Začnime najdôležitejšou otázkou. Budem v X6 frajer?

Určite áno. Aj novinka ma nafúknuté blatníky, klesajúcu líniu strechy a všetky obvykle najdrahšie doplnky značky, zvýraznené dizajnovým paketom Pure Extravagance. Pôsobí ako mastodont a kdekoľvek s nim prídeš, zasypú ťa skôr závistlivé alebo zdržanlivé pohľady než sympatické zdvihnuté palce. Základných predajne úspešných tvarov sa v automobilke nedotkli, a tak má nová X6 stále imidž nafúkanca. Na druhej strane je dnes o niečo prívetivejšia, má menej rozkročený postoj a je krajšia.

Aká je vnútri?

Mimoriadne luxusná. Testovaný kus má príplatkovú výbavu v cene slušne vybaveného Passatu, čo sa prejavuje aj na koženom čalúnení, atmosférickom podsvietení detailov s nastaviteľnou intenzitou a farbou, kožou obšitej palubnej doske, dotykovom tablete či elektricky nastaviteľných sedadlách posiatych tlačidlami. Ale napríklad plastová imitácia dreva mohla vyzerať kvalitnejšie.

BMW X6 30d Zdroj: Cypo Design

Ale ja som sa pýtal na vnútorný priestor.

Zrejme si čítal staršie testy alebo sa v predošlej X6 viezol na zadných sedadlách. No, stále to nie je limuzína. Cestujúci vzadu síce majú v druhej generácii viac miesta na hlavu, určite si ju ale nekúpite so šoférom, aby ste sa vozili len vzadu. Toto SUV je napriek svojej enormnej veľkosti najmä o prevážaní dvoch cestujúcich vpredu. Ak chceš voziť štyroch, piatich ľudí skutočných rozmerov, ber X5.

Čo to trčí na palubnej doske?

Príplatkový hudobný systém Bang&Olufsen so 16 podsvietenými reproduktormi, 2 subwoofermi a asi najvernejším podaním zvuku, aké som kedy vôbec počul. Môžeš mať potichu pustené Carl Orff – Carmina Burana alebo naplno vypeckovanú Metallicu, zvuk bude verný a neskresľujúci. Obľúbených interpretov si budeš púšťať v aute, nie v obývačke. Veď si za túto hudbu skasnú 4-tisíc eur.

BMW X6 30d Zdroj: Cypo Design

Nejaké ďalšie zaujímavé technológie?

Áno, napríklad televízia s kvalitným obrazom, ktorú možno sledovať počas státia. Ďalej najlepší head-up displej na trhu, automatické parkovanie a asistenti jazdy, vibrujúci volantom pri opustení pruhu, vchádzaní do cesty autu v mŕtvom uhle či upozorňujúci na samovražedného chodca. To všetko typickým BMW spôsobom – žiadne panické zvuky a výstrahy, skôr len jemné upozornenie. „Prepáčte, viem, že máte vlastný rozum, ale rád by som vás upozornil, že ak nezastavíte, zabijeme sa.“

Počul som aj o nočnom videní.

Dobre si počul. Technológia infračervených kamier v tme sníma cestu pred autom a jej obraz potom premieta na stredový displej. Výborná pomôcka na zabudnutých okreskách mimo miest, kde žltou farbou vyznačuje teplé objekty. Na obrazovke vidíš ako sa srnky v hlbokom lese pokojne pasú, netušiac o tebe. A chodcov zbadáš dávno predtým, než sa vynoria z tmy.

BMW X6 30d Zdroj: Cypo Design

Potrebujem to vôbec pri LED svetlách?

Úprimne, nie, len sa zbytočne vyplašíš koľko zvierat na teba v noci číha. Adaptívne full LED svetlá totiž svojim natáčaním a striedavým vyrezávaním segmentov zo svetelného lúča podľa toho, koho by mohli oslepiť, ignorujú tmu. Za mestom sa zapnú diaľkové a zhasnú sa až pod najbližšími lampami. A zázračne nikto oproti nebliká, zjavne tento systém funguje.

Poďme k veci. Ako nová X6 jazdí?

Skvelo. Voči dvojtonovému kupé SUV môžeš mať akékoľvek predsudky, ale jazda ťa presvedčí. Je rýchle už so základným naftovým šesťvalcom s 258 koňmi, má výborný zvuk a v športovom režime aj odozvu na plyn. Predbiehanie je vďaka okamžitému prísunu veľkého krútiaceho momentu záležitosťou okamihu a na priesmyku za sebou nová X6 nechá autá so športovejšími ambíciami. A to aj zásluhou tvrdšieho podvozku.

BMW X6 30d Zdroj: Cypo Design

Takže je tvrdá a nepohodlná.

Áno aj nie. Na SUV by som si želal pohodlnejšiu jazdu, ale na to je tu predsa X5. Jej kupé súrodenec bol vždy naladený tvrdšie, aby v propagačných materiáloch malo slovko „športové“ väčší zmysel. Pravda, na slovenských rozbitých okreskách s ohnutým profilom a výmoľmi, napríklad tej pod Beckovom, lieta viac než by som čakal. Podvozok by mohol nerovnosti kopírovať lepšie, istejšie som sa cítil v nedávno testovanej X5 M50d. Netreba zabúdať aj na skutočne veľkú hmotu, najmä pri brzdení do ostrých zákrut, kedy si uvedomíš, že máš o pár desiatok km/h viac než je zdravé.

A čo spotreba?

Príjemné prekvapenie. Na takýto objem a masu hmotnosti výsledný priemer 9,1 litra na 100 kilometrov poteší. Dojazd vďaka veľkej nádrži presiahne 900 kilometrov a pri skutočne pokojnej jazde vidíš na okamžitej spotrebe aj číslovku okolo 4-5.

BMW X6 30d Zdroj: Cypo Design

Znie to výborne, stále sa mi ale zdá, že si niečo nedopovedal.

Nové BMW X6 je objektívne skvelé auto. Špičkovo technologicky vybavené, s luxusným interiérom, sebaistými jazdnými vlastnosťami, dobrým zvukom i slušnou spotrebou. Priestoru vnútri je stále pomenej, i keď medzigeneračne je to lepšie. Stále mám ale problém s jeho imidžom. Vzal som ho na akciu medzi stovky ľudí, a tie pohľady nesvedčili úplne o sympatiách.

Plusy Mínusy
všadeprítomný luxus a ticho imidž
skvelé full LED svetlá priestor vzadu
dobrá hračka - Night Vision podvozok mohol byť mäkší
príplatková hudba
hutný zvuk a záťah motora
slušná spotreba
asistenčné systémy
jazdné vlastnosti

BMW X6 30d Zdroj: Cypo Design

Technické údaje BMW X6 30d 2015
Parameter Hodnota
Motor 3,0 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 190 (258) pri 4000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 560 pri 1500-3000
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 6.7
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 6,7/5,5/6
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 580/1525
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2140
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4909/1989/1702
Cena (eur s DPH) úplný základ 67 200; tento kus 104 621