Zvonku elegantná...

Možno ma diskutéri ukameňujú, ale Octavia je vo svojej tretej generácii jedným z najlepších rodinných áut súčasnosti. Má dobre riešenú praktickú stránku, veľký kufor, dostatok miesta na všetkých sedadlách a množstvo praktických detailov, ako je napríklad gumený držiak na mobil. A v pondelok, keď z nej konečne vynosíte všetko z dovolenky je z nej reprezentatívne služobné auto.

Najmä v dobrej výbave, ktorou L&K je. Testovaný kus sa odlišuje konzervatívnou hnedou farbou, veľkými osemnásťpalcovými kolesami a nenápadným nápisom na predných blatníkoch. S chrómovanými doplnkami dostáva Škodovka eleganciu.

Vnútri to nie je o nič horšie. Hnedé podfarbenie dverí a palubnej dosky, nápisy L&K, veľké polokožené kreslá s alcantarou v strede. Jemné podsvietenie vnútorných kľučiek pridáva na dojme, ktorý ale znižuje tvrdosť plastov. A nepochopiteľne chýba osvetlenie zrkadla slnečnej clony.

Škoda Octavia Combi Laurin&Klement Zdroj: Peter Polešenský

...vnútri vybavená

Dominantou celého interiéru je osempalcový displej v strede palubnej dosky. Hoci nefandím dotykovým obrazovkám, táto predbieha konkurenciu. Vysoké rozlíšenie, modernú grafiku a rýchlu odozvu by si mali osvojiť všetky značky.

Octavia L&K pridáva výborne znejúcu hudbu od značky Canton, elektrické ovládanie veka kufra či adaptívny tempomat, ktorý možno s pokojným svedomím zapnúť v diaľničných i mestských zápchach a spoľahnúť sa naň. Nebude tvrdý na brzdách a nebude spomaľovať okolitú premávku.

Až na presklenú strechu a automatické parkovanie dáva táto Octavia asi najvyššiu výbavu, ktorá je v koncerne VW momentálne k dispozícii. Z toho väčšinu bez príplatku. Škoda už dávno nie je chudobný príbuzný. Napríklad nedávno testovaný Touareg má staršiu verziu dotykovej obrazovky...

Škoda Octavia Combi Laurin&Klement Zdroj: Peter Polešenský

Ako to jazdí?

Na jazdných vlastnostiach žiadna zmena. Octavia ponúka o niečo mäkšie naladený podvozok ako iné autá koncernového pôvodu, ktorý si poradí so slovenskými cestami aj na veľkých kolesách. Cestujúcich nevytrasie a v rámci možností zabaví aj na horskom priesmyku. Niekto bude kritizovať polotuhú zadnú nápravu, v reálnom živote to ale majiteľov prestane trápiť po prvých kilometroch.

Tradičný dvojlitrový diesel autu sadne a motivuje k dlhým cestám. Otázkou ostáva spotreba – reálne dosiahnutých 6,3 litra na 100 kilometrov je o polovicu viac než udáva výrobca. Nie je to veľa, ale pol litra nadol by potešilo.

Škoda Octavia Combi Laurin&Klement Zdroj: Peter Polešenský

Verdikt

Octavia L&K nie je predražená. Ponúka totiž najmodernejšie VW technológie, niekoľko dizajnových detailov, kvantá priestoru a pohodlnú jazdu. Tomuto kusu ale chýba pohon všetkých štyroch kolies, ktorý by vrchol ponuky prirodzene mal mať. Najlepšou Octaviou tak možno bude Scout. Prejde TREND.sk testom už o pár týždňov.

Hoci by som siahol skôr po silnejšej a ešte krajšej verzii RS, páni Laurin a Klement ponúkajú alternatívu. Výborne vybavenú a hrajúcu na elegantné city vo svete, kde chcú byť všetci športoví.

Plusy Mínusy
množsvo miesta len predný náhon
multimediálny displej kontrast niektorých materiálov a snahy o luxus
elegantné detaily L&K
pohoda pri jazde
pohodlný automat DSG

Škoda Octavia Combi Laurin&Klement Zdroj: Peter Polešenský

Technické údaje Škoda Octavia Combi Laurin&Klement
Motor 2,0 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 110 (150) pri 3500-400
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 320 pri 1750-3000
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 8.7
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 5,4/4,1/5,5
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de 5.81
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 610/1740
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1297
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4659/1814/1465
Cena (eur s DPH) úplný základ 14 490; tento kus 31 434