Radosť baliť
S novým Superbom v garáži alebo pod oknami je radosť plánovať dovolenky a neobmedzovať sa pritom veľkosťou kufra a priestoru. Aj tento model českej automobilky ide príkladom všetkým, čo sa týka praktickosti a denného použitia. Potešia veľké odkladacie priehradky v strede aj vo dverách, zásuvka pod sedadlom spolujazdca, vaky na boku sedadiel, 220-voltová zásuvka a ďalšie.
Nehovoriac o obrovskom 625-litrovom kufri so sieťkami, systéme pre uchytenie batožiny formou priečinkov či veľkom nakladacom otvore. Prirodzene, kombi bude v tejto disciplíne ešte lepšie, ale aj liftback hravo prekoná väčšinu konkurencie.
Škoda Superb 2.0 TDI Ambition Zdroj: Cypo Design
A vnútorný priestor je kráľovský, nech je Superb vybavený akokoľvek. Nie je to len o zadných sedadlách s limuzínovou šíravou pre nohy, ale aj o širokánskej prednej časti a schopnosti pohodlne usadiť štyroch, piatich dospelých. Vnútro tejto škodovky nie je tesné a útulné ako nemecká prémiová konkurencia, je skôr veľké a rozľahlé.
Vnútri fádne
Najčastejšie výčitky smerujú k interiéru nového Superbu. V stredne vybavenej verzii ešte o to viac. Čierne plasty, čierne poťahy, tmavé dekory. To všetko je fádne a zaniká honosnosť auta daná aj veľkolepými rozmermi a dlhým profilom. Je v kontraste s ostro tvarovaným a mimoriadne atraktívnym zovňajškom, ktorý zbiera ocenenia po celom svete a okoloidúci si ho s nadšením obzerajú.
Škoda Superb 2.0 TDI Ambition Zdroj: Cypo Design
Prirodzene, keď zvolíte nižšiu než najvyššiu špecifikáciu, treba počítať aj s ochudobnením sa o najväčšie novinky. Stredný displej je menší než môže byť, no stále dostatočne veľký a ukážkovo jednoduchý a intuitívny. Taktiež chýba viacero detailov, ako je štvorzónová klimatizácia a podobne.
Materiály sú ale kvalitné, praktické riešenia takmer bezkonkurenčné a miesta je viac než dosť. Ručná brzda je už elektronická, bixenónové svetlá spoľahlivo vyrezávajú segmenty zo svetelného lúča, je tu upozornenie pred nárazom a auto dokáže aj samo chvíľu točiť volantom.
Škoda Superb 2.0 TDI Ambition Zdroj: Cypo Design
Na slovenských cestách
Jazda je príjemná. Asi najdôležitejšie zistenie tohto testu je, že nutne nepotrebujete príplatkový adaptívny podvozok. Áno, s ním sa Superb dostane na úroveň najlepších limuzín, ale aj v štandarde je tichým a pohodovým hltačom kilometrov, čo potvrdzuje aj skúška na rozkopanej českej D1ke.
Druhým kľúčovým poznatkom je fakt, že stačí stredná naftová verzia. Slušne rozhýbe plne naložené auto a nemá problém ani s vysokými rýchlosťami. Typický TDI koncernový klepot nezaprie, ale dovnútra sa dostáva len minimálne a na diaľnici môžete so spolujazdcom pokojne ďalej šepkať.
Škoda Superb 2.0 TDI Ambition Zdroj: Cypo Design
Veľkým plusom je dosiahnutá spotreba na úrovni 5,4 litra na 100 kilometrov, čo je hodnota o triedu menších áut i motorov. Rovnaké číslo sa podarilo aj kolegovi so silnejšou a ťažšou verziou, čo dokazuje, že Superb je ozaj úsporný a prekonáva aj Mondeo či Passat. A vďaka bezodnej nádrži dojazd hravo prekročí tisíc kilometrov.
Verdikt
Nový Superb dnes už nepôsobí ako chudobný príbuzný vyskladaný z koncernových dielov po dátume spotreby. Dizajn púta pozornosť a najväčšou nevýhodou je fakt, že ho budú o pár mesiacov plné cesty a trochu sa „okuká“. V porovnaní s mimoriadne atraktívnym zovňajškom je trochu sklamaním fádny a nezaujímavý interiér. Praktická stránka, priestor, kufor, ticho a spotreba, to všetko je ale na špičkovej úrovni. A rodina, netreba sa báť ani menej vybavenej verzie, o nič vážne neprídete.
Za priestor na fotenie ďakujeme Hotelu Zochova chata.
Plusy | Mínusy |
veľkorysý vnútorný priestor | fádny interiér |
praktické riešenia vnútri i v kufri | |
atraktívny dizajn | |
nízka spotreba a veľký dojazd | |
jednoduchý a intuitívny displej |
Škoda Superb 2.0 TDI Ambition Zdroj: Cypo Design
Technické údaje Škoda Superb 2.0 TDI Ambition | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 110 (150) pri 3500-4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 340 pri 1750-3000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 8.8 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 4,8/3,7/4,1 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 625/1760 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1410 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4861/1864/1468 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 21 290; tento kus 32 051 |