Niečo je tu navyše
Leon v novej generácii charakterizujú ostré hrany a najmä svetlá s plnou LED technológiou. Vo výrazných farbách vyzerá dobre a na cestách sa nestratí ako jeho koncernoví súrodenci. Profiluje sa ako auto pre mladých, ktorí sa chcú za svojim autom po zaparkovaní aj obzrieť. Pre tých, čo potrebujú spoľahlivého a výborného sluhu je tu stále Golf alebo Octavia.
Seat pridal vo verzii ST kufor. Natiahnutý zadok z väčšiny uhlov nepôsobí ako prílepok a zboku pridáva niečo, čo v marketingových materiáloch určite označujú ako „dynamická línia“. S veľkými kolesami, výraznou červenou farbou (je v základe bez príplatku!) a ideálne aj paketom FR (testované auto ho nemá) sa budete na parkovisku pozerať s radosťou.
Leon ST sa točí okolo kufru. Na pohľad aj podľa štatistík je skutočne veľký a bude stačiť na prevážanie škatúľ do garáže, bicykla, kempingového vybavenia a podobne. Potreby aktívneho života možno aj predbehne. Oceníte dvojité dno, kde to spodné je skutočne hlboké, špeciálne miesto pre zadné plato, háčiky, odkladacie priestory aj možnosť sklopiť zadné sedadlá z kufra. Samozrejmosťou je rovná podlaha po ich sklopení. Budete spokojní.
Seat Leon ST (05) Zdroj: Ľuboš Mistrík
Čo zvyšok auta
Je to typický Leon, aký sa už na týchto stránkach ukázal vo verzii SC. Teda v skratke. Pohodlné s ľahkosťou riadenia, dostatočným vnútorným priestorom vpredu aj vzadu. Spracovanie je ok, len dizajn palubnej dosky je možno až príliš jednoduchý. A výplne dverí pôsobia vyslovene lacno. Pri kúpe ST v úplne základnej výbave pravdepodobne budete mať pocit, že sa na vás šetrilo, pri zainvestovaní tento dojem ostáva v úzadí.
Benzínové turbomotory koncernu chválim v každom teste, tento nebude výnimkou. Aj táto 1,4ka ťahá prekvapivo dobre a nerobia jej problém rýchle predbiehania ani jazda s plným autom. Zvukový prejav je nasrdený až pri vyšších otáčkach, do tých sa ale nedostanete, keďže Leon jazdí naplno aj bez vytáčania. Ticho a kultivovanosť prejavu je až zarážajúca a hodná väčšieho objemu a počtu valcov, rovnako aj spotreba, kombinovanou jazdou som dosiahol 6,3 litra na 100 kilometrov.
Určite si priplaťte za svetlá s LED technológiou, vyzerajú dobre a v noci výborne osvetľujú, za tých tisíc eur navyše určite stoja. S nimi je Leon o niečo výnimočnejší, keďže toto je technika zatiaľ vo väčšej miere viditeľná len v prémiových značkách.
Seat Leon ST (07) Zdroj: Ľuboš Mistrík
Verdikt
Emócie znamenajú aj nedokonalosť, jedinečný charakter a individualitu. Leon ST v zásade všetko necháva v rovine ostrého dizajnu. Pod karosériou je totiž dlhými rokmi overená koncernová technika a po usadnutí za volant je všetko presne tam, kde ste čakali. Experimenty sa s výnimkou lacnej výplne dverí nekonajú a rovnaké platí aj pre prídavok v podobe veľkého kufra. Žiadne prekvapenia, len poctivo spracovaný a skúsenosťami doladený objem a jednotlivé riešenia.
Plusy | Mínusy |
dynamický dizajn | lacnejší pocit v interiéri |
pohodlná jazda | emócie len v rovine dizajnu |
kultivovaný motor a spotreba | |
dobre využiteľný a priestranný kufor | |
LED svetlá | |
ľahkosť riadenia |
Seat Leon ST (11) Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Seat Leon ST 1.4 TSI | |
Motor | 1,4 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 90 (122) pri 5000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 200 pri 1400-4000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9,6 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 6,6/4,6/5,3 |
Priemerná spotreba podľa Spritmonitor.de | 6,63 |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 587/1470 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1275 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4535/1816/1454 |
Cena (eur s DPH) | základný Leon ST 12 990; tento kus 18 244 |