Čo to vlastne je
Malé japonské SUV s názvom hodným kávovaru je odpoveďou Mitsubishi na rýchlo sa rozrastajúci segment. Výrobca to s ním myslí natoľko vážne, že jeho ponuka začína pripomínať Nissan, ktorý v Európe ponúka najmä SUV rôznych druhov a veľkostí a na tradičné triedy zanevrel.
ASX je na trhu siedmym rokom a nedávno prešlo faceliftom, ktorý zmodernizoval najmä prednú časť a spolu so zamračenými svetlami pridal trochu žiadanej agresivity. Na základnom vzhľade sa ale toho veľa nezmenilo, tento model najmä vo zvolenej výbave vďaka veľkým kolesám a plastovým častiam nad blatníkmi pôsobí masívne a trochu nafúknuto.
Mitsubishi ASX Zdroj: Ľuboš Mistrík
Aké je vnútri
Podobne ako pri väčšom súrodencovi Outlander, aj ASX ale zvonku nedáva taký dojem priestoru, aký v skutočnosti ponúka vnútri. Pod predným sedadlami je ešte dostatok miesta pre nohy cestujúcich vzadu, čo pridáva na vzdušnosti. A najmä posed vpredu je dostatočne vysoko, veľká kapota a spätné zrkadlá veľmi úspešne vytvárajú dojem väčšieho auta.
Spracovanie interiéru, možnosti displejov a ovládanie niektorých tlačidiel ale Mitsubishi celkom nevyšlo. Otočné ovládače klimatizácie pripomínajú deväťdesiate roky, prepínanie palubného počítača gombíkom pri prístrojovej doske taktiež. ASX v testovanej verzii nemá navigáciu, a tak relatívne veľký stredový displej slúži len na prepínanie rádia. Naopak, ponúka veľmi slušnú cúvaciu kameru pomáhajúci pri parkovaní.
Mitsubishi ASX Zdroj: Ľuboš Mistrík
Poteší širší záber svetiel ako je bežné, vďaka čomu lepšie vidím aj okolie cesty. Z pohľadu modernej výbavy tu nie je prakticky nič významné, žiadne sledovanie mŕtvych uhlov, adaptívne svetlá, radarový tempomat. Hoci väčšina nových bezpečnostných prvkov je otravná, niektoré z nich sú predsa len vítané.
Treba ale zdôrazniť, že aj vďaka tomu i cenovej politike Mitsubishi stojí testovaný, najlepšie vybavený kus len niečo vyše 20-tisíc eur. A to je bezkonkurenčná cena.
Mitsubishi ASX Zdroj: Ľuboš Mistrík
A čo jazda
ASX nemá ambíciu zabaviť v zákrutách, omnoho viac sa sústredí na pohodlie. S najslabším benzínovým motorom, mimochodom asi posledným na trhu bez turba, to ale ani inak nejde. Pre zrýchlenie je potrebné ho vytáčať asi tak, ako sme boli zvyknutí s čerstvými vodičskými preukazmi a rýchle zaradenie sa na diaľnici je vylúčené.
Navyše ho sprevádza len päťstupňový manuál, ktorý ale prekvapivo spotrebu nezvyšuje. Dlhodobá kombinovaná dosiahla 7,3 litra na 100 kilometrov, a to je pomerne bežné číslo v tejto triede aj pri naftových motoroch. Takže výborný výsledok, ktorému určite pomáha len predný pohon konkrétneho kusu. Priplatiť si ale možno aj za štvorkolku.
Mitsubishi ASX Zdroj: Ľuboš Mistrík
Verdikt
ASX má veľký vnútorný priestor, všetku pre život potrebnú výbavu a ešte aj mimoriadne nízku cenovku. A vzhľadom na spotrebu aj nízke náklady. Jeho archaickosť v niektorých smeroch či jednoduchý interiér ale spolu s nevýraznými jazdnými vlastnosťami spôsobujú, že nemá iskru. Ale na papieri vyjde množstvo plusov a aj to sa počíta.
Plusy | Mínusy |
dojem väčšieho auta | staršie pôsobiaci interiér |
slušná spotreba | nevýrazné jazdné vlastnosti |
priaznivá cena | slabšie výkony |
Mitsubishi ASX Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Mitsubishi ASX 1,6 | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,6 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 86 (117) pri 6000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 154 pri 4000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 11,5 |
Spotreba - mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) | 6,9/4,9/5,7 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 488/1219 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1335 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4355/1810/1640 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 14 900; tento kus 20 050 |