Čo je všetko nové
Faceliftovaný Hyundai i30 má novú prednú masku a nárazník. Musíte vedľa seba postaviť staré a nové auto, aby ste našli všetky zmeny. Pribudli aj nové farby karosérie, ďalšia výbava, iný dizajn kolies. A k tomu 7-stupňová dvojspojková prevodovka či špeciálna verzia Turbo.
Tieto riadky budú o päťdverovej, veľmi červenej, i30ke s benzínovým motorom a spomínaným automatom. Hyundai aj po facelifte zapadá medzi staršie modely a chýba mu aktualizačný moment, ako to býva pri modernizáciách. Je na nerozoznanie od susedovho trojročného auta.
Hyundai i30 1,6 GDi 7 DCT Style facelift 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Vnútri je situácia podobná – jednoznačne kórejský dizajn pretkávaný európskymi krivkami i rozmiestnením viacerých prvkov. Priestoru je na túto kategóriu dostatok a hoci niektoré materiály mohli byť hodnotnejšie, všetko vyzerá kvalite zlícované a nič nevŕzga.
Ako to jazdí
Aj po facelifte jazdí rovnako ako predtým, hoci subjektívne sú nerovnosti z cesty a hluk ešte viac utlmené. Znamená to komfortnú jazdu na úrovni najlepších z triedy, ticho pri cestovaní rozbitými slovenskými cestami aj istotu za volantom.
i30ka nemá ambíciu vymetať vrcholy zákrut a prechádzať ich šmykom, chce len komfortne previezť rodinu za vytýčeným cieľom. Za volantom nemá tú ľahkosť ako najmodernejšie autá. Vlastne je trochu nuda šoférovať ju.
Hyundai i30 1,6 GDi 7 DCT Style facelift 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
K pohode pomáha nová sedemstupňová automatická prevodovka, i keď mohla byť ešte jemnejšia. Pri vtesnávaní sa do parkovacieho státia sa pohybuje v skokoch, čím sťažuje vjazd do úzkych miest a robí ho komickým. Je tu ale spoľahlivý automatický parkovací asistent.
Benzínová 1,6-ka neprešla väčšími zmenami, je tichá a na rozmery tohto Hyundaiu stačí. Len aj vďaka prevodovke nastavenej na čo najnižšiu spotrebu pôsobí akosi unavene. V propagačných materiáloch vyzerá sedem stupňov dobre, ale nemyslím si, že príplatok 1 850 eur za to stojí a zvolil by som radšej tradičný manuál. Mimochodom spotreba dosiahla 7,2 litra na 100 kilometrov.
Hyundai i30 1,6 GDi 7 DCT Style facelift 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Výborne vybavená
Hyundai i30 možno vybaviť prvkami z vyšších tried. Okrem spomínaného automatického parkovania je to navigácia, odvetrávanie sedadiel, ktoré sú elektricky nastaviteľné, ale aj samotná 7-stupňová prevodovka. Kórejské autá už síce neponúkajú takú protihodnotu za peniaze ako kedysi, na druhej strane nemajú ani vtedajšie problémy s kvalitou a dnes mnohé z nich konkurujú najlepším európskym výrobkom.
Verdikt
Hyundai i30 po facelifte neprekvapil. Stále ide o komfortný rodinný hatchback so slušným vnútorným priestorom, hoci kapacita kufra neohúri. Jazda je pohodová a tichá, nebránil by som sa prirovnaniu s drahšími autami. Ničím ale nevyčnieva a vynovenému vzhľadu chýba niečo aktuálne, niečo, čo by vykričalo do sveta: „som nový, lepší ako predtým!“
Plusy | Mínusy |
bohatá výbava | chýba mu niečo výnimočné |
komfortná a odhlučnená jazda | automat sa pohybuje v skokoch |
vnútri priestranné | letargické výkony motora |
Hyundai i30 1,6 GDi 7 DCT Style facelift 2015 Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Hyundai i30 1,6 Gdi 7 DCT Style | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,6 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 99 (135) pri 6300 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 164 pri 4850 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 10.7 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 7,5/4,8/5,8 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 378/1316 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1376 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4300/1780/1470 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ v akcii 11 990; tento kus 22 120 |