Limuzína?
„Na letisko poprosím.“ Viacerí si pamätajú reklamu pri uvedení Fluence na trh pred štyrmi rokmi. Sedan ušil Renault pre stredo- a východoeurópske trhy, ktoré bažia po aute s veľkým kufrom a zároveň imidžom limuzíny. Bez ohľadu na slabšiu praktickosť takéhoto variantu.
Čo zákazník čaká od dospelej limuzíny? V kategórii komfort a priestor aj na zadných sedadlách tento model boduje. Je dostatočne veľký na všetky smery a utopený zadný pasažier sa môže pri chvíľke zasnívania cítiť ako vo veľkej limuzíne. Aj sedadlá sú tvrdšie a na dlhú cestu ďaleko vhodnejšie ako v sesterskom modeli Mégane, z ktorého vychádza.
Keď v diskusii o autách chýbajú kone, prejde reč na veľkosť kufra. Fluence utopí až 530 litrov, čo konkuruje a prekonáva aj viaceré rodinné kombi. Otázna je využiteľnosť kvôli typicky menšiemu nakladaciemu otvoru, hoci v rámci konkurencie patrí medzi tie väčšie.
Renault Fluence Limited Zdroj: Ľuboš Mistrík
Pohodová nevýrazná jazda
Model od začiatku koncipovaný pre trhy na východ od Nemecka si dobre uvedomuje svoje budúce pôsobiská. Vďaka tomu je podvozok naladený mäkko a nerovnosti ho jednoducho netrápia. Nemusíte spomaľovať na roletách pred križovatkami, báť sa vyjazdených koľají ani sa vyhýbať väčším i menším jamám. Fluence robí radosť najmä pasažierom.
...za to si pýta daň na vodičovi. Dostane nevýraznú jazdu. Renault sa na ceste správa jednoducho a predvídateľne, pri pokuse o rýchlejšiu jazdu dáva aj gumovou odozvou riadenia a radenia jasne najavo, že toto nie je on. Akoby ste z Milana Lasicu chceli dlhovlasého metalistu.
Pri bežnej jazde na palube panuje ticho a dokonca ani nefunkčné rádio nezvýrazňuje žiadne pazvuky. Teší zvuková izolácia od podvozku, ktorému nevadí ani rýchla jazda po premočenej diaľnici. Mierne počuť aerodynamický hluk. A mnou dosiahnutú kombinovanú spotrebu 5,4 litra na 100 km by ekoteroristi bez mihnutia oka podliezli aspoň o pol litra. Pritom najsilnejší naftový motor má sily dosť aj na trochu tesnejšie predbiehania.
Renault Fluence Limited Zdroj: Ľuboš Mistrík
Dobre vybavený
Hoci pri jazde zostáva Fluence priemerom, vybavenosťou sa dostáva vysoko. Stredná výbava zahŕňa príplatkový multimediálny systém R-Link, xenónové svetlá, dvojzónovú klimatizáciu s výduchmi aj pre zadné sedadlá, dažďový a svetelný senzor či bezkľúčovú kartu miesto kľúča. Plná výbava by mala byť synonymom pre limuzínu a to sa podarilo.
Verdikt
Fluence má úlohu dobyť trhy strednej a východnej Európy. Hoci mi väčší zmysel dáva karoséria kombi, chápem emócie hovoriace v prospech sedanu. Renault plní svoju funkciu. Je pohodlný, priestranný, má obrovský kufor s ťažšie dostupným otvorom. Slušná výbava a najsilnejší motor vyháňajú cenu tohto kusu privysoko, no pri triezvom uvažovaní sa dá stlačiť. Musíte byť ale fanúšik sedanov. A rádio už určite opravili.
Plusy | Mínusy |
pohodlný podvozok | nevýrazná jazda |
priestrannosť v kabíne | krehký a gumový pocit z riadenia |
slušná výbava | |
odhlučnenie |
Renault Fluence Limited Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Renault Fluence Limited 1,6 dCi | |
Motor | 1,6 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 96 (130) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 320 pri 1750 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9.8 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 5,7/3,9/4,6 |
Priemerná spotreba podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ (l) | 530 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1424 |
Rozmery - dĺžka/šírka vrátane zrkadiel/výška (mm) | 4618/1809/1479 |
Cena - akciová (eur s DPH) | úplný základ 9 990; tento kus 18 250 |