Čo to je

Predstava francúzskej značky o svete strednej triedy. Je to Passat alebo Mondeo od Peugeotu, v tomto prípade vo zvýšenej modernej oplastovanej verzii takzvaného terénneho kombi. Okrem nasrdenej prednej masky má tradičný profil identický s klasickými kombi, minimálne sa zmenila aj zadná časť. Škoda, mohla lepšie nadväzovať na vydarený predok.

Zvýšenie a oplastovanie je vyrobené trochu na efekt. 508 RXH má len pohon predných kolies, čo značne limituje využitie mimo spevnených ciest a z atraktívneho zovňajšku robí len doplnok. Je to ako s podobne ladeným Citroënom C5 Cross.

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6 Zdroj: Ľuboš Mistrík

Na druhej strane je vďaka komfortnému podvozku aj na rozbitých cestách pohodlné a ako stavané na jazdu po vinohradoch. Len cesta nemôže začať príliš stúpať a zároveň byť kamenistá. Vtedy to ide, ale až s poriadnym rozbehom. A pri tomto aute nechcete riskovať, že sa poškriabe.

Upokojujúca kabína

Interiér je na súčasné Peugeoty veľmi tradičný. Pred vodičom sediacim príjemne vysoko sú jednoduché budíky, možno tu nájsť aj ukazovateľ teploty oleja. Pre nadšených jazdcov plus, pre zvyšných 95 percent majiteľov zbytočné.

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6 Zdroj: Ľuboš Mistrík

Všetko ostatné je štandardné. V strede veľký dotykový displej s nie úplne ideálnym ovládaním, na ktorom by mohli Francúzi popracovať. Základné funkcie síce nájdete ľahko vďaka tlačidlám na stredovej konzole, vyznať sa ale v štruktúre menu je náročné aj pre začínajúceho jadrového fyzika. Klimatizáciu si našťastie nastavíte pomocou tlačidiel, nie dotykovo.

Materiály pôsobia kvalitne a architektúra aj ich použitie je francúzsky upokojujúce a hladké, nečakajte žiadnu nemeckú surovosť a ostré hrany. Nie je to ukážka najmodernejších tvarov, svoje si nájdu skôr konzervatívci. Poteší veľká presklená strecha a Peugeotu sa opäť podarili ukážkové sedadlá, či už tvarom, farbou alebo celkovým dojmom. Sú pohodlné aj na dlhé cesty.

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6 Zdroj: Ľuboš Mistrík

Praktický kufor

Na každodenné rodinné využitie i dlhé dovolenkové výlety poteší prakticky riešený a obrovský kufor. Elektricky otvárateľnému veku by sa síce zišlo zrýchliť, inak je ale vnútro dobre vymyslené. Sieťky, háčiky, dokonca vyťahovateľná sieťka za zadnými sedadlami, ktorá umožní naložiť kufor až po strop bez obáv o hlavy cestujúcich.

Ako to jazdí

Komfortne. Podvozok tlmí poľné cesty, nerovnosti aj rolety pred križovatkou. Nie je to síce level drahých prémiových limuzín, stále ale patrí k tej pohodlnejšej časti strednej triedy, čo je možno spôsobené aj celkovou náturou.

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6 Zdroj: Ľuboš Mistrík

Na čo sa dá zvyknúť ťažko, je výrazné ťahanie za volant. 508 RXH chce skočiť do každej koľaje, pri väčšom zrýchlení by sa vytrhlo z rúk. Zdá sa to ako v poriadnom superšporte, v takto naladenom aute by som ale čakal úplne iné vychovanie a nie nutnosť sústrediť sa na držanie volantu.

Pohode za volantom pomáha motor. Síce to nie je vrcholná verzia, ale dvojlitrový diesel postačí na všetky situácie a má sily viac než dosť. Hoci začiatkom roka testovaná špičková verzia GT sa mi páčila, s pokojným svedomím odporučím aj tento variant. Spotreba dosiahla 6,4 litra na 100 kilometrov pri viac než tisíckilometrovom dojazde. Nie je to rekordná hodnota, skôr štandard triedy.

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6 Zdroj: Ľuboš Mistrík

Verdikt

Nenechajte sa zmiasť nasrdeným čumákom, Peugeot 508 RXH je pohodovým spoločníkom. Priestranný a konzervatívny interiér spolu s komfortne naladeným podvozkom a celkovo francúzskou náturou láka k zdolávaniu dlhých ciest aj rozbitých vinohradov. Veľká škoda absencie štvorkolky i nevysvetliteľného ťahania za volant.

Plusy Mínusy
komfortný a priestranný interiér pohon 4x4 chýba
pohodová jazda ťahanie za volant
veľký a praktický kufor

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6 Zdroj: Ľuboš Mistrík

Technické údaje Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi
Parameter Hodnota
Motor 2,0 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 133 (180) pri 3750
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 400 pri 2000
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 8.9
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 5,2/4,1/4,6
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ (l) 660
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1790
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4828/1864/1521
Cena (eur s DPH) základ RXH 37 490; tento kus 41 110