Vidieť ju na slovenských cestách viac než rok. Za ten čas TREND.sk vyskúšal naftový sedan a hatchback s menším benzínovým motorom. Dnes bude reč o najsilnejšom dvojlitri. Nemá zmysel to držať až na záver, Mazda vyrobila jeden z jazdecky najlepších kompaktov na trhu.
Kvalitný pocit
Zvonku vyzerá nenápadne a zároveň výrazne. Väčšine sa páči, najmä na veľkých kolesách, s dvoma koncovkami výfukov a vo svietivej červenej farbe. K tomu sa pridáva kvalitný interiér s pocitovo drahými materiálmi, kde má každý prepínač a tlačidlo ten správny odpor. V širokej konkurencii hatchbackov je na špici a siaha až do nemeckej prémiovej triedy.
Treba počítať so športovým posedom za volantom a trochu tesným pocitom, blízkym tomu z BMW. Všetko je akosi blízko a vnútri nemáte pocit priveľkej priestrannosti. Mazda postavila trojku tak, aby sa s ňou vodič cítil zrastený. Po nasadnutí si automaticky priťahujem volant čo najbližšie a operadlo nastavujem do vzpriamenej polohy. Ako som zvyknutý zo športových áut.
Z praktického hľadiska ide o jeden z najlepších interiérov. Odkladacie priestory sú presne tam, kde ich čakáte, do dverí sa vojde fľaša a ovládanie multimediálneho systému patrí medzi to naj súčasnosti. Žiadny dotykový paškvil, len pár poctivých tlačidiel na stredovom tuneli po vzore iDrive od BMW. Intímny pocit v kopkite sa ale podpisuje na tesnejšom priestore vzadu a menšom kufri.
Mazda 3 G-165 Revolution Top Zdroj: Peter Polešenský
Za volantom
Hoci za kráľa triedy z pohľadu zábavy za volantom sa pasuje Focus, Mazda 3 nezaostáva. Zoberte ju na horský priesmyk a užijete si presné radenie i ostré riadenie. Poteší schopnosť ľahko dávkovať medziplyny a ochota benzínového motoru sa vytáčať. Ani zvuk nie je zlý.
V porovnaní s iným tradičným zástancom motorov bez prepĺňania – Hondou Civic je trojka z pohľadu každodenného využívania vydarenejšia. Netreba ju toľko vytáčať, bez problémov sa rozbehne aj z nízkych otáčok a nemusíte v každom pripájacom pruhu podraďovať o dva stupne. Pritom spotreba vôbec nie je tragická, dosiahla kombinovaných 7 litrov na 100 kilometrov.
Kombinácia dobrého motora, tuhého a komfortného podvozku a športového posedu za volantom si žiada športovú verziu. Mazda v minulosti ponúkala MPS, zatiaľ ho s touto generáciou nepredstavila. Predbežne sa hovorí o príchode na trh v druhej polovici roku 2016, prepĺňanom 2,5l motore, 325 koňoch a pohone všetkých štyroch kolies. Tešíme sa!
Mazda 3 G-165 Revolution Top Zdroj: Peter Polešenský
Verdikt
Mazda 3 môže v pokoji sedieť v rohu na party hatchbackov. Je komfortná, dáva športový pocit za volantom, kvalitný interiér, výborne ovládateľný multimediálny systém. Nepoteší len jaskynných bádateľov hľadajúcich čo najväčší priestor. Keď ale radi šoférujete a chcete prémiovú kvalitu, dlhoroční králi majú vážny problém. Na to, aká je dobrá, by mohla byť aj väčší extrovert.
Plusy | Mínusy |
kvalitná a zábavná jazda | menej miesta vnútri |
presné radenie | |
prémiový interiér | |
ovládanie multimediálneho systému | |
slušná spotreba |
Mazda 3 G-165 Revolution Top Zdroj: Peter Polešenský
Technické údaje Mazda 3 G-165 Revolution Top Hatchback | |
Motor | 2,0 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 121 (165) pri 6000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 210 pri 4000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 8.2 |
Spotreba - kombinovaná (l/100 km) | 5.8 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | 7.31 |
Objem kufra - základ (l) | 364 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1220 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4465/2053/1450 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 13 990; tento kus 23 290 |