Takže opäť raz oplastovaný kombík?
Outback má zvonku všetky prvky moderného kríženca SUV a cestného kombi, podvozok je vysoko, kolesá sú veľké a na spodku karosérie vidno niekoľko plastových skrášlení. Pôsobí masívne, na ceste sa nestratí a svojou veľkosťou môže z niektorých parkovacích miest vytŕčať. Na prvý pohľad áno, je to opäť ďalší oplastovaný kombík. Rozdiel je v tom, že Subaru má tradíciu a toto je už niekoľká generácia Outbacku. A ako sa dočítate neskôr, terénu sa vôbec nebojí.
A čo vnútri?
Sedíte vysoko a okolo je veľa miesta. Pred vodičom tróni masívna kapota, spätné zrkadlá sú veľké, všetko je tu poriadne chlapské. Dizajn interiéru ani použité materiály síce nepatria medzi špičku, ale oproti svojim predchodcom to je o celé desaťročie vpred. Nový Outback je ďaleko príjemnejším miestom pre život než predtým a už môže vyvolať aj dojem luxusu. A áno, v tomto Subaru už si konečne otvoríte jedným stlačením všetky okná, nielen vodičove.
Subaru Outback 2015 2.0D CVT Exclusive Zdroj: Martin Cyprian
Vojdeme sa s rodinou?
Veľké Subaru sa najmä priestorom vzadu radí medzi rekordérov triedy ako je VW Passat či Škoda Superb. Odkladacie priestory sú rozmerné a šikovne vymyslené. Kufor sa síce na prvý pohľad zdá ako tesný vďaka malej výške, no jeho papierových 560 litrov sľubuje dobrú využiteľnosť, i keď konkurencia ponúka väčší objem. Síce som doň na týždeň zbalil celú rodinu, ale zadné elektricky otvárané veko kufra sa odhodlalo zavrieť až na piatykrát, taký bol kufor naprataný.
Nejaké moderné čačky?
Stredný dotykový displej je úplne nový a ľahko sa ovláda, i keď niektoré možnosti sú malé a je náročné ich za jazdy trafiť. Taktiež som nenašiel možnosť vypnúť hlasovú navigáciu, a tak som namiesto počúvania otráveného ženského hlasu navigovanie radšej úplne vypol. Veľký displej dopĺňa menší farebný pred vodičom, ktorý zobrazuje adaptívny tempomat, spotrebu a ďalšie drobnosti. Ovláda sa intuitívne.
Subaru Outback 2015 2.0D CVT Exclusive Zdroj: Martin Cyprian
Počul som o EyeSight, čo to je?
Systém automatického brzdenia a radarového tempomatu. Kým ale iné autá majú jeden nenápadný radar v prednej maske, Subaru používa dvojicu senzorov za čelným sklom. Na nedávnom slovenskom podujatí Subaru zabrzdenie proti prekážke fungovalo spoľahlivo. Limitujúce je ale špinavé sklo, najmä v mrazoch okolo vianočných sviatkov sa popri dôraznom upozornení systém často vypínal.
Skúsený šofér ocení adaptívny tempomat, ktorý školácky nebrzdí hneď, ako sa v diaľke na diaľnici pred neho zaradí predbiehajúce auto. Systém upozorňujúci na opustenie jazdného pruhu treba ale vypnúť podržaním tlačidla po každom štarte. Pri hľadaní správneho gombíku vľavo pod volantom pritom pruh opustíte neraz, tak čo je bezpečnejšie?
Subaru Outback 2015 2.0D CVT Exclusive Zdroj: Martin Cyprian
A ako to jazdí?
Nový Outback má v sebe typickú vlastnosť áut Subaru, ktorú nadšenci značky milujú. Tuhý mechanický pocit, zvuk a masívny pohyb dávajúci najavo, že ani koniec sveta tomuto autu neublíži. Vnútri je novinka s výnimkou studeného naftového motora skutočne tichá, a to aj pri vysokých diaľničných rýchlostiach.
Oproti predchodcovi obrovský skok vpred až niekde na vrchol triedy. Na rozbitej ceste okolo Trenčianskych Teplíc je určite jedným z tých najpohodlnejších áut vôbec.
Je to zábava v zákrutách?
Trochu. Hmotnosť a veľkosť síce neoklamete, ale poddajný podvozok tlmiaci nerovnosti a pohon všetkých štyroch kolies robia radosť. Obmedzte činnosť ESP a na rozbahnenom poli alebo namrznutej ceste bude veľký Outback chcieť rozhadzovať zadkom tak, ako to dokáže len Subaru. Ale veľká škoda, že ESP sa nedá úplne vypnúť.
Subaru Outback 2015 2.0D CVT Exclusive Zdroj: Ľuboš Mistrík
Škoda aj automatickej prevodovky CVT...
Áno aj nie. K takémuto veľkému autu automat prirodzene patrí a CVT od Subaru je z tých lepších. Na druhej strane zrejme zbytočne zvyšuje spotrebu (dosiahnutých 7,7 litra na 100 kilometrov mohlo byť lepších) a za studena drží privysoké otáčky, ktoré jasne hovoria – som CVT a nesnažím sa to zakryť. Manuálnu prevodovku ale dostanete len k základnej výbave, všetky vyššie majú automat.
A čo v teréne?
Výborne. Outback pri svetlej výške 200 mm „sedí“ iba o 2 centimetre nižšie ako terénny Forester, limitujú ho len nájazdové uhly a dlhý rázvor. Jazdil som s ním v zablatených a namrznutých poliach severného Slovenska a skúšal ho na rozbitých i namrznutých cestách toho stredného. Auto sa vyškriabalo z koľají, nemalo problém prekrížiť nápravy i zastaviť a znova sa rozbehnúť uprostred prudkého stúpania. Pomáha aj terénny systém X-Mode či asistent pre jazdu z kopca. Navyše vďaka kolesám trochu utopeným v podbehoch je ťažké ho pri rozumnej jazde zablatiť.
Subaru Outback 2015 2.0D CVT Exclusive Zdroj: Martin Cyprian
Výsledné dojmy?
Nový Outback sa mi páči, nedostatky v podobe vyššej hlučnosti motora za studena a niektoré horšie materiály vnútri akoby mu len dávali charakter. Outback má v sebe surový mechanický pocit, i keď oproti minulosti ho účinne schováva pod dávkou luxusnejšieho dojmu. Ale ako sa hýbe vpred na hocijakej ceste, akú dáva slobodu, či ste na zasneženej diaľnici, rozbahnenej lúke alebo v hustom lese, to všetko z neho robí skutočnú osobnosť, nielen nudného plniča každodenných starostí.
Plusy | Mínusy |
robustný pocit z jazdy | kufor mohol byť väčší |
vnútorný priestor | vyššia spotreba |
ticho na palube | |
schopnosti v teréne | |
rozumný adaptívny tempomat |
Subaru Outback 2015 2.0D CVT Exclusive Zdroj: Martin Cyprian
Technické údaje Subaru Outback 2.0D CVT Exclusive | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 110 (150) pri 3600 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 350 pri 1600-2800 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9.9 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 7,5/5,3/6,1 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 560/1848 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1676 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4815/1840/1605 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 32 990; tento kus 38 999 |