Žltšia už ani nejde
Správny Nissan Džuk po facelifte je žltý. Vo výbere sú aj iné farby, spolu s čiernymi diskami a čiernou vyklápacou strechou je ale žltá tá správna. Je výrazná, inak nepekné tvary vytvárajú nový, lepší, dojem. Inak je facelift známou pesničkou – iná maska, ostrejšie tvarované svetlá.
Hoci predtým sa vám nemusel páčiť, pridanou šialenosťou je atraktívnejší. Menšie zmeny zažil interiér – teraz ho zdobia výrazné farebné prvky, ktoré predtým príliš skromné vnútro rozžiaria. Autu jednoznačne prospeli. Auru drahého kusu pridáva pohľad z vtáčej perspektívy pri parkovaní a kožou obšitá „strieška“ budíkov.
Naďalej tu ale chýba lakťová opierka či napríklad farebný palubný počítač. Prepínanie sa funkciami jedným tlačidlom je akési archaické. A nespoliehajte sa na dojazd, testovaný kus si zjavne zapamätal zlé čísla a trvalo dvesto kilometrov, kým si konečne dojazd na nádrž vypočítal správne a číslo začalo postupne klesať. Inak dojazd niekoľko dní stúpal z nuly a nedalo sa naň vôbec spoľahnúť.
Nissan Juke DIG-T 115 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Miesta rovnako, motor lepší
Vysoký posed za volantom s dobrým výhľadom ostal, kapota s vypuklými svetlami sa v žiarivej farbe zdá ešte o niečo širšia. Miesta nie je veľa, ale vpredu vám bude stačiť, Džuk sa nikdy nehral na Octaviu. A neverte propagačným materiálom tvrdiacim, že kufor je o 40 percent väčší. To len marketingoví pracovníci započítali do celkového objemu aj praktické dvojité dno...
Dojmy z jazdy sú podobné ako predtým. Nissan je pohodlný a filtruje nerovnosti, zároveň sa dá výborne smerovať do zákrut. Je skutočná zábava s ním jazdiť, spoza volantu pôsobí ľahko a nenútene, navyše rýchlo. Asi najzábavnejšie jazdiaci crossover.
Kým takto pred rokom prišlo v podobe „užraného“ motora veľké ale, dnes je to inak. Džuk dostal obdobný motor ako nedávno testovaný Pulsar a svedčí mu. Hoci priemerná spotreba na úrovni siedmich litrov by mohla ešte o pol litra klesnúť, dojazd je zhruba 500 kilometrov. Nie najviac, ale vlani to bolo len 330. A Džuk je hlavne do mesta, kde sú čerpacie stanice na každom kroku.
Nissan Juke DIG-T 115 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Verdikt
Džuk je stále mestský čudák. V žltej farbe neprehliadnuteľný, ale ďaleko sympatickejší než za mladi. Zábava za volantom, bláznivý farebný interiér a motorizácia použiteľná aj v reálnom svete. Stále je šibnutý, ale už sa mu nechcete na ulici vyhnúť oblúkom. Odvážlivci sa s ním pustia do reči.
Plusy | Mínusy |
jazda - zábavná a ľahká | malý kufor |
bláznivý zvonku aj zvnútra | chaotický ukazovateľ dojazdu |
tichý a svižný motor | nepraktický palubný počítač |
pohľad z vtáčej perspektívy | spracovanie niektorých materiálov |
posed za volantom | |
pohodlný a tuhý podvozok |
Nissan Juke DIG-T 115 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Nissan Juke DIG-T 115 | |
Motor | 1,2 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 85 (115) pri 4500 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 190 pri 2000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 10.8 |
Spotreba - kombinovaná/mesto/mimo mesta (l/100 km) | 6,0/7,6/5,0 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ (l) | 354 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1236 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4135/1765/1565 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ v akcii 11 700; tento kus v akcii 19 000 |