Čo to je
Tiguan sa dizajnovo výrazne priblížil aktuálnemu Passatu, čím zjavne naznačil vzhľad nasledujúcich modelov značky. Vyzerá omnoho chlapskejšie než predtým, i keď na niektorých miestach má priveľa, možno až samoúčelných, hrán.
S touto veľkosťou dobre a obratne funguje v meste. Len na križovatkách nervy potrápi ospalý systém štart stop a trochu hlučný motor. Vnútri pôsobí väčší než predtým, hoci vonkajšie rozmery sa zmenili minimálne. Vpredu aj vzadu je miesta dostatok, kufor sa nafúkol o vyše sto litrov a vďaka tomu už možno Tiguan používať ako plnohodnotné rodinné auto aj na dlhé dovolenky.
VW Tiguan Zdroj: Imagine Motion
Pri hodnotení interiéru platí to najznámejšie klišé z testov Volkswagen – všetko je poruke a prehľadne usporiadané. Infotainment patrí medzi tie najlepšie ovládateľné, rovnaké po chvíľke cviku sedí aj na veľký palubný displej medzi budíkmi umožňujúci zobraziť aj navigáciu.
Detaily sú v poriadku, možno s výnimkou samostatného a nekoncepčného tlačidla zapínania head up displeja vľavo pred vodičom. Premietanie na malé sklíčko je v koncerne novinkou, no v testovanom kuse občas zobrazenie triaslo. Nehovoriac o tom, že premietanie priamo na čelné sklo spĺňa účel prehľadnosti ďaleko viac než ďalší kus skla v zornom poli.
VW Tiguan Zdroj: Imagine Motion
Ako z iného auta pôsobí vnútorné spätné zrkadlo bez orámovania. Samo osebe je to luxusný detail, no k pragmatickému Tiguanu akosi nepasuje. Mnoho prvkov príplatkovej výbavy ho ale umiestňuje do vyššieho segmentu, či už je to výborné 3D zobrazenie kamery, automatický parkovací asistent aj s prívesom alebo adaptívne LED svetlá.
Rovno do terénu
Menšie SUV od Volkswagenu nedávno prešlo plnohodnotným testom, preto sme ho tentoraz vzali hlavne do terénu. A výsledkom je veľké prekvapenie. Najnovšia piata generácia pohonu všetkých kolies Haldex auto vytiahne zo všetkých problémov pokojne aj do prudkého stúpania len s troma kolesami na zemi. Ak to nejde podobrotky, ešte viac plynu pomôže.
A veľkú zásluhu majú aj kompaktné rozmery Tiguanu. Keď je veľký pracovný pickup nemotorný kvôli dlhej korbe, malé SUV má len minimálne previsy a slušné nájazdové uhly. Svetlá výška 201 mm, predný nájazdový uhol 23,8 stupňa s offroadovým paketom a zadný 16,4, prechodový uhol 15,5. Nie sú to síce čísla Dacie Duster, ale v teréne sa zabavíte.
VW Tiguan Zdroj: Imagine Motion
Auto sa škriabe prudkými stúpaniami nahor, vďaka zjazdovému asistentovi bez problémov zlieza aj klesania. A tam, kde by som už pri prekrížení náprav na blatovom povrchu čakal, že Tiguan bude treba pustiť dole bez brzdenia, aby sa nešmykol do jarku, dokáže zastaviť a ostať stáť. Napriek obyčajným cestným pneumatikám.
Navyše je tento kus s offroad paketom vybavený prepínačom režimov, kde terénny mód nastavením charakteristiky motora a mnohých ďalších parametrov auto vytiahne aj z na pohľad veľkých problémov. Je paradoxné, že SUV sú s pokrokom techniky čoraz viac schopné zdolávať náročný terén, hoci ich kupuje čoraz viac ľudí len na presúvanie sa po meste.
VW Tiguan Zdroj: Imagine Motion
Pohodová jazda
Tiguanu patrí aj pochvala za pohodlnú jazdu, ktorá v komfortnom režime auto dokáže až rozhúpať. Na nekonečnej rozbitej ceste na hotel Kráľova Studňa vo Veľkej Fatre ocenia mäkké tlmiče všetci cestujúci. A v dlhých tiahlych zákrutách R1ky okolo Novej Bane zasa zapínam športový mód, ktorý naopak SUV prilepí k zemi a napriek vyššej stavbe netreba do zákrut brzdiť.
Dosiahnutá kombinovaná spotreba 7,1 litra na 100 km je mierne vyššia, ako by sa dalo čakať, ale zohľadňuje aj čas strávený v teréne. Medzi dedinami jazdí Tiguan za približne päť litrov.
Verdikt
Lepšie ako predtým vo všetkých smeroch. Nový Tiguan vyzerá atraktívnejšie, má viac vnútorného priestoru, komfortných prvkov a položiek výbavy. V teréne je ďaleko schopnejší než jeho majitelia dokážu oceniť a v podzemnej garáži s ním budete manévrovať s chuťou.
Plusy | Mínusy |
vnútorný priestor | nešikovný head up displej |
logika usporiadania prvkov | chýba silnejšia emócia |
bohatá výbava | |
schopnosti v teréne | |
slušná spotreba |
VW Tiguan Zdroj: Imagine Motion
Technické údaje VW Tiguan Off-Road Highline 2.0 TDI | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 110 (150) pri 3500-4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 340 pri 1750-3000 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9.3 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 6,8/5,1/5,7 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 615/1655 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1917 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4486/1839/1673 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 22 140; tento kus 45 525 |