Pre X-Trail je aktuálny skôr druhý prípad. Čiže Nissan bol od začiatku vydarený, ale šéfovia tlaku kolegov z inzertného neodolali a pustili do sveta menšie zmeny. Veľkému, podľa možnosti až sedemmiestnemu SUV prospeli. Nová predná maska, zatmavené zadné svetlá a vážne atraktívna oranžová farba pridali potrebnú modernosť.

Vnútri zmes materiálov

Tiež updatovali interiér. Konkrétne o nový volant. A kým Qashqai dostal v najvyššej výbave aj prémiovo nadizajnované sedadlá, väčší X-Trail si vystačí s pôvodnými.

Nissan X-Trail 2017 Zdroj: TREND

Zvyšok interiéru je klasika. Zmes kvalitnejších i menej kvalitných materiálov, infotainment ovládaním a grafikou zastaraný už v čase uvedenia pred troma rokmi. Tiež jednoduchý až účelný dizajn, ktorý veľké SUV približuje k jeho pôvodnému zameraniu byť dobrým terénnym autom než luxusným rodinným prevážačom.

Zato vnútri je miesta dosť a X-Trail má plus za šikovne riešený kufor. Ak si nepriplatíte za tretí rad sedadiel, dostanete hlboké dno, ktoré spolu s posúvateľnými zadnými sedadlami umožňuje fungovať variabilne. Aj priestoru na hlavu a nohy ostane dostatok a po vybratí zadného plata je ho kam odložiť a nemusí ostať pri balení sa doma.

Nissan X-Trail 2017 Zdroj: TREND

Nový motor

Z pohľadu jazdy nič nové. Nissan sa komfortom i trochu hlučným naftovým dvojlitrom blíži skôr offroadu než luxusnej limuzíne. S niektorými nerovnosťami si na ceste úplne nerozumie, ale vo všeobecnosti je pohodlný. Len k tomu pridáva trochu naskakovania a nie dokonalú izoláciu od vonkajších zvukov.

Pre mňa to bol aj prvý dotyk s novým motorom, ktorý je alternatívou k na úvod predstavenej 1,6-ke. Tá napriek všetkej snahe veľkému SUV úplne nestačila. Dvojliter je na tom lepšie, Nissan nemá problém ani v teréne pri rozbahnených stúpaniach, ani na diaľnici.

Kde ale okrem jeho odhlučnenia vidím veľký nedostatok je dosiahnutá dlhodobá kombinovaná spotreba na úrovni 8,8 litra na 100 kilometrov. A to je aspoň o 1,5 litra viac než by sa patrilo, ešte o kus väčší Kodiaq to zvládne aj za šesť.

Nissan X-Trail 2017 Zdroj: TREND

Offroad

X-Trail patril odjakživa medzi tie schopnejšie offroady, čo sa pri tejto generácii menilo viac pocitovo, keďže pribudli obliny. Ale charakterom je to stále dobrodruh schopný prejsť stredne náročným terénom. Na snehu sa ale neprejavuje úplne nadšene, za čo môže najmä rozdelenie pohonu na 100 percent v prospech predku alebo max 50:50. Nissan tak síce vyšliape ťažšie stúpania, ale driftovacia zábava s ním určite nebude.

Verdikt

Nissan X-Trail po facelifte omladol, zvonku vyzerá najmä v atraktívnej oranžovej hodnotnejšie a modernejšie než predtým. Interiér je priestranný a šikovný kufor hlavu rodiny poteší. Sklamala ale vysoká spotreba, stále možno až príliš offroadový charakter a facelift životne potrebuje aj dotykový infotainment.

Plusy Mínusy
omladený dizajn vysoká spotreba
vynovený volant kvalita materiálov vnútri
praktický kufor grafika a rozlíšenie infotainmentu
priestrannosť minimum zmien faceliftu

Nissan X-Trail 2017 Zdroj: TREND

Technické údaje Nissan X-Trail
Parameter Hodnota
Motor 2,0 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 130 (177) pri 3750
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 380 pri 2000
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 9,4
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 6,6/5,3/5,8
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de 8,03
Rozmery kufra - základ (l) 550/1982
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1670
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4640/1830/1715
Cena (eur s DPH) úplný základ 22 700; tento kus 33 000