Nová maska a podvozok
Hoci väčšinou propagačné materiály sypúce záplavu noviniek netreba brať úplne vážne, tie k Focusu nie je od veci si prebehnúť. Hatchback Fordu dostal nový predok na štýl dlho očakávaného Mondea a zmenenú grafiku zadných svetiel. Len trochu prekáža, že rovnakú masku nájdete už na všetkých modeloch. Ešte že Ford GT nevyzerá ako Fiesta...
Automobilka hovorí aj o novom podvozku, čo môže vyvolávať obavy o premene jedného z jazdecky najlepších podvozkov v triede na komfortnú pirátsku loď.
Nič také nehrozí, Fordu sa podarilo skombinovať výbornú zábavu a istotu za volantom spolu s pohodlím a kvalitným odhlučnením od nerovností. Navyše presné radenie a celkový pocit tuhosti ťažko v tejto triede hľadajú konkurenciu.
Ford Focus kombi 1,6 TDCi po facelifte 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Vylepšený interiér
Najväčšou zmenou pre každodenný život je interiér. Zmenil sa volant a tvar niektorých tlačidiel na ňom, aj prehľadný palubný počítač hlásajúci naraz všetky dôležité údaje je o niečo krajší ako predtým.
Kľúčové zmeny sa udiali v strede palubnej dosky. V závislosti od výbavy pribudla miesto miniatúrneho displeja veľkosti kalkulačky s chaotickým ovládaním veľká a pekná osempalcová obrazovka. Rozhranie je jednoduché, ovládanie jasné a rozlíšenie vysoké. Len keby tie odtlačky prstov bolo vidieť menej.
Vylepšením prešiel aj ovládač klimatizácie, inak je to Focus ako aj predtým. Pre pohodlie nôh cestujúcich vpredu priširoký stredový tunel ostal, rovnako aj pohodlné a dobre držiace sedadlá a množstvo odkladacích priestorov. Ale aj pomerne silný chlapský odpor dverí a všetkých tlačidiel.
Ford Focus kombi 1,6 TDCi po facelifte 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Poslabší motor
Testovaný kus s 1,6-litrovým naftovým motorom je viac vytrvalec ako šprintér. Hoci jazdné vlastnosti Focusu bavia aj s ním, na plne naložené rodinné presuny by si zaslúžil väčší výkon. Odvďačí sa aspoň spotrebou na úrovni 5,6 litra na 100 kilometrov a dojazdom okolo 900.
Miesta vnútri je aj po facelifte tak akurát, nikde sa neplytvá. Kufor so svojimi 490 litrami nie je rekordérom, za to dáva obrovský a vďaka vyklápateľným sedákom ničím nerušený priestor aj po sklopení zadných sedadiel.
Sám zaparkuje
Jednou z najväčších noviniek je automatické parkovanie, pozdĺžne, kolmo a na obe strany cesty. Na jednoducho ovládateľný systém sa môžete ľahko spoľahnúť, zaparkuje aj do malej medzery a nepotrebuje k tomu absurdne nízku rýchlosť. Skenovanie parkovacieho miesta totiž funguje už niekde okolo 30 km/h, čo znamená, že nebudete brzdou premávky v úzkej uličke historického centra mesta len preto, že chcete nechať parkovať automat. Palec hore za vyladený systém.
Ford Focus kombi 1,6 TDCi po facelifte 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Verdikt
Najväčšiu výčitku oproti predošlej verzii vyriešili vo Forde k spokojnosti, a tak sa ťažko hľadajú nedostatky. Predná maska už síce po jej použití v niekoľkom modeli začína byť opozeraná, Focusu ale dodala kúsok elegancie navyše. A jazdnými vlastnosťami je naďalej na vrchole. Cena nie je najnižšia, no s výnimkou xenónových svetiel mu nechýba nič. Testy vo Forde zjavne čítajú.
Plusy | Mínusy |
stále kvalitná a zábavná jazda | málo praktických riešení v kufri |
konečne poriadny displej | uniformnosť novej prednej masky |
presné radenie | |
tuhý pocit zo všetkého | |
automatické parkovanie |
Ford Focus kombi 1,6 TDCi po facelifte 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Ford Focus kombi 1,6 TDCi Titanium X | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,6 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 85 (115) pri 3600 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 270-285 pri 1750-2500 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 11 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 5,7/3,7/4,5 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 490/1516 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | n |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4556/1823/1505 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 12 590; tento kus 22 085 |