Vydarený dizajn

Dobrodružstvo a zábavu pred obzeraním si samého seba vo výkladoch mestských obchodov preferuje Renault. Ale pritom nie je žiadny ľudoop. Práve naopak, dizajn je najmä v tejto červenej farbe príťažlivý a počas niekoľkých dní sa naň pýtali alebo aspoň si ho obzerali mnohí okoloidúci. Oproti svojmu japonskému bratovi je auto dlhšie a má vyváženejšie proporcie.

Automobilka nasadila svalnatý dizajn, vypuklé blatníky a veľké 19-palcové kolesá, podobnosť s Nissanom je ozaj len náhodná. Po drahšom a luxusnejšom modeli Espace je to pre značku druhý model typu crossover a vzhľadom na svoj dizajn SUV (Espace sa predsa len viac podobá na dodávku) osloví zrejme ešte väčšiu skupinu ľudí ako vlajková loď.

Kadjar 1.6 dCi 130 4x4 Intens Zdroj: Martin Cyprian

K tomu pridáva masívne krivky, bezpečne pôsobiaci pohľad ponad kapotu a vysoký posed. Napriek jeho nie úplne najväčším rozmerom sa podarilo dosiahnuť skutočný dojem SUV, čo je pre dnešného zákazníka jedným z rozhodujúcich plusov.

A čo interiér

Vnútro Kadjaru je nadizajnované kombináciou typicky francúzskeho štýlu a niektorých prvkov SUV, ako je napríklad masívna rukoväť na stredovom tuneli. Spolu so štruktúrou palubnej dosky a sedadiel to dáva dokopy správne „načančaný“ vzhľad.

Francúzi z Nissanu ale nemuseli prebrať ovládanie okien – tlačidlá majú gumový chod a jedine vodičove okno si stiahnete na doraz jedným stlačením.

Kadjar 1.6 dCi 130 4x4 Intens Zdroj: Martin Cyprian

Rovnaké možno povedať aj o ďalších ovládacích prvkov, radiaca páka je akási gumená a viacero tlačidiel jednoducho nemá ten správny odpor. Dojem z testovaného kusu ešte znižuje rezonancia pri nižších otáčkach, čo môže byť spôsobené menšou nehodou tohto auta.

Celkovo Kadjaru chýba poctivý mechanický dojem a sebaistota, že prežije aj koniec sveta. A mínusom skutočne rodinnej dovolenky bude v porovnaní so zvyškom auta menší kufor.

Kadjar 1.6 dCi 130 4x4 Intens Zdroj: Martin Cyprian

Interiér ale inak ponúka len pozitívne dojmy. Je tu dostatok priestoru vpredu aj vzadu, sedadlá už nie sú tie mäkké pohovky ako v starých francúzskych autách, radi na nich strávite pár stoviek kilometrov. Centrálny infotainment, prvýkrát predvedený v Espace, má ukážkovú reakciu na dotyk na úrovni tabletu a prehľadné ovládanie. Aj odkladacích priestorov je dosť a sedadlo spolujazdca môžete sklopiť.

Kadjar dokáže sám zaparkovať, a hoci je asistent spoľahlivý a zvládne aj šikmé parkovanie, manéver je trochu spomalený a ostatných vodičov môžete rozčúliť. Niektoré automobilky to zvládnu rýchlejšie.

Kadjar 1.6 dCi 130 4x4 Intens Zdroj: Martin Cyprian

Výborná spotreba

Aj Kadjar postretla vlna malých naftových motorov, ktoré sa zvyknú v SUV trápiť. Ale Renault prekvapil, dosiahnutá kombinovaná spotreba 5,9 litra na 100 km patrí medzi tie najlepšie výsledky vôbec v TREND.sk testoch. Len treba prirodzene počítať s tým, že diaľnica ju vyháňa nahor.

Navyše to tu nie je také hlučné ako vo väčšom X-Traili a napriek papierovým parametrom zrýchlenia pôsobí auto svižne a nemá problém sa rozhýbať ani na D1. Samé prekvapenie.

Kadjar 1.6 dCi 130 4x4 Intens Zdroj: Martin Cyprian

Kadjar sa nenatriasa ako offroad, hoci terénne ambície dáva najavo otočným prepínačom režimov medzi predným pohonom, automatickým rozdeľovaním a štvorkolkou. Okrem toho sa s chuťou štverá po lúkach, prašných a štrkových cestách.

V meste zasa filtruje všemožné jamy a na poli ho možno preháňať bez toho, aby dal najavo, že mu to nevyhovuje. Spôsob, akým sa hýbe na ceste ho robí skutočne všestranným. Najlepšie mu bude, keď ho naplníte športovým náčiním a vyberiete sa niekam do kopcov, aby ste sa ráno zobudili v stane.

Kadjar 1.6 dCi 130 4x4 Intens Zdroj: Martin Cyprian

Verdikt

Ok, uznávam, dizajnovo sa mi páči, preto sú možno sympatie silnejšie. Ale aj odhliadnuc od toho je Kadjar dobre navrhnutý a pôsobí ako úplne iné auto než je Nissan. Ľahko sa ovláda v meste, má masívne krivky, draho pôsobiaci interiér a skrýva veľkú chuť vyraziť za dobrodružstvom do sveta. Chýba mi ale viac sebaistoty, lepšia kvalita vypracovania a väčší kufor.

Plusy Mínusy
masívny dizajn menší kufor
priestranný interiér "gumené" ovládacie prvky
prehľadný infotainment
nízka spotreba
komfortný podvozok

Kadjar 1.6 dCi 130 4x4 Intens Zdroj: Martin Cyprian

Technické údaje Renault Kadjar 1.6 Energy dCi 130 4x4 Intens
Parameter Hodnota
Motor 1,6 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 96 (130) pri 4000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 320 pri 1750
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 10.5
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 5,5/4,64,9
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 472/1478
Prevádzková hmotnosť (kg) 1611
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4449/1836/1607
Cena (eur s DPH) úplný základ 17 790; tento kus 28 690