Vidieť ju na slovenských cestách viac než rok. Za ten čas TREND.sk vyskúšal naftový sedanhatchback s menším benzínovým motorom. Dnes bude reč o najsilnejšom dvojlitri. Nemá zmysel to držať až na záver, Mazda vyrobila jeden z jazdecky najlepších kompaktov na trhu.

Kvalitný pocit

Zvonku vyzerá nenápadne a zároveň výrazne. Väčšine sa páči, najmä na veľkých kolesách, s dvoma koncovkami výfukov a vo svietivej červenej farbe. K tomu sa pridáva kvalitný interiér s pocitovo drahými materiálmi, kde má každý prepínač a tlačidlo ten správny odpor. V širokej konkurencii hatchbackov je na špici a siaha až do nemeckej prémiovej triedy.

Treba počítať so športovým posedom za volantom a trochu tesným pocitom, blízkym tomu z BMW. Všetko je akosi blízko a vnútri nemáte pocit priveľkej priestrannosti. Mazda postavila trojku tak, aby sa s ňou vodič cítil zrastený. Po nasadnutí si automaticky priťahujem volant čo najbližšie a operadlo nastavujem do vzpriamenej polohy. Ako som zvyknutý zo športových áut.

Z praktického hľadiska ide o jeden z najlepších interiérov. Odkladacie priestory sú presne tam, kde ich čakáte, do dverí sa vojde fľaša a ovládanie multimediálneho systému patrí medzi to naj súčasnosti. Žiadny dotykový paškvil, len pár poctivých tlačidiel na stredovom tuneli po vzore iDrive od BMW. Intímny pocit v kopkite sa ale podpisuje na tesnejšom priestore vzadu a menšom kufri.

Mazda 3 G-165 Revolution Top Zdroj: Peter Polešenský

Za volantom

Hoci za kráľa triedy z pohľadu zábavy za volantom sa pasuje Focus, Mazda 3 nezaostáva. Zoberte ju na horský priesmyk a užijete si presné radenie i ostré riadenie. Poteší schopnosť ľahko dávkovať medziplyny a ochota benzínového motoru sa vytáčať. Ani zvuk nie je zlý.

V porovnaní s iným tradičným zástancom motorov bez prepĺňania – Hondou Civic je trojka z pohľadu každodenného využívania vydarenejšia. Netreba ju toľko vytáčať, bez problémov sa rozbehne aj z nízkych otáčok a nemusíte v každom pripájacom pruhu podraďovať o dva stupne. Pritom spotreba vôbec nie je tragická, dosiahla kombinovaných 7 litrov na 100 kilometrov.

Kombinácia dobrého motora, tuhého a komfortného podvozku a športového posedu za volantom si žiada športovú verziu. Mazda v minulosti ponúkala MPS, zatiaľ ho s touto generáciou nepredstavila. Predbežne sa hovorí o príchode na trh v druhej polovici roku 2016, prepĺňanom 2,5l motore, 325 koňoch a pohone všetkých štyroch kolies. Tešíme sa!

Mazda 3 G-165 Revolution Top Zdroj: Peter Polešenský

Verdikt

Mazda 3 môže v pokoji sedieť v rohu na party hatchbackov. Je komfortná, dáva športový pocit za volantom, kvalitný interiér, výborne ovládateľný multimediálny systém. Nepoteší len jaskynných bádateľov hľadajúcich čo najväčší priestor. Keď ale radi šoférujete a chcete prémiovú kvalitu, dlhoroční králi majú vážny problém. Na to, aká je dobrá, by mohla byť aj väčší extrovert.

Plusy Mínusy
kvalitná a zábavná jazda menej miesta vnútri
presné radenie
prémiový interiér
ovládanie multimediálneho systému
slušná spotreba

Mazda 3 G-165 Revolution Top Zdroj: Peter Polešenský

Technické údaje Mazda 3 G-165 Revolution Top Hatchback
Motor 2,0 benzín
Výkon (kW (k) pri ot/min) 121 (165) pri 6000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 210 pri 4000
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 8.2
Spotreba - kombinovaná (l/100 km) 5.8
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de 7.31
Objem kufra - základ (l) 364
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1220
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4465/2053/1450
Cena (eur s DPH) úplný základ 13 990; tento kus 23 290