Alternatíva k Nemcom
Bežným zástupcom tejto triedy je Škoda Superb, Ford Mondeo či Mazda 6 Wagon, odvážnejší povedia Passat Variant. Nová i40ka sa musí poriadne snažiť, aby v konkurencii nabitej testosterónom uspela.
Po facelifte dostala atraktívnejšiu prednú masku, LED zadné svetlá, nové tvary diskov, čalúnenia i multimediálny systém. Stále je nabitá výbavou v troch stupňoch. Nad webovým konfigurátorom nestrávite veľa času, všetko je už viac-menej preddefinované.
Hyundai i40 Kombi model 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Zmenila sa aj grafika a čiastočne ovládanie infotainmentu, napríklad netreba po každom štarte odkliknúť, že ste si počas jazdy prečítali informáciu o tom, že nemáte čítať počas jazdy. Pribudli asistenčné systémy, trochu premotivované držanie v pruhu zatáčajúce volantom viac než treba aj zbytočné pípanie pri vystupovaní z auta. Automatické diaľkové svetlá úspešne bojujú s tmou.
Naživo ide o kus auta. Dlhý pretiahnutý profil s hodnotnejšie pôsobiacimi detailmi nie je outsiderom, ako si niektorí konzervatívci myslia. Vyzerá moderne a štíhlo, v správnej farbe a kombinácii vnútra dokonca aj relatívne draho.
Hyundai i40 Kombi model 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Hlavne veľa miesta
Interiér je najmä o priestrannosti. Prvý dojem je architektúrou typický Hyundai, z materiálov ale cítiť vyššiu kvalitu než predtým. Rozmiestnenie prvkov je logické a jednoduché, odkladacích miest je dostatok a problém nerobí odložiť si mobil, peňaženku ani fľaše. A kým v iných autách si priťahujem volant dopredu k sebe, tu mám chuť rozvaliť sa ako na gauči.
Podobné je to aj vzadu, kde sa budú len basketbalisti sťažovať na nedostatok miesta. Navyše sú tu výduchy klimatizácie a v tejto výbave i vyhrievanie sedadiel, predné majú aj odvetrávanie. Objemný kufor zasa teší dobrými organizačnými prvkami, ktoré bežne vidieť len v drahších autách a vysúvacou sieťkou oddeľujúcou kabínu. Naopak, ovládanie zadného plata je ako za trest, rovnako aj jeho vyťahovanie von z auta, keď prevážate niečo veľké.
Hyundai i40 Kombi model 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Hyundai ponúka aj elektrické otváranie veka kufra, no na rozdiel od iných áut si neotvoríte kopnutím pod nárazník, ale treba čakať s kľúčom pár sekúnd za autom. Zbytočne vymýšľať vymyslené, riešenie s čakaním totiž znamená, že auto musí byť zamknuté už dlhšie, aby sa kufor neotvoril sám, keď od neho odchádzate. Nehovoriac o komickosti situácie, keď sa postavíte za kufor a s ťažkými taškami v rukách čakáte. Ja som sa napríklad nedočkal ani raz. (Doplnené 12.11. o 16:40: Funkciu automatického otvorenia veka kufra je potrebné zapnúť v palubnom počítači a v čase testu pravdepodobne nebola zapnutá.)
Konečne normálny automat
Novinkou je sedemstupňová automatická prevodovka. Na TREND.sk sme kritizovali každý testovaný Hyundai s automatom kvôli pomalým reakciám i zbytočnému vytáčaniu motora. Nedostatky sú preč, i40 Kombi jazdí rovnako dobre ako iné automaty. Malý naftový motor je pocitovo rýchlejší než naznačujú oficiálne parametre, ak ale chce urobiť v strednej rozruch, potrebuje čosi silnejšie.
Hyundai i40 Kombi model 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Príjemným prekvapením je ticho na palube aj pri vysokej rýchlosti. Takémuto odhlučneniu sa vyrovnajú len tie najlepšie modely, i40 sa s radosťou zhostí úlohy hltača stoviek kilometrov európskych diaľnic. K úlohe služobného auta motivuje aj dojazd cez tisíc kilometrov, i keď dosiahnutá kombinovaná spotreba 6,6l/100 km mohla byť nižšia. Porovnateľne výkonný Superb to zvládol za 5,4.
A čo podvozok? Vďaka odhlučneniu všetkých ruchov pôsobí ticho a pohodlne. I keď niektoré prudšie nerovnosti pošlú hlučný ráz do kabíny a nabehnutie na zničený kanálový poklop znamená šupu ako kladivom. Tvrdosť podvozku je porovnateľná s VW alebo Škodou, také Mondeo je plavnejšie.
Hyundai i40 Kombi model 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Verdikt
Takže prečo by niekoho mal zaujímať Hyundai? Lebo i40ka Kombi je tichá, priestranná a pohodlná alternatíva ku klasickej konkurencii. Hoci niektoré materiály a riešenia mohli byť lepšie, nie je to nič, čo by bránilo rozhodnutiu vziať ju do rodiny. Tento kus to už síce s cenovkou cez 32-tisíc eur preháňa, keď si ale odpustíte najvyššiu výbavu (netreba ju) a automat, ste o 5-tisíc nižšie. A to už je dobrý díl.
Pohľad majiteľa verzie pred faceliftom
Hyundai i40 pre mňa predstavoval najvhodnejšieho kandidáta z pohľadu získanej hodnoty za peniaze a dostali sme aj výraznú zľavu. Z auta sme sa veľmi tešili. Za cenu strednej triedy sme dostali vyššiu strednú. Auto je vynikajúce, veľmi dobre sa s ním jazdí a cítim, že rodina je v bezpečí.
O to viac ma mrzí, že za takmer jedenásť mesiacov, čo ho máme, som s ním už niekoľko ráz bol v servise. Kazili sa maličkosti, aj keď Hyundai vyriešil všetko v rámci záruky. Odišli napríklad parkovacie senzory – spôsobil to skorodovaný kábel, činnosť vypovedal aj senzor vody v palivovom filtri, na podbehoch pod dverami sa odlupoval lak. Odkedy som bol v servise naposledy, ubehlo už vyše 1 500 kilometrov a ja postupne získavam svoju dôveru opäť a verím, že už nič neodíde alebo sa neodlúpne. Napriek tomu je to fajn auto, ktoré mi vyhovuje a moje rozhodnutie vôbec neľutujem.
Marek
Plusy | Mínusy |
vnútorný priestor | systém elektrického otvárania kufra |
praktické riešenia v kufri | chce to silnejší motor |
bohatá výbava | mohol byť aj mäkší |
odhlučnenie | |
hladko radiaci automat |
Hyundai i40 Kombi model 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Hyundai i40 Kombi CRDi 7 DCT Premium | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,7 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 104 (141) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 340 pri 1750-2500 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 11 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 5,9/4,6/5,1 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 553/1719 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1692 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4775/1815/1470 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 23 990; tento kus 32 490 |