Klasický strih

Nemá to jednoduché, Golf je medzičasom na svete vo svojej siedmej generácii, Peugeot 308 je ozaj vydareným odvážnym počinomFocus dostal facelift, ktorý vychytal prakticky jediné možné výčitky voči nemu. Nehovoriac o prémiovej kvalite Mazdy 3. Nový Nissan sa bude musieť poriadne snažiť, aby v tejto konkurencii uspel. Ako sa mu to darí?

Zvonku je klasického strihu. Nemáte žiadne pochybnosti o jeho zameraní, ani o príslušnosti k svojej značke. Vyššia strecha evokuje rodinné auto a nehrá sa na žiadny superšport. Vďaka tomu, že ide o úplnú novinku, chtiac-nechtiac sa objavím aj na fotke v mobile okoloidúceho.

Pulsar boduje vnútorným priestorom. Vpredu ho dostanete akurát, vzadu skutočne prekvapí a medzi konkurenciou je kráľom. Otázkou je, či by nebolo lepšie ubrať pár centimetrov pre nohy ľudí, ktorí sa vzadu aj tak budú voziť len minimálne v prospech kufra, ktorý určite využijete častejšie.

Nissan Pulsar Tekna Zdroj: Ľuboš Mistrík

Konzervatívne vnútro

Návrat ku koreňom prináša aj vskutku štandardný interiér. Volant prevzatý z iných modelov, budíky s centrálnym a graficky pekným farebným displejom, to všetko je dobré známe a dnes už domácke. Kým palubný počítač pôsobí moderne, menší stredový dotykový displej so staršou grafikou už takým nie je. Ale ovládanie oboch je jednoduché a reálne funguje aj vyhľadávanie v telefónnom zozname.

Vnútri nie je nič iritujúce, odkladacích plôch je dostatok, sú veľké a použiteľné. Čo sa týka vnútorných riešení, ide až o nudne dobrý tradičný hatchback. Len kufor mohol byť lepšie využiteľný, chýba dvojité dno, sieťky a po sklopení zadných sedadiel ostane veľký schod. Pri toľko mieste vzadu už mohli byť sedadlá posúvateľné, aby ste im mohli ubrať v prospech kufra, keď budú neobsadené.

Nissan prináša bezpečnostný štít, ako nazýva súbor bezpečnostných opatrení. Monitoruje mŕtvy uhol, nechcené opustenie jazdného pruhu a hroziacu kolíziu s autom vpredu. Najvyužiteľnejším prvkom je určite cúvacia kamera a pohľad na auto z vtáčej perspektívy. Spoľahlivá vec, vďaka ktorej parkujete ako v prvom diele počítačovej hry GTA.

Nissan Pulsar Tekna Zdroj: Ľuboš Mistrík

Kvalitná jazda

Ak vnútorný priestor i vzhľad sú konzervatívne, zážitok z jazdy patrí medzi tie najmodernejšie. Tuhý a pritom komfortný podvozok tlmí nástrahy slovenských ciest, udrží sa v zákrutách a nie je ani prehnane plavný. Pulsar sa kvalitou pruženia radí medzi to najlepšie v tejto triede. I pri vysokých rýchlostiach si na palube užívate ticho, páčiť sa budú aj presné dráhy radenia.

Tento kus jazdí na malom benzínovom motore, ktorý z neho nerobí hrdinu okresných ciest. Bodovať ale bude ľahkosťou a kultivovanosťou, je tichý a na správnych cestách úsporný. Diaľničné tempo pýta síce viac než 7 litrov na 100 km, no cez víkend na okreskách budete jazdiť hlboko pod šesť. Otravne nízky je dojazd na plnú nádrž, len plus mínus 500 kilometrov.

A hoci Pulsar má predné LED svetlá, v noci neoceníte ich svit príliš blízko pred auto. Svetlo je silné, no kužeľ mal byť určite umiestnený vyššie, takto neustále prepínate na diaľkové. Snáď je to len softvérová vec, ktorú výrobca čo najskôr doladí.

Nissan Pulsar Tekna Zdroj: Ľuboš Mistrík

Verdikt

Po dlhej dobe poctivý hatchback od Nissanu. Nový Pulsar je návrat ku koreňom v podobe obľúbenej Almery. Lenže medzičasom konkurencia zostrila, a teda musí poriadne zabojovať. Pulsar nie je vyslovene výnimočný, sústredí sa ale na priestrannosť a pohodovú jazdu. Klasický strih ho predurčuje k úspechu medzi konzervatívnymi zákazníkmi.

Plusy Mínusy
priestor na zadných sedadlách malá nádrž
pohodová jazda nízko svietiace predné svetlá
vtáčia perspektíva pri parkovaní chýbajú praktické riešenia v kufri
relatívne veľký kufor
jednoduché ovládanie
ľahkosť jazdy a presnosť radenia

Nissan Pulsar Tekna Zdroj: Ľuboš Mistrík

Technické údaje Nissan Pulsar DIG-T 115 Tekna
Motor 1,2 benzín
Výkon (kW (k) pri ot/min) 85 (115) pri 5200
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 190 pri 2000
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 10.7
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 6,3/4,3/5
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ (l) 385
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1285
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4387/2017/1520
Cena (eur s DPH) úplný základ v akcii 13 950; tento kus 19 150