Niečo je tu navyše

Leon v novej generácii charakterizujú ostré hrany a najmä svetlá s plnou LED technológiou. Vo výrazných farbách vyzerá dobre a na cestách sa nestratí ako jeho koncernoví súrodenci. Profiluje sa ako auto pre mladých, ktorí sa chcú za svojim autom po zaparkovaní aj obzrieť. Pre tých, čo potrebujú spoľahlivého a výborného sluhu je tu stále Golf alebo Octavia.

Seat pridal vo verzii ST kufor. Natiahnutý zadok z väčšiny uhlov nepôsobí ako prílepok a zboku pridáva niečo, čo v marketingových materiáloch určite označujú ako „dynamická línia“. S veľkými kolesami, výraznou červenou farbou (je v základe bez príplatku!) a ideálne aj paketom FR (testované auto ho nemá) sa budete na parkovisku pozerať s radosťou.

Leon ST sa točí okolo kufru. Na pohľad aj podľa štatistík je skutočne veľký a bude stačiť na prevážanie škatúľ do garáže, bicykla, kempingového vybavenia a podobne. Potreby aktívneho života možno aj predbehne. Oceníte dvojité dno, kde to spodné je skutočne hlboké, špeciálne miesto pre zadné plato, háčiky, odkladacie priestory aj možnosť sklopiť zadné sedadlá z kufra. Samozrejmosťou je rovná podlaha po ich sklopení. Budete spokojní.

Seat Leon ST (05) Zdroj: Ľuboš Mistrík

Čo zvyšok auta

Je to typický Leon, aký sa už na týchto stránkach ukázal vo verzii SC. Teda v skratke. Pohodlné s ľahkosťou riadenia, dostatočným vnútorným priestorom vpredu aj vzadu. Spracovanie je ok, len dizajn palubnej dosky je možno až príliš jednoduchý. A výplne dverí pôsobia vyslovene lacno. Pri kúpe ST v úplne základnej výbave pravdepodobne budete mať pocit, že sa na vás šetrilo, pri zainvestovaní tento dojem ostáva v úzadí.

Benzínové turbomotory koncernu chválim v každom teste, tento nebude výnimkou. Aj táto 1,4ka ťahá prekvapivo dobre a nerobia jej problém rýchle predbiehania ani jazda s plným autom. Zvukový prejav je nasrdený až pri vyšších otáčkach, do tých sa ale nedostanete, keďže Leon jazdí naplno aj bez vytáčania. Ticho a kultivovanosť prejavu je až zarážajúca a hodná väčšieho objemu a počtu valcov, rovnako aj spotreba, kombinovanou jazdou som dosiahol 6,3 litra na 100 kilometrov.

Určite si priplaťte za svetlá s LED technológiou, vyzerajú dobre a v noci výborne osvetľujú, za tých tisíc eur navyše určite stoja. S nimi je Leon o niečo výnimočnejší, keďže toto je technika zatiaľ vo väčšej miere viditeľná len v prémiových značkách.

Seat Leon ST (07) Zdroj: Ľuboš Mistrík

Verdikt

Emócie znamenajú aj nedokonalosť, jedinečný charakter a individualitu. Leon ST v zásade všetko necháva v rovine ostrého dizajnu. Pod karosériou je totiž dlhými rokmi overená koncernová technika a po usadnutí za volant je všetko presne tam, kde ste čakali. Experimenty sa s výnimkou lacnej výplne dverí nekonajú a rovnaké platí aj pre prídavok v podobe veľkého kufra. Žiadne prekvapenia, len poctivo spracovaný a skúsenosťami doladený objem a jednotlivé riešenia.

Plusy Mínusy
dynamický dizajn lacnejší pocit v interiéri
pohodlná jazda emócie len v rovine dizajnu
kultivovaný motor a spotreba
dobre využiteľný a priestranný kufor
LED svetlá
ľahkosť riadenia

Seat Leon ST (11) Zdroj: Ľuboš Mistrík

Technické údaje Seat Leon ST 1.4 TSI
Motor 1,4 benzín
Výkon (kW (k) pri ot/min) 90 (122) pri 5000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 200 pri 1400-4000
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 9,6
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 6,6/4,6/5,3
Priemerná spotreba podľa Spritmonitor.de 6,63
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 587/1470
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1275
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4535/1816/1454
Cena (eur s DPH) základný Leon ST 12 990; tento kus 18 244