Nissan sa snaží záujem oživiť špeciálnou verziou N-TEC. Nasledujúce riadky budú o tejto verzii spolu s benzínovým turbo motorom 1,6 a takmer dvesto koňmi. Na prvý pohľad kombinácia nedáva zmysel. Na druhý to nebude lepšie. Juke musíte úprimne milovať, aby ste mu prepáčili nedostatky.

Dizajnový blázinec

Ak by ste mali spolužiaka menom „Džuk“, asi bude chtiac-nechtiac terčom posmechov. Masívny predok nie celkom ladí so zadkom, veľké blatníky zasa dávajú pocit športového auta. A predok s troma pármi svetiel je témou na spoločné akcie s priateľmi. Hádaj, ktoré svetlá sú ktoré.

Dizajn je ale subjektívna vec a ak u vás Juke prejde v tejto kategórii, jeho ďalšie vlastnosti a život s ním si budete užívať. Musí vás ale očariť na prvý pohľad. Sám poznám majiteľku, ktorá si toto auto aj po niekoľkých rokoch používania nevie vynachváliť.

Nissan Juke (04) Zdroj: Ľuboš Mistrík

Vnútri po starom

Po otvorení dverí čaká tradičnejší interiér. Výstrelkov je málo a sú len dizajnové, ako napríklad oválne kľučky v štýle Mini či štruktúrované budíky. Na odvážnejšiu avantgardu si dizajnéri netrúfli. Plastoví fetišisti neocenia tvrdú prístrojovú dosku.

Dojem kazí vypracovanie niektorých materiálov a rôznorodé ovládacie prvky, kde každá skupina tlačidiel pôsobí samostatne a akoby dodaná z iného auta a časopriestoru. Netradičnou funkciou je zjednotenie ovládacieho panelu klimatizácie a voľby jazdného režimu. Po stlačení tlačidla sa zmení grafika displeja aj nápisy na tlačidlách. Jednoduché a efektné.

Veľkú radosť robí jednoducho a prehľadne ovládateľný prístrojový panel. Zadať adresu do navigácie dokážete bez diplomu z mat-fyzu, vytočiť telefónne číslo z telefónneho zoznamu taktiež. Intuitívne ovládanie funkcií sa tak často nevidí, a preto dávame plus za racionalitu a efektivitu. Aspoň niekde sa jej dostalo.

Nissan Juke (05) Zdroj: Ľuboš Mistrík

Pozícia skvelá, miesta pomenej

V interiéri možno nájsť najlepšiu aj najhoršiu vlastnosť Nissanu Juke. Pozícia za volantom je skvelá, akurát vysoká a pohľad ponad prednú kapotu s dvoma svetlami po bokoch je pohodový a pomáha pri manévrovaní. Dodáva aj pocit majestátnosti. Auto je stále kompaktné a zaparkujete s ním aj do malých medzier. Tomu pomáha cúvacia kamera, ktorá priestor kreslí aj v hlbokej tme len za pomoci cúvacích svetiel.

Mínusom je vnútorný priestor. Predné sedadlá sú v poriadku, vzadu sa budete tlačiť. Oveľa horšie je to ale v kufri, ktorého objem 251 litrov už len číselne patrí medzi tie najmenšie. Zachraňuje to dvojité dno, stále doň ale viac než pár nákupných tašiek nedáte. Pravda, Juke sa prezentuje ako mestský crossover, pri jeho veľkosti by si ale zaslúžil viac priestoru. Takto je na úrovni miniáut o tretinu až polovicu lacnejších.

Nissan Juke (09) Zdroj: Ľuboš Mistrík

Pre koho tento motor?

Testovaný Juke mal najsilnejší 190-koňový motor (výkonnejšie je už len Nismo). Subjektívny pocit zrýchlenia je najmä vo vyšších rýchlostiach dramatický, pri nižších máte zasa pocit, že Juke utečie spod zadku. Predbiehate tam, kde by ste si s bežným autom netrúfli. Plusom je aj ľahkosť ovládania a zábava na zakrútených okresných cestách prameniaca z nízkej váhy. Nie je to niečo, čo čakáte od mestského crossoveru.

Na druhej strane nechápem zmysel takejto motorizácie. Auto sa prezentuje vyslovene do mesta a s týmto kufrom sa na dlhší výlet sotva zbalíte dvaja.

Najväčšie mínus však pramení zo spotreby. Dlhodobý priemer pri využívaní potenciálu tak na päť percent (zvyšok pohodová jazda s prázdnym autom) vyšiel na 8,9 litra na 100 kilometrov. To je tak o jeden a pol litra viac, než by som čakal podľa štýlu jazdy.

Nissan Juke (10) Zdroj: Ľuboš Mistrík

Korunu pridáva otestovaný dojazd na úrovni 330 kilometrov. A to už je teritórium skutočne rýchlych a športových áut navyše pri využívaní ich potenciálu. Porovnávací portál Spritmonitor.de uvádza dlhodobý priemer majiteľov na 9,07. Našťastie, Juke si možno kúpiť aj s inými motormi.

Verdikt

Z pragmatického hľadiska vám bude na Nissane Juke N-TEC vo verzii 1.6 turbo prekážať spotreba a neustále návštevy čerpacích staníc, malý kufor, skromný vnútorný priestor a vypracovanie niektorých detailov. Tešiť sa budete z dobrých výkonov, odladeného podvozku a pozície za volantom. Plusov je ale málo na to, aby ste zabudli na mínusy. Čudáka musíte milovať, aby ste sa mu na ulici nevyhli.

Plusy Mínusy
silný motor vysoká spotreba
pozícia za volantom nízky dojazd na plnú nádrž
pocit ľahkosti z jazdy málo miesta vzadu
jednoduché ovládanie malý kufor
výbava N-TEC vypracovanie niektorých materiálov

Nissan Juke (13) Zdroj: Ľuboš Mistrík

Technické údaje Nissan Juke N-TEC 1.6 turbo
Motor 1,6 benzín
Výkon (kW (k) pri ot/min) 140 (190) pri 5600
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 240 pri 2000-5200
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 8
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 9,1/5,6/6,9
Priemerná spotreba majiteľov na Spritmonitor.de 9,07
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 251
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1286
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4135/1765/1565
Cena (eur s DPH) úplný základ 14 900; tento kus 22 400

TREND.sk test - najnovšie autá z používateľského pohľadu.
TREND test - najnovšie autá z pohľadu motoristického nadšenca.
Prečítajte si všetky testy.