Začnime najdôležitejšou otázkou. Budem v X6 frajer?
Určite áno. Aj novinka ma nafúknuté blatníky, klesajúcu líniu strechy a všetky obvykle najdrahšie doplnky značky, zvýraznené dizajnovým paketom Pure Extravagance. Pôsobí ako mastodont a kdekoľvek s nim prídeš, zasypú ťa skôr závistlivé alebo zdržanlivé pohľady než sympatické zdvihnuté palce. Základných predajne úspešných tvarov sa v automobilke nedotkli, a tak má nová X6 stále imidž nafúkanca. Na druhej strane je dnes o niečo prívetivejšia, má menej rozkročený postoj a je krajšia.
Aká je vnútri?
Mimoriadne luxusná. Testovaný kus má príplatkovú výbavu v cene slušne vybaveného Passatu, čo sa prejavuje aj na koženom čalúnení, atmosférickom podsvietení detailov s nastaviteľnou intenzitou a farbou, kožou obšitej palubnej doske, dotykovom tablete či elektricky nastaviteľných sedadlách posiatych tlačidlami. Ale napríklad plastová imitácia dreva mohla vyzerať kvalitnejšie.
BMW X6 30d Zdroj: Cypo Design
Ale ja som sa pýtal na vnútorný priestor.
Zrejme si čítal staršie testy alebo sa v predošlej X6 viezol na zadných sedadlách. No, stále to nie je limuzína. Cestujúci vzadu síce majú v druhej generácii viac miesta na hlavu, určite si ju ale nekúpite so šoférom, aby ste sa vozili len vzadu. Toto SUV je napriek svojej enormnej veľkosti najmä o prevážaní dvoch cestujúcich vpredu. Ak chceš voziť štyroch, piatich ľudí skutočných rozmerov, ber X5.
Čo to trčí na palubnej doske?
Príplatkový hudobný systém Bang&Olufsen so 16 podsvietenými reproduktormi, 2 subwoofermi a asi najvernejším podaním zvuku, aké som kedy vôbec počul. Môžeš mať potichu pustené Carl Orff – Carmina Burana alebo naplno vypeckovanú Metallicu, zvuk bude verný a neskresľujúci. Obľúbených interpretov si budeš púšťať v aute, nie v obývačke. Veď si za túto hudbu skasnú 4-tisíc eur.
BMW X6 30d Zdroj: Cypo Design
Nejaké ďalšie zaujímavé technológie?
Áno, napríklad televízia s kvalitným obrazom, ktorú možno sledovať počas státia. Ďalej najlepší head-up displej na trhu, automatické parkovanie a asistenti jazdy, vibrujúci volantom pri opustení pruhu, vchádzaní do cesty autu v mŕtvom uhle či upozorňujúci na samovražedného chodca. To všetko typickým BMW spôsobom – žiadne panické zvuky a výstrahy, skôr len jemné upozornenie. „Prepáčte, viem, že máte vlastný rozum, ale rád by som vás upozornil, že ak nezastavíte, zabijeme sa.“
Počul som aj o nočnom videní.
Dobre si počul. Technológia infračervených kamier v tme sníma cestu pred autom a jej obraz potom premieta na stredový displej. Výborná pomôcka na zabudnutých okreskách mimo miest, kde žltou farbou vyznačuje teplé objekty. Na obrazovke vidíš ako sa srnky v hlbokom lese pokojne pasú, netušiac o tebe. A chodcov zbadáš dávno predtým, než sa vynoria z tmy.
BMW X6 30d Zdroj: Cypo Design
Potrebujem to vôbec pri LED svetlách?
Úprimne, nie, len sa zbytočne vyplašíš koľko zvierat na teba v noci číha. Adaptívne full LED svetlá totiž svojim natáčaním a striedavým vyrezávaním segmentov zo svetelného lúča podľa toho, koho by mohli oslepiť, ignorujú tmu. Za mestom sa zapnú diaľkové a zhasnú sa až pod najbližšími lampami. A zázračne nikto oproti nebliká, zjavne tento systém funguje.
Poďme k veci. Ako nová X6 jazdí?
Skvelo. Voči dvojtonovému kupé SUV môžeš mať akékoľvek predsudky, ale jazda ťa presvedčí. Je rýchle už so základným naftovým šesťvalcom s 258 koňmi, má výborný zvuk a v športovom režime aj odozvu na plyn. Predbiehanie je vďaka okamžitému prísunu veľkého krútiaceho momentu záležitosťou okamihu a na priesmyku za sebou nová X6 nechá autá so športovejšími ambíciami. A to aj zásluhou tvrdšieho podvozku.
BMW X6 30d Zdroj: Cypo Design
Takže je tvrdá a nepohodlná.
Áno aj nie. Na SUV by som si želal pohodlnejšiu jazdu, ale na to je tu predsa X5. Jej kupé súrodenec bol vždy naladený tvrdšie, aby v propagačných materiáloch malo slovko „športové“ väčší zmysel. Pravda, na slovenských rozbitých okreskách s ohnutým profilom a výmoľmi, napríklad tej pod Beckovom, lieta viac než by som čakal. Podvozok by mohol nerovnosti kopírovať lepšie, istejšie som sa cítil v nedávno testovanej X5 M50d. Netreba zabúdať aj na skutočne veľkú hmotu, najmä pri brzdení do ostrých zákrut, kedy si uvedomíš, že máš o pár desiatok km/h viac než je zdravé.
A čo spotreba?
Príjemné prekvapenie. Na takýto objem a masu hmotnosti výsledný priemer 9,1 litra na 100 kilometrov poteší. Dojazd vďaka veľkej nádrži presiahne 900 kilometrov a pri skutočne pokojnej jazde vidíš na okamžitej spotrebe aj číslovku okolo 4-5.
BMW X6 30d Zdroj: Cypo Design
Znie to výborne, stále sa mi ale zdá, že si niečo nedopovedal.
Nové BMW X6 je objektívne skvelé auto. Špičkovo technologicky vybavené, s luxusným interiérom, sebaistými jazdnými vlastnosťami, dobrým zvukom i slušnou spotrebou. Priestoru vnútri je stále pomenej, i keď medzigeneračne je to lepšie. Stále mám ale problém s jeho imidžom. Vzal som ho na akciu medzi stovky ľudí, a tie pohľady nesvedčili úplne o sympatiách.
Plusy | Mínusy |
všadeprítomný luxus a ticho | imidž |
skvelé full LED svetlá | priestor vzadu |
dobrá hračka - Night Vision | podvozok mohol byť mäkší |
príplatková hudba | |
hutný zvuk a záťah motora | |
slušná spotreba | |
asistenčné systémy | |
jazdné vlastnosti |
BMW X6 30d Zdroj: Cypo Design
Technické údaje BMW X6 30d 2015 | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 3,0 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 190 (258) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 560 pri 1500-3000 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 6.7 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 6,7/5,5/6 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 580/1525 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 2140 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4909/1989/1702 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 67 200; tento kus 104 621 |