Čo to je?

Zvýšené oplastované kombi. Znamená to vyšší podvozok pre lepšiu priechodnosť terénom, „drsné“ plasty na karosérii a vyšší posed za volantom. Hoci kombinácia nie je úplne zvyčajná, pozrite sa na slovenské cesty. XC70 na nich vidíte relatívne často a ako sa dočítate, nemožno sa veľmi čudovať.

Dizajnovo je to najtypickejšie Volvo. Veľké, masívne, so zvislým zadkom, pritom elegantné a menej nafúkané než nemecké SUV. Hoci vzbudí rešpekt, okoliu v ňom budete zrejme sympatickejší ako v tradičných viac či menej terénnych autách.

Volvo XC70 D4 AWD Summum Zdroj: Cypo Design

Ako jazdí?

Ako menší tank. Volvo sa hrnie vpred sprevádzané chlapským zvukom naftového päťvalca (v tejto kategórii sa ale žiada tichší prejav), vrásky mu nerobia žiadne typicky mestské nerovnosti. Komfort na palube pokračuje aj mimo asfaltu, v poli, snehu či menších stúpaniach. XC70 nevadia kopy zľadovateného snehu ani väčšie terénne nerovnosti. Ide vpred ako severský ľadoborec.

Za volantom sedíte až na úrovni menších SUV. Volant a radiaca páka vyžadujú chlapskú ruku, čo pridáva istotu počas jazdy. Nielen vďaka bezpečnému imidžu švédskej značky máte pocit, že na ceste nič nehrozí, nech vonku padajú rekordne veľké snehové vločky alebo sa na cestách bláznia tínedžeri či zmätení sviatoční jazdci. Bez obáv doň posadíte na víkend celú rodinu.

Veľkým plusom je rýchlosť zohrievania sa motora, aj pri teplotách okolo nuly teplota chladiacej kvapaliny vystúpi na viac než štvrtinu po pár kilometroch. Vďaka tomu môžete začať kúriť už po pár minútach od domu, iné naftové motory vás nechajú vymrznúť omnoho dlhšie. A spotreba je prekvapujúco slušná – kombinovaný priemer vyšiel na 8,3l/100 km.

Volvo XC70 D4 AWD Summum Zdroj: Cypo Design

A čo interiér?

Tých osem rokov cítiť najmä po presadnutí z iného najnovšieho modelu, po pár dňoch jazdenia už  zastaranie interiéru nevnímať. Volvo materiálmi, spracovaním a dizajnom presviedča, že ho navrhoval dobrý bytový architekt. Moderne pôsobia palubné prístroje i centrálny displej.

Horšie je to s priestrannosťou na zadných sedadlách, kde je najmä miesta pod prednými sedadlami málo. To znamená, že vyšší cestujúci si nemajú kam schovať svoje chodidlá. Na také veľké auto by sa patrilo trochu plytvať priestorom aj vzadu. Pritom po sklopení zadných sedadiel sa vzadu vyspia aj dvaja.