škodovácku novinku do Nemecka. Na frankfurtský autosalón, čo znamená 800-kilometrový diaľničný presun z Bratislavy. Tešíme sa najmä na tie nemecké.

Adaptívny podvozok

Príplatkový adaptívny podvozok sa vydaril. Rozdiely medzi jednotlivými režimami sú obrovské a prepnutie z Comfort do Sport sprevádza okamžité natriasanie. Auto stvrdne a tiahle zákruty nemeckých diaľnic zdoláva sebaisto aj pri maximálke.

Škoda Superb 2.0 TDI Style Zdroj: Martin Cyprian

Mimo neobmedzených úsekov ponechávame zapnutý komfortný režim. Nový Superb sa hojdá ako veľká limuzína, vnútri sa cítime ako na mori. Len nečakané diery na slovenských cestách prinášajú ranu do podvozka. Viac než o reálne buchnutie ale ide o zvukový vnem.

Áno, v nedávnom teste rodinne vybavenej verzie som napísal, že adaptívny podvozok nutne nepotrebujete a Superb je pohodlný aj v základnom nastavení. Ak už ale naplno zaškrtávate príplatkové položky v cenníku, na túto nezabudnite. Rovnako tak na sieťový program v kufri a poteší aj najväčší infotainmentový displej s veľmi jednoduchým ovládaním. Superb má aj novinku – šikovné otváranie veka kufra kopnutím pod nárazník.

Škoda Superb 2.0 TDI Style Zdroj: Martin Cyprian

Diaľničný krížnik

Superb postavili pre rodiny, ktoré vyrástli z Octavie, v týždni ale musí počítať so stovkami, možno tisíckami kilometrov za prácou po európskych diaľniciach. Cesta na frankfurtský autosalón ukazuje, že je to pre ňu hračka. Osemsto kilometrov nám aj vďaka komfortnému interiéru druhej najvyššej verzie (ešte nad Style je Laurin&Klement) ubieha rýchlo.

Najsilnejší naftový motor má silu aj na neobmedzených nemeckých diaľniciach. Na menej preplnených úsekoch cestujeme okolo 200 km/h, Superb sa hrnie vpred ako dobrý diaľničný krížnik. Prenikajúci aerodynamický hluk a šum zvonka už síce dáva najavo, že sa hýbeme ďaleko nad slovenskými limitmi, ale auto s nimi nemá problém.

Škoda Superb 2.0 TDI Style Zdroj: Martin Cyprian

Naplno skúšame spoľahlivý adaptívny tempomat, a keď kolóna pred nami zrazu stojí, nechtiac otestujeme aj automatické krízové brzdenie. Hoci auto na môj vkus zareagovalo až príliš zbrklo, brzdu stlačilo na doraz skôr než ja. Takisto tešia veľmi aktuálne informácie z multimediálneho systému, kde si možno pozrieť kolóny, ich dĺžku i smer. Hoci nefungovali stopercentne, neraz nám dali možnosť zvážiť obchádzkovú trasu a raz sme vďaka tomu ušetrili minimálne hodinu státia v kolóne.

Dosiahnutá kombinovaná spotreba potvrdzuje hodnoty z iných testov TRENDU a fakt, že nový Superb v naftovej verzii je asi najúspornejším autom triedy. Počas takmer 2-tisíc diaľničných kilometrov spotreboval priemerne len 5,9 l/100 km napriek atakovaniu maximálnych rýchlostných limitov auta, ktoré sú reálne niekde okolo 230 km/h.

Škoda Superb 2.0 TDI Style Zdroj: Martin Cyprian

Verdikt

Novému Superbu je ťažko niečo vyčítať. Tradične trochu fádny interiér v testovanej verzii eliminujú svetlé farby a pôsobí hodnotnejšie. V sumáre je tu priestor, oceňovaný dizajn, praktické riešenia, výborná spotreba. A ak si pribalíte na cestu aj dobrú knihu alebo tablet, ani zavreté nemecké hranice vás nerozhádžu.

Plusy Mínusy
vnútorný priestor krátke zadné sedáky
nízka spotreba i vysoký dojazd málo špeciálny interiér
dobrá výbava vyššej verzie
veľa praktických riešení

Škoda Superb 2.0 TDI Style Zdroj: Martin Cyprian

Technické údaje Škoda Superb 2.0 TDI Style
Parameter Hodnota
Motor 2,0 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 140 (190) pri 3500-4000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 400 pri 1750-3250
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 7.7
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 5,4/4,0/4,5
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 625/1760
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1550
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4861/1864/1468
Cena (eur s DPH) úplný základ 21 590; tento kus 38 089