Ako čítať GT
Na prvý pohľad to vyzerá, že ide len o súbor dizajnových doplnkov a pod kabátom zostalo všetko po starom. Ale nie je to pravda, Peugeot ako možnosť pridal silný 205-koňový motor, pohral sa s podvozkom i celkovým nastavením auta.
Výsledok je príjemne nenápadný. Športový zovňajšok púta v modrej farbe pozornosť, bočné prahy, dvojitá hranatá koncovka výfuku (žiaľ falošná) taktiež. Je to ale nenapádná verzia, nečakajte okázalé výduchy a krídla, skôr opatrnú športovosť. V dnešnom svete komiksovo nasrdených áut vítaná zmena.
Peugeot 308 GT 1.6 THP Zdroj: Ľuboš Mistrík
Interiér novej 308čky sme z dizajnového hľadiska už chválili. Sedadlá patria medzi to najkrajšie v triede, vypracovanie a kvalita detailov tiež. Všetko umocňuje červené prešívanie a malé písmenká GT na volante.
Má ale tradičné ergonomické chyby 308čky - klimatizáciu ovládate nešikovne dotykovo a celý infotainment je akýsi spomalený. Navyše si nemám kam na okruhu odložiť veci tak, aby nelietali. A miesta vzadu je skromne.
Peugeot 308 GT 1.6 THP Zdroj: Ľuboš Mistrík
Civilne rýchle
Hoci možno namietať, že tento model na Slovakia Ring nepatrí, kde inde sa vnútorne pripraviť na znovuzrodenie legendárneho GTI. A pri pohľade na slušné parametre, presné radenie, pritvrdený podvozok i tlačidlo športového režimu... Prečo nie?
308 GT je pocitovo oveľa rýchlejšie ako sa na prvý pohľad zdá. Malá 1,6-ka sa za sprievodu zvukov z reproduktorov hrnie vpred ako o pol litra väčší motor, plynule zrýchľuje aj nad 150 km/h. Na rovinkách hravo presahujem 180ku. Navyše pôsobí veľmi ľahko ako aj ostatné 308čky.
Peugeot 308 GT 1.6 THP Zdroj: Ľuboš Mistrík
Ani zatáčanie mu nerobí problémy. Zo zákrut síce nepotiahne ako legendárny Mégane RS, dokáže ale zabrať a poslať predné kolesá presne von. Výkonu nie je toľko, aby ťahal za volant, všetko je plynulé. Prekáža mi sfarbenie budíkov v športovom režime – červená farba splynula s červeným poľom otáčkomera, a tak motor nechtiac okúsi obmedzovač.
308 GT je na okruhu rýchle, o tom niet pochýb. Tiahle zákruty vie prejsť pod plynom, nebojuje so mnou a drží presnú stopu. No nemožno od neho čakať tvrdú pretekársku školu, všetko je tu plynulé, len s vypnutým ESP dokáže trochu rozhodiť zadkom. Je to civilné rýchle vozenie.
Peugeot 308 GT 1.6 THP Zdroj: Ľuboš Mistrík
Na každý deň
Verzia GT nemá byť nekompromisným športovým autom, ale má každý deň previezť psa, deti a svokrovcov. Až na pár spomínaných ergonomických nedostatkov v interiéri túto úlohu 308 spĺňa zodpovedne, je tichá, a hoci o niečo tuhšia, stále pohodlná. A dlhodobá kombinovaná spotreba vrátane pár desiatok minút na okruhu dosiahla 7,8 litra na stovku kilometrov.
Verdikt
Peugeot 308 GT jazdí s chuťou, je rýchlejší než sa na prvý pohľad zdá a na Slovakia Ringu dokáže zabaviť. Na rozdiel od ostrých hot hatchov sa však s vami po otrasnej prístupovej betónovej ceste s chuťou zvezie aj rodina. Kým budú deti na detskom ihrisku, dajte si pár kôl. GT tým urobíte takú malú nenápadnú radosť. Je to veľký prísľub toho, že GTI sa vydarí.
Plusy | Mínusy |
rýchlejšie než sa zdá | zopár ergonomických nedostatkov |
nenápadné športové doplnky | menej miesta vzadu |
hodnotne pôsobiaci interiér | |
dobrý kompromisný podvozok |
Peugeot 308 GT 1.6 THP Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Peugeot 308 GT 1.6 THP | |
Hodnota | |
Motor | 1,6 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 151 (205) pri 6000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 285 pri 1750 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 7.5 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 7,4/4,6/5,6 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 420/1228 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1415 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4253/1863/1447 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ v akcii 12 890; tento kus v akcii 23 650 |