Radosť baliť

S novým Superbom v garáži alebo pod oknami je radosť plánovať dovolenky a neobmedzovať sa pritom veľkosťou kufra a priestoru. Aj tento model českej automobilky ide príkladom všetkým, čo sa týka praktickosti a denného použitia. Potešia veľké odkladacie priehradky v strede aj vo dverách, zásuvka pod sedadlom spolujazdca, vaky na boku sedadiel, 220-voltová zásuvka a ďalšie.

Nehovoriac o obrovskom 625-litrovom kufri so sieťkami, systéme pre uchytenie batožiny formou priečinkov či veľkom nakladacom otvore. Prirodzene, kombi bude v tejto disciplíne ešte lepšie, ale aj liftback hravo prekoná väčšinu konkurencie.

Škoda Superb 2.0 TDI Ambition Zdroj: Cypo Design

A vnútorný priestor je kráľovský, nech je Superb vybavený akokoľvek. Nie je to len o zadných sedadlách s  limuzínovou šíravou pre nohy, ale aj o širokánskej prednej časti a schopnosti pohodlne usadiť štyroch, piatich dospelých. Vnútro tejto škodovky nie je tesné a útulné ako nemecká prémiová konkurencia, je skôr veľké a rozľahlé.

Vnútri fádne

Najčastejšie výčitky smerujú k interiéru nového Superbu. V stredne vybavenej verzii ešte o to viac. Čierne plasty, čierne poťahy, tmavé dekory. To všetko je fádne a  zaniká honosnosť auta daná aj veľkolepými rozmermi a dlhým profilom. Je v kontraste s ostro tvarovaným a mimoriadne atraktívnym zovňajškom, ktorý zbiera ocenenia po celom svete a okoloidúci si ho s nadšením obzerajú.

Škoda Superb 2.0 TDI Ambition Zdroj: Cypo Design

Prirodzene, keď zvolíte nižšiu než najvyššiu špecifikáciu, treba počítať aj s ochudobnením sa o najväčšie novinky. Stredný displej je menší než môže byť, no stále dostatočne veľký a ukážkovo jednoduchý a intuitívny. Taktiež chýba viacero detailov, ako je štvorzónová klimatizácia a podobne.

Materiály sú ale kvalitné, praktické riešenia takmer bezkonkurenčné a miesta je viac než dosť. Ručná brzda je už elektronická, bixenónové svetlá spoľahlivo vyrezávajú segmenty zo svetelného lúča, je tu upozornenie pred nárazom a auto dokáže aj samo chvíľu točiť volantom.

Škoda Superb 2.0 TDI Ambition Zdroj: Cypo Design

Na slovenských cestách

Jazda je príjemná. Asi najdôležitejšie zistenie tohto testu je, že nutne nepotrebujete príplatkový adaptívny podvozok. Áno, s ním sa Superb dostane na úroveň najlepších limuzín, ale aj v štandarde je tichým a pohodovým hltačom kilometrov, čo potvrdzuje aj skúška na rozkopanej českej D1ke.

Druhým kľúčovým poznatkom je fakt, že stačí stredná naftová verzia. Slušne rozhýbe plne naložené auto a nemá problém ani s vysokými rýchlosťami. Typický TDI koncernový klepot nezaprie, ale dovnútra sa dostáva len minimálne a na diaľnici môžete so spolujazdcom pokojne ďalej šepkať.

Škoda Superb 2.0 TDI Ambition Zdroj: Cypo Design

Veľkým plusom je dosiahnutá spotreba na úrovni 5,4 litra na 100 kilometrov, čo je hodnota o triedu menších áut i motorov. Rovnaké číslo sa podarilo aj kolegovi so silnejšou a ťažšou verziou, čo dokazuje, že Superb je ozaj úsporný a prekonáva aj Mondeo či Passat. A vďaka bezodnej nádrži dojazd hravo prekročí tisíc kilometrov.

Verdikt

Nový Superb dnes už nepôsobí ako chudobný príbuzný vyskladaný z koncernových dielov po dátume spotreby. Dizajn púta pozornosť a najväčšou nevýhodou je fakt, že ho budú o pár mesiacov plné cesty a trochu sa „okuká“. V porovnaní s mimoriadne atraktívnym zovňajškom je trochu sklamaním fádny a nezaujímavý interiér. Praktická stránka, priestor, kufor, ticho a spotreba, to všetko je ale na špičkovej úrovni. A rodina, netreba sa báť ani menej vybavenej verzie, o nič vážne neprídete.

Za priestor na fotenie ďakujeme Hotelu Zochova chata.

Plusy Mínusy
veľkorysý vnútorný priestor fádny interiér
praktické riešenia vnútri i v kufri
atraktívny dizajn
nízka spotreba a veľký dojazd
jednoduchý a intuitívny displej

Škoda Superb 2.0 TDI Ambition Zdroj: Cypo Design

Technické údaje Škoda Superb 2.0 TDI Ambition
Parameter Hodnota
Motor 2,0 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 110 (150) pri 3500-4000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 340 pri 1750-3000
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 8.8
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 4,8/3,7/4,1
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 625/1760
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1410
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4861/1864/1468
Cena (eur s DPH) úplný základ 21 290; tento kus 32 051