Vo výbave Connect
Testovaný kus má špeciálnu výbavu Connect. Znamená to niekoľko nových funkcií i modré dizajnové doplnky zvonku i zvnútra. Tento balík ale spolu s ďalšími príplatkami vyháňa konečnú cenu nad akceptovateľnú mieru v triede cenovo dostupných rodinných áut.
Toledo je v skutočnosti prezlečená Škoda Rapid, a ak by sa ma niekto pýtal na názor, Španiel pôsobí o niečo atraktívnejšie a na cestách je menej opozeraný. Ponúka veľmi slušný vnútorný priestor pre štyroch, na krátke vzdialenosti aj piatich.
Seat Toledo Connect 1.2 TSI Zdroj: Ľuboš Mistrík
K tomu obrovský kufor, ktorý objemom i využiteľnosťou zahanbí nejedno SUV. Po sklopení zadných sedadiel ale vznikne veľký schod, takže na grilovačku si treba pribaliť aj stan, v aute sa nevyspíte.
Detaily interiéru i rozmiestnenie prvkov je typický nemecký koncern Volkswagen, pod ktorý Seat spadá. Možno mu vďačiť za intuitívne ovládanie a gombíky, ktoré hravo nájdete aj počas hry na slepú babu. V tejto výbave je aj veľký a pekne graficky spracovaný dotykový displej. V súlade s označením edície ponúka vysokú konektivitu s mobilom cez funkciu MirrorLink.
V prípade záujmu získate aj výborné full LED svetlá. Ide o bezkonkurenčnú ponuku v tejto triede a pri správnom nakombinovaní výbavy ich viete získať bez vysokého príplatku.
Mínusom je úzky interiér, a teda boj so spolujazdcom o lakťovú opierku. A materiály použité v interiéri pochádzajú skôr z diskontu než predraženého značkového obchodu. Ale netreba zabúdať, že hovoríme o nenáročnom aute so základnou cenovkou 11-tisíc eur.
Seat Toledo Connect 1.2 TSI Zdroj: Ľuboš Mistrík
Na diaľnici hlučnejšie
Pod kapotou testovaného kusu je štvorica valcov spaľujúcich benzín, ktoré svojim zvukom občas pripomínajú trojvalec. Malý motor síce dokáže zabrať od nízkych otáčok, no pri prudších stúpaniach i vo vyšších diaľničných rýchlostiach mu dochádza dych.
Seat Toledo Connect 1.2 TSI Zdroj: Ľuboš Mistrík
V tejto rýchlosti už trochu prekáža aj vyšší hluk od motora i zvonku, naopak v minulosti kritizovaný buchot od zadnej nápravy som si nevšimol. Zrejme to je spôsobené menším priemerom kolies či úpravami počas výroby modelu. Podvozok je pohodlím skôr priemer, mohol byť pokojne aj mäkší.
Dosiahnutá spotreba 6,9 litra na 100 kilometrov na takýto motor nie je zlá, keďže každé prudšie zošliapnutie plynu ju vyháňa prudko nahor. Pri opatrnejšej jazde sa dá hravo dostať pod šesť, a to stále hovoríme o benzínovom motore, teoreticky menej náročnom na údržbu i lacnejšom pri nákupe.
Seat Toledo Connect 1.2 TSI Zdroj: Ľuboš Mistrík
Verdikt
Seat Toledo aj po dvoch rokoch potvrdzuje svoje pragmatické kvality bez veľkej dávky emócie. Len máločo ponúkne toľko priestoru a plnohodnotného auta s výbavou, ktorú potrebujete k životu. Nechajte špeciálne príplatky ležať v cenníku a zvoľte si len to najnutnejšie. Cena tohto Seatu zrazu z nie úplne racionálnych vyše 17-tisíc eur klesne o pár tisíc nižšie, a za to už spraví nenáročnej rodine veľkú službu.
Plusy | Mínusy |
vnútorný priestor | vyšší hluk na diaľnici |
úsporný benzínový motor | podvozok mohol byť ešte mäkší |
príplatkové full LED svetlá | úzky interiér |
"value for money" | |
intuitívne ovládanie a pekná grafika displeja |
Seat Toledo Connect 1.2 TSI Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Seat Toledo Style 1,2 TSI Connect | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,2 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 81 (110) pri 4600-5600 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 175 pri 1400-4000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9.8 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 6,7/4,2/5,1 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ (l) | 550 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1176 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4482/1706/1461 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 11 230; tento kus 17 642 |