Priznávam, dizajnové nadšenie z nového trojkového sedanu sa po prvých obrázkoch nedostavilo. Francúzsky členené predné svetlá, chrómové detaily premotivovaného dizajnéra na nárazníku. Čistota a konzervatívnosť bavorských línií akoby sa stratila a musíme sa zmieriť s novou dobou.

Svetovým trhom už dávno nevládne Európa, ktorá je z pohľadu megalománie Číny len na smiech. A tak sa „naše“ autá budú čoraz viac podobať svetovému vkusu, nielen tomu európskemu.

Ale tento kus v sivej farbe nie je z tých bolehlavov problém. Áno, svetlá exotického vzhľadu sú tu a drobné chrómiky sú prinajmenšom zvláštne, no k tomu skutočné koncovky výfuku, veľké kolesá a jemný spojler vzadu. Je to BMW, aj keď naň prifarbili trochu skrášľovacieho krému.

BMW 320d xDrive 2019 Zdroj: TREND

Revolúcia vnútri je výraznejšia. Digitálne budíky sú trochu nečitateľné a majú nové rozhranie a dizajnéri zabudli pri výduchoch mriežok klimatizácie prestať kresliť, akoby pri ceruzke zaspali a tá si ďalej šla svoje.

Funkčne je to však na výbornú. Stredový displej so štandardne výborným rozlíšením sa ovláda rýchlo a prehľadne, aj dotykovo, aj pomocou tradičného ovládača na stredovom tuneli. Má novú grafiku, ktorá nezaprie doterajšiu šikovnú logiku a po vzore veľkej 7-čky i 5-ky fungujú aj jednoduché gestá, napríklad na prijatie alebo odmietnutie hovoru či nastavenie hlasitosti. Po pár dňoch sa vám už nebude chcieť stišovať otravné pesničky inak ako krúžením prsta.

BMW 320d xDrive 2019 Zdroj: TREND

Miesta tu nie je najviac, ale to nikdy nebola doména tesného trojkového BMW. Je ho toľko, aby sa všetci vnútri cítili dostatočne komfortne, ale zároveň blízko pri sebe. Mimochodom, na zadných sedadlách je to subjektívne lepšie ako v predchádzajúcej generácii radu 5.

Jazda? Starý známy. BMW 320d má o niečo tvrdší podvozok ako konkurencia, robí mu radosť chodiť z jednej zákruty do druhej. Hrubý volant, nízky posed a ochota informovať o tom, čo sa deje pod kolesami, dokáže aj v tejto naftovej verzii vniesť do života zábavu. Riadenie je presné a inak hladko radiaca osemstupňová prevodovka v športovom režime začne nakopávať, akoby sa zrazu ocitla na pretekárskom okruhu.

BMW 320d xDrive 2019 Zdroj: TREND

A keď sa nová trojka rozhýbe, je cítiť jej drahý charakter. Auto je dostatočne izolované od okolitého sveta, hudba hrá nadmieru kvalitne a vďaka odtlmeniu je zvuk motora i šum vetra akoby kdesi ďaleko. Práve kvôli tomuto zážitku sa kupujú prémiové autá, nielen pre ich statusovú značku na kapote.

A čo spotreba? Dlhodobo dosiahnutý priemer 6,3 litra na 100 kilometrov nie je zázračným číslom, no pohodovou jazdou sa dá zľahka dostať pod päť. I keď by mu predsa len viac sedel o niečo silnejší benzín.

BMW 320d xDrive 2019 Zdroj: TREND

Verdikt

Nová Trojka je iná. Má o niečo odlišnejší charakter a niektoré dizajnové prvky, ktoré nemusia úplne Európanom chutiť. K tomu pridáva nový dizajn interiéru, po funkčnej stránke obdobný predošlému a väčšie rozmery na všetky strany.

Jej jazdecké kvality ostali zachované aj v prípade štandardného dieslu a zážitok z jazdy je ťažko porovnateľný s inými stredne veľkými manažérskymi sedanmi. Je to BMW 3, ako ho poznáme, len si na seba dalo trochu priveľa make-upu.

Plusy Mínusy
drahý pocit z jazdy tvrdší podvozok
výborný jazdecký zážitok
moderné prvky výbavy
slušná spotreba

BMW 320d xDrive 2019 Zdroj: TREND

Technické údaje BMW 320d xDrive Luxury Line
Parameter Hodnota
Motor 2,0 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 140 (190) pri 4000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 400 pri 1750-2500
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 6,9
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 5,2/4,1/4,5
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ (l) 480
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1615
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4701/1827/1445
Cena (eur s DPH) úplný základ 36 650; tento kus 67 686