Hravá jazda
Netreba sa ale obávať, že by Yeti dospel a stal sa nudným. Jazda je stále hravá a vďaka kompaktným rozmerom (mimo väčšej výšky) s ním zaparkujete všade a v meste sa budete cítiť ako doma. Yeti si kde tu od radosti poskočí, najmä keď vidí kamoša pred faceliftom. A v špeciálnej verzii s otlačenou labou Mont Blanc na predných blatníkoch pôsobí ešte priateľskejšie.
Od jazdy ale nemožno čakať majestátnosť alebo prémiový pocit, toto je vyslovene hravé auto, kde len tak s radosťou hýbete radiacou pákou vpred a vzad a ešte radšej ho budú šoférovať menej skúsení vodiči. Vďaka malej kapote a kolmej zadnej stene z neho vidno na všetky strany a nestratíte sa ani na malých parkovacích miestach. Dokúpiť si môžete aj kameru.
Tak ako dokáže dospelácka rozvážnosť rozhádzať detské prejavy radosti, tak aj Yeti posmutnie pri náraze na väčšiu nerovnosť. Vysoko položené kanálové poklopy, séria mestských roliet pred križovatkou, ako aj vyjazdené koľaje nebude mať minimálne táto verzia City v láske. Napriek vysokej svetlej výške nerovnosti nefiltruje úplne presvedčivo a k rodinnému autu si želám plavnejšiu jazdu.
Škoda Yeti City Zdroj: Ľuboš Mistrík
Vezmite ho do kempu
Všestrannosť snežného muža oceníte na dlhšej ceste, v tomto prípade do kempu na Liptove. Všetci cestujúci budú mať dostatok priestoru i množstvo odkladacích priestorov a simply clever riešení. V súlade s ďalšími škodovkami tu má každá drobnosť svoje miesto a takmer nič netreba nechávať pod nohami. Iba volant je pre vodiča trochu privysoko, čo sťažuje hľadanie ideálnej šoférskej polohy. Inak je interiér tradične strohý a jednoduchý, všetko je ale presne poruke.
Pri balení sa do kempu a nahadzovaní spacákov, stanov, plynových varičov a oblečenia narazíte na nedostatok v podobe menšieho kufra. Yeti je krátky, čo napriek sklápateľnému sedadlu spolujazdca značí problém s dlhšími predmetmi alebo napríklad bicyklami. Veď základný objem kufra bez príplatkovej rezervnej pneumatiky je 416 litrov, čo je priemerná úroveň.
Príplatkový sieťový program robí ale kufor mimoriadne dobre využiteľným. Pomáha štvorica vešiakov i vyslovene tašky zo sieťky a viacero priehradok. K tomu pribúda aj mala vyberateľná baterka, ktorá inak slúži na osvetlenie priestoru v kufri. A variabilné zadné sedadlá možno sklápať, preklápať, urobiť Yeti štvormiestny alebo ich úplne vybrať. Hoci manipulácia s nimi by mohla byť jednoduchšia, najmä ich vybratie z auta vyžaduje silné chlpaté ruky snežného muža.
Škoda Yeti City Zdroj: Ľuboš Mistrík
Na diaľkovej ceste
Yeti sa medzi mestom a na diaľnici stáva dôstojným parťákom. Nechce sa ihrať ako iné autá, ktoré máme radi v meste, ale mimo neho na ceste trochu lietajú. Vytrácajú sa aj nedostatky v podobe poskakovania a tvrdých rán od nerovností. Pohodovému prejavu na diaľkových cestách pomáha aj tichý a kultivovaný motor.
Toto konkrétne Yeti City je spojené s tradičnou benzínovou 1,4kou TSI. Kým pri nedávno testovanom Seate Leon ST bol motor rýchly, tu akoby mu dochádzal dych. Už nemá ten svižný prejav a najmä zo spodných otáčok sa namáha viac, než som z koncernových áut zvyknutý. Sedemsto kilometrov po Slovensku prináša aj vyššiu spotrebu až na úrovni 7,6 litra na 100 km, pravdepodobne kvôli diaľničným presunom. V ponuke je ale dostatok iných motorov.
Škoda Yeti City Zdroj: Ľuboš Mistrík
Verdikt
Yeti po modernizácii stratil zo svojej dizajnovej hravosti, jazda po meste mu ale s výnimkou tvrdšieho podvozku svedčí a páčiť sa budú kompaktné rozmery. Tie ale neoceníte pri balení sa na dovolenku alebo pri plnom obsadení sedadiel a teda nutnosti naložiť menší kufor až po strop. Presne ako sa cestovalo kedysi – plno vecí za zadným oknom. Ani spotreba nebude taká dobrá, ako ste dúfali.
Tak či onak, vo verzii 4x4 Outdoor dáva Yeti väčší zmysel. K všetkým dobrým vlastnostiam pridáva mimoriadnu priechodnosť terénom (pozrite si video), čo uľahčí zabudnúť na tých pár nedostatkov.
Plusy | Mínusy |
hravá jazda a ovládanie | zbytočne tvrdý podvozok |
prehľadné usporiadanie interiéru | menší kufor |
možnosť manipulácie so zadnými sedadlami | vyššia spotreba a nižšia dynamika 1.4 TSI |
tichý a kultivovaný motor | |
terénne schopnosti verzie 4x4 |
Škoda Yeti City Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Škoda Yeti City Mont Blanc 1.4 TSI | |
Motor | 1,4 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 90 (122) pri 5000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 200 pri 1500-4000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 10,6 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 7,9/5,5/6,4 |
Priemerná spotreba podľa Spritmonitor.de | 7,7 |
Objem kufra - základ/sklopené/vybraté sedadlá (l) | 416/1580/1760 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1395 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4222/1793/1691 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 13 999; tento kus 20 474 |