Pohoda na palube

Ďakovnú reč možno predniesť vynovenému Peugeotu 508. Na jeho palube vládne pohoda aj v kalamitnom počasí, pri silnom bočnom vetre i na prepchatých diaľniciach. Má pohodovú francúzsku náturu.

Naopak, francúzska chuť štrajkovať sa neprejavuje na kvalite interiéru a spracovania. Je skôr na vysokej nemeckej úrovni, keďže ani po 13-tisíc ťažkých novinárskych kilometroch nevidno ani nepočuť žiadne opotrebovanie. Podvozok je pohodlný, pritom podrží v zákrutách, ticho vnútri pri zrýchľovaní i vo vysokých rýchlostiach je hodné vyššej triedy a štyria manažéri zvládnu aj dlhú služobnú cestu.

Navyše tu vládne dostatok priestoru vpredu i vzadu, a hoci trochu fandím šialeným francúzskym nápadom, pre každodenný život mám radšej klasiku. 508čka s výnimkou čudného nastavovania farebného head-up displeja je veľmi konzervatívna.

Peugeot 508 2,2 HDI GT Zdroj: Peter Polešenský

Zopár noviniek

Po facelifte sa centrálny displej zmenil na dotykový a na stredovej konzole pribudol menší odkladací priestor. Klasické rozmiestnenie tlačidiel znamená, že nič nehľadáte a všetko je na dosah. Interiér je v zásade identický so staršou verziou, vek ale najavo nedáva.

Novinky zvonku vidno najmä na prednej maske, 508čka vyzerá agresívnejšie a hodnotnejšie. Za príplatok dostanete kompletné LED svetlá, svietiace ozaj skvele a prinášajúce efektný modrý pás v hornej časti. Diaľkové robia z noci deň.

Problém spolu s protiidúcimi vodičmi mám ale s automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Peugeot si dáva s ich zhasnutím skutočne načas a veselo oslepuje každého druhého. Nevedno, či to je spôsobené zimným počasím, ale ide o jeden z najnespoľahlivejších systémov tohto typu. Budúcnosť vidím vo vyrezávaní svetelného lúča, ako to robí napríklad Volvo XC60.

Facelift pomenil aj grafiku zadných svetiel, vrcholná verzia zasa dostala slušivý nápis GT. Inak je to 508čka so všetkým, čo aj predtým.

Peugeot 508 2,2 HDI GT Zdroj: Peter Polešenský

Málo tankovania

K pohode za volantom prispieva hladko radiaci automat, ktorého snežný režim hojne skúšam v praxi. Veľká predokolka sa vďaka nemu rozbieha na trojke, čo znamená minimálnu šancu prekĺznutia kolies. Športový režim sa pri takom pohoďákovi nehodí zapínať, ale samozrejme, je tu.

Veľká nádrž prináša reálny dojazd 900 až 1 000 kilometrov pri priemernej spotrebe na úrovni 7,1l/100 km. Hovoríme pritom o najsilnejšom naftovom motore, ktorý s prehľadom hýbe aj plne naloženým autom a nebráni sa razantnejšiemu zrýchľovaniu na diaľnici. Len preplnené mesto zvýši spotrebu na osem aj deväť.

Ak nutne potrebujete sedan a nie kombi, môžete sa vybrať na dlhý výlet aj s rodinou. Na pomery sedanov získate slušný nakladací otvor a veľký vstup do kabíny po sklopení sedadiel. Lyže, lyžiarky, hlboký kočík, kufor a pár drobností sa vojdú bez problémov.

Peugeot 508 2,2 HDI GT Zdroj: Peter Polešenský

Verdikt

Peugeot 508 je dobrá francúzska alternatíva k Nemcom. Je príjemné vedieť, že nemusíte do firmy kupovať len Passaty. Kým zo svojej domovskej krajiny si berie pohodu na palube, z nemeckej klasiky zasa rozumne navrhnutý a kvalitne vyrobený interiér.

A keď uviaznete v kolónach počas snehovej kalamity, pustite si dobrú hudbu z príplatkového JBL hifi systému a zapnite masáž vodičovho sedadla. Nebude to síce váš najkrajší deň, ale budete pokojnejší ako ostatní okolo.

Plusy Mínusy
pohoda na palube automatické prepínanie diaľkových svetiel oslepuje vodičov
odhlučnenie kabíny málo zmien oproti predfaceliftovej verzii
priestranný a kvalitný interiér
Full LED svetlá
výborná výbava
komfortný podvozok

Peugeot 508 2,2 HDI GT Zdroj: Peter Polešenský

Technické údaje Peugeot 508 GT 2,2 HDI
Motor 2,2 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 150 (204) pri 3500
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 450 pri 2000
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 8.2
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 7,0/4,4/5,3
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 515
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1736
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4830/1828/1456
Cena (eur s DPH) úplný základ v akcii 22 440; tento kus v akcii 41 360