Malé SUV je v ponuke už niekoľko rokov, nedávno dostalo facelift, ktorý ho opäť vrátil do moderného sveta. Najmä zmizli tie okrúhle zadné svetlá, dodávajúce hocičo iné, len nie vzhľad prémiového auta. A Tiguan vo verzii s modernizovaným dvojlitrovým dieselom a športovým paketom R-Line možno označiť za prémiový.

eRkový paket

Netreba diskutovať o tom, že športové ladené nárazníky a veľké osemnásťpalcové kolesá na skutočné terénne auto nepatria. Avšak Tiguan sa ani na offroad nehrá, je to SUV a práve také, pre ktorého najväčší terén predstavujú mestské obrubníky. Preto je R-Line na mieste.

Spolu s tmavomodrou metalízou mu dodáva výraznejší vzhľad, hoci stále je to Volkswagen, a preto platí, že v mestskej džungli splynie s davom. Extroverti nech sa obzerajú inde, toto auto je pre nenápadného vodiča žiadajúceho kvalitu vovnútri. Príplatková presklená a otváracia strecha pridá trochu šou.

VW Tiguan 2.0 TDI (3)

Za volantom

Nečakajte priehrštie emócií, skôr poctivý a dobre postavený Volkswagen. Možno mu vyčítať strohosť a množstvo prevzatých koncernových prvkov, ale to dnes charakterizuje značku. Výbava R-Line síce pridáva niekoľko hliníkových detailov, s príplatkom aj výborné kožené sedačky s malým logom na hlavovej opierke a malý športový volant, stále však cítiť striedmosť a nenápadnosť.

To však nie je výčitka, keďže všetko funguje výborne, je to prehľadné a zvyknete si okamžite. Len dotykový displej navigácie a ďalších funkcií by mohol na prst reagovať lepšie, často ho budete stláčať dvakrát.

Oceníte aj praktickosť – dostatok a akurát veľkých odkladacích priestorov vystlaných protišmykovou gumou alebo kobercom podobne ako v testovanej Škode Octavia. Do dverí sa bez problémov vojde 1,5-litrová fľaša, konektory pre USB a zásuvku sú dobre dostupné.

VW Tiguan 2.0 TDI (4)

Priestranný, ale...

Miesta je tu dostatok, ak si ale dopredu sadnú dvaja obri, vzadu sa už môžete tlačiť. Treba stále myslieť na to, že Tiguan sa radí do kategórie menších SUV. V meste oceníte kompromis medzi pohodlným nastupovaním ako do osobného auta a zároveň dobrý rozhľad z vyššieho sedadla.

Vzadu to všetko závisí od ochoty cestujúcich vpredu, potešia ale vyklápacie stolčeky, odkladacie priestory a posuvné sedadlá spolu s nastaviteľným sklonom.

Kufru by ste na pohľad vďaka vysokej nakladacej hrane neodhadli, že má až 470 litrov. Po sklopení zadných sedadiel celkový objem narastie na 1 510 litrov, ale vzniká veľký schod. V kufri okrem toho chýba lepší sieťový program a menšie veci v ňom niet kde uchytiť.

Zatáča samo

Tiguan môže mať za príplatok aj systém pomenovaný Lane Assist. Ten vás automaticky drží v jazdnom pruhu, pokiaľ dokáže rozpoznať čiary po stranách cesty. Dokáže vydesiť nejedného spolujazdca, keď pred zákrutou pustíte volant a necháte auto, nech si poradí samo. Stále však nefunguje dokonale a vadia mu horšie podmienky, niekedy sa rozbehne od čiary k čiare a rovno jednoducho nejde. Navyše sa po pár sekundách vypne a žiada zásah vodiča. Pri zamyslení sa, kam toto smeruje, sa obávate o budúcnosť šoférovania. Keď si ale potrebujete počas jazdy otvoriť fľašu alebo olúpať banán, oceníte to.

VW Tiguan 2.0 TDI (6-1)

Ako jazdí

Jazda v tomto Tiguane je o motore. S výkonom 177 koní je ho vždy dostatok a bežná mestská, mimomestská i diaľničná jazda je svižná a predbiehanie bezproblémové. Sedemstupňový automat sa snaží čo najskôr radiť vyššie a auto je pružné takmer vo všetkých otáčkach. Navyše sa takmer stratil ten typický naftový klepot.

Zato vás nepoteší vyššia spotreba – dosiahnutý priemer 8,1 litra na stovku kilometrov nie je najlepším výsledkom pri zohľadnení množstva kilometrov aj po prázdnych víkendových cestách mimo obcí. Pri mimoriadne ľahkej nohe sa dá dostať nižšie, to si ale hneď vezmite lacnejšiu verziu. Napríklad rovnako ťažká Honda CR-V s o niečo slabším, ale stále dostatočne silným motorom bola na tom pri porovnateľnej trase aj o jeden a pol litra lepšie.

Tiguan je auto primárne do mesta a na dobré cesty, rovnako je nastavený aj jeho podvozok. Nečakajte plavnú jazdu, skôr držanie sa stopy. Veľké kolesá znásobujú rany pre posádku, na zlých cestách by si cestujúci zaslúžili poddajnejšiu jazdu. Ak ste ale zvyknutý na nemecké sedany a malé hatchbacky, jazda je stále z tých pohodlnejších.

VW Tiguan 2.0 TDI (11)

Zato ide o výborné auto na prežitie konca sveta, nevadí mu hustý lejak, tma, hmla ani koľaje plné vody. Jednoducho ide vpred bez náznaku neistoty a jeho posádka ani nevie o tom, že vonku zúri apokalypsa. V horších podmienkach je to aj zásluhou pohonu všetkých štyroch kolies. Je jasné, prečo autá tejto kategórie šoférujú i menej skúsení vodiči.

V teréne

Áno, je to SUV, ale majitelia ho zoberú maximálne tak na príjazdovú cestu na chatu. V menšom teréne uspeje, limitovať vás ale budú príplatkové kolesá, pneumatiky s tradičným dezénom a najmä neochota zobrať mestský stroj do ťažkých podmienok. Nechcete ho predsa poškriabať, na vozenie dreva sú tu iné ponuky. Zvážte V3S.

Verdikt

Tiguan nie je ľudový. Najmä pri zohľadnení cenovky testovaného kusu na úrovni cez 44-tisíc eur a základnej výbave tohto modelu niekde o štvrtinu nižšie. Má však viac než potrebujete k životu. Nebude vás veľmi zabávať, ale bude vám slúžiť rovnako spoľahlivo, zodpovedne a svedomito ako Golf, len vo väčšom. Vydajte sa s ním na výlet a ani si nevšimnete, že pevnina už skončila.

Technické údaje VW Tiguan 2.0 TDI R-Line
Motor 2,0 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 130 (177) pri 4200
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 380 pri 1750-2500
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 8.5
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 6,8/5,6/6,0
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 470/1510
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1694
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4426/1809/1703
Cena (eur s DPH) úplný základ 20 790 tento motor a 4motion 34 800 tento kus 44 722

TREND.sk test - najnovšie autá z používateľského pohľadu.
TREND test - najnovšie autá z pohľadu motoristického nadšenca.
Prečítajte si všetky testy.