Čo to je?
Krátka zvýšená a scvrknutá dodávka pre ľudí. Znamená to zvláštny a pre niekoho možno rozkošný tvar s veľkými prednými svetlami a po facelifte trochu agresívnejšou maskou. Ak nechcete, aby susedia zistili, že máte nové auto, je to najlepšia voľba, keďže Vengu si na parkovisku nevšimnú.
Vysoká strecha, minimálne previsy a dodávkovitá stavba sa prejavujú vnútri. Podozrievam dizajnérov, že najprv nakreslili vnútorný priestor a až potom naň napasovali karosériu. Zvonku by totiž nik nepovedal, že si dovnútra bez problémov sadnú štyria dospelí a v kufri s dvojitým dnom stále ostane veľmi slušných 444 litrov. Navyše sú zadné sedadlá posuvné. Ten priestor je skutočne veľký.
Kia Venga 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
S celkovým dojmom interiéru to už také slávne nie je, pôsobí až príliš plastovo a dojem nevylepšujú ani lacno pôsobiacou kožou (podľa oficiálnych materiálov biokoža) potiahnuté boky sedadiel. Hoci Kia pri čoraz viac nových modeloch ako je cee`d alebo Sorento predbieha svoj tieň, Venga zatiaľ medzi ne nepatrí. Napriek všetkému miestu to nie je najlepšie miesto na život.
Ako jazdí?
Vnútri sa sedí vysoko, čo pomáha rozhľadu na všetky strany a pre niekoho je to bezkonkurenčná výhoda oproti autám spomenutým neskôr. Ale opovážte sa ísť s ňou rýchlou, vysoká konštrukcia dá najavo svoje limity.
Tento motor však väčšiu rýchlosť ani nedovoľuje, skôr si užívajte ticho na palube aj pri vysokých 4-tisícových otáčkach pri diaľničnej 130ke. Spotreba sa najčastejšie pohybuje niekde medzi 5 až vyše 6 litrami, mimo mesta jazdíte aj pod 5. Diaľnica a neustále rozbiehanie sa zo semaforov ju zasa vyženie aj nad 7, čo sú príjemné hodnoty na malý benzínový motor.
Kia Venga 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Napriek priestrannosti a pár praktickým detailom ale Venga nerada cestuje. Hoci deti vzadu sa pri dostatočnom prísune hračiek a jedla budú baviť, za volantom sa vodičovi nechce tráviť veľa času, keďže je to až príliš nudné. Vybavená je síce slušne, ale nie je to nič, čo by ostatní v tejto cene neponúkali taktiež.
A čo konkurencia
Základná Venga stojí s aktuálnymi zľavami 11 990 eur, tento najlepšie vybavený kus 14 590. A to je už teritórium iných áut. Za porovnateľné peniaze je výborný Seat Toledo, ale aj Škoda Fabia Combi, Ford Focus kombi a z dielne kórejskej automobilky napríklad aj cee`d sw. Hoci ani jedno z nich neponúka taký vysoký posed, sú to plnohodnotnejšie autá s ešte väčšími kuframi.
Kia Venga 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Verdikt
Venga je nezaujímavá, na parkovisku si ju nikto nevšimne, a v tejto farbe už vôbec nie. Naopak, pre niekoho môže pôsobiť celkom rozkošne a hravo, poteší vnútorný priestor, pohodové odpruženie i tichá jazda. Jej kúpou dávate svetu najavo, že vás autá vôbec nezaujímajú, ale jedno skrátka potrebujete. Brať to ako plus alebo mínus?
Plusy | Mínusy |
prekvapivo priestranná | nezaujímavá, nudná |
pohodlná a tichá jazda | horšia kvalita materiálov vnútri |
veľký kufor | rádio sa niekedy samo prepína na telefón |
Kia Venga 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Kia Venga 1,4 CVVT Platinum | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,4 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 66 (90) pri 6000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 137 pri 4000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 12.9 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 7,2/5,3/6,0 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 444/1486 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1253 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4075/1765/1600 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 11 990; tento kus 15 020 |