Čo to je?

Dobrá známa Octavia, tentoraz vo všestrannejšom vybavení prieskumníka. Scout má vyšší podvozok oproti bežnej verzii, niekoľko dizajnových doplnkov a štandardne pohon všetkých štyroch kolies. Znamená to množstvo vnútorného priestoru, pohodové jazdné vlastnosti a koncernovú techniku.

Tým, že Scout patrí cenovo na úplný vrchol ponuky, možno počítať s bohatou výbavou v podobe bixenónových svetiel, prednými aj zadnými parkovacími senzormi, multifunkčným volantom. Priplatiť sa oplatí snáď len za navigáciu a kompletný sieťový program v kufri vrátane šikovného malého úložného priestoru tesne pod zadnou roletkou.

Na dlhé cesty na palube panuje ticho, hoci naftový klepot dovnútra preniká viac, než by bolo milé. Stále nie celkom vydarený je štart-stop systém, ktorému dlho trvá opätovný štart.

Škoda Octavia Scout 4x4 2,0 TDI DSG Zdroj: Peter Polešenský

Čo dokáže mimo asfaltu?

O niečo viac než bežná štorkolková Octavia. Podvozok je vyšší o 3,1 centimetra, a hoci za volantom nedáva pocit nejakej mimoriadne vyššej terénnej priechodnosti, zo snehu i blata sa vyhrabe vďaka Haldexu 5. generácie bez problémov. Scout dáva istotu niekde medzi SUV a bežným kombi. V ťažkom teréne bude limitovať relatívne tvrdý podvozok, dlhý rázvor i slabšie nájazdové uhly.