O predsudkoch

Pretože jediným reálnym problémom tohto auta je práve značka. V luxusnej triede sa viac než kvalita a priestrannosť, kupuje imidž. A Hyundai nemá ten správny zvuk, skôr evokuje nepodarky z dôb dávno minulých alebo všadeprítomné autá nižšej strednej triedy. Pre Genesis je to veľká škoda.

V skutočnosti je totiž masívny a na ceste jeho veľkolepý dizajn budí pozornosť. Ľudia ho nepoznajú, a tak sa za ním otáčajú v mestách i na vidieku. Genesis má všetky nafúkané prvky drahých áut – veľké disky, presklenú strechu, veľkú masku i výrazné denné LED svetlá. Na ceste budete pánom ako už dávno nie.

Hyundai Genesis 3,8 V6 H-TRAC Zdroj: Cypo Design

Aby nedošlo k omylu – tento Hyundai za 60-tisíc eur môže konkurovať BMW 7, Audi A8 a Mercedesu S s dvojnásobnými cenovkami. Keď som si podobne nakonfiguroval mníchovské a stuttgartské autá umiestnené o triedu nižšie, cenovka u BMW 5 aj Mercedes E sa zastavila niekde na 80-tisíc. Ale pri Genesis neplatí – za tú cenu super. To auto je super aj za viac.

Vnútri kráľovské

Za očakávaniami nezaostáva ani vnútri. S výnimkou lacno pôsobiacej kože na volante sú materiály kvalitné a brúsenou kožou potiahnuté A stĺpiky a slnečné clony a textúra palubnej dosky zvyšujú pocit luxusu. Chýba snáď už len kompletne kožou obšitá palubná doska.

Hyundai Genesis 3,8 V6 H-TRAC Zdroj: Cypo Design

A môžete sa rozvaľovať. Kreslá sú veľké a široké, dostatočne pohodlné aj na stovky kilometrov zdolaných za deň. Možno ich nastavovať v niekoľkých smeroch, vyhrievanie i odvetrávanie dostanete vpredu aj vzadu. V Genesis sa neviete rozhodnúť, kam sa posadiť.

Zadný priestor je kráľovský, každé kreslo si možno sklopiť a na dlhej ceste si pokojne aj pospať. Zozadu možno ovládať rádio, prepínať pesničky, sklápať a posúvať predné sedadlo. Niečo, čo asi najväčšmi posúva tento Hyundai do luxusnej triedy.

Hyundai Genesis 3,8 V6 H-TRAC Zdroj: Cypo Design

Top technológie

Auto má po vzore konkurencie všetky moderné asistenčné systémy, ako je monitorovanie mŕtveho uhla, radarový adaptívny tempomat, automatické parkovanie i kolízne brzdenie, dokonca elektrické dovieranie dverí. Fungujú spoľahlivo a prehľadný head up displej zobrazuje aj auto v mŕtvom uhle. Vtáčí pohľad pri parkovaní patrí medzi tie najšpičkovejšie, dosahuje kvalitu BMW.

Podobné platí o multifunkčnom systéme spojenom s veľkým displejom. Logika ovládania je až na drobnosti príkladná, chválim najmä možnosť ovládať ho otočným ovládačom na stredovom tuneli, nielen dotykovo. Docapkaný displej v limuzíne by nevyzeral dobre.

Ticho a pohodlie

Luxusné autá sú určené na prekonávanie dlhých vzdialeností, nielen nákupy do supermarketu. S Genesisom môžete za deň prejsť 500 km a s chuťou pridať ďalšie. Po každej jazde ste viac oddýchnutý ako na začiatku. Navyše je tichý pri akejkoľvek rýchlosti, hoci tento kus s najazdenými 20-tisíc kilometrami raz za čas pokazí ticho zavŕzganím palubnej dosky. V tejto triede veľký mínus.

Hyundai Genesis 3,8 V6 H-TRAC Zdroj: Cypo Design

Podvozok je ale hodný najlepších aj na veľkých 19-palcových diskoch. Nepočuť ho na žiadnom druhu nerovností, jemne sa pohupuje a nedáva posádke ani náznakom pocítiť, že to, čo práve zdolala, je v skutočnosti cestná katastrofa plná zaflekovaných kusov asfaltu a škaredých roliet z brzdenia pred križovatkou. Ísť rýchlo? Dá sa, ale nepremáhajte sa, auto k rýchlej jazde ani trochu nenavádza.

K pohode prispieva osemstupňový automat, ktorý na diaľnici točí len niečo vyše 2-tisíc otáčok. Prirodzene sa to prejavuje aj na spotrebe, dlhodobo dosiahnutých 10,6 litra na 100 kilometrov nie je žiadna tragédia na šesťvalcový benzínový motor s viac než 300 koňmi a veľmi zápalistým ťahom aj zvukom. Navyše má pohon všetkých štyroch kolies. Horší je ale dojazd na plnú nádrž – 600 až 700 km je na limuzínu málo. Naftový motor tu veľmi chýba, v ponuke je len spomínaný benzín.

Hyundai Genesis 3,8 V6 H-TRAC Zdroj: Cypo Design

Pár ľudových detailov

Ak možno niekde vidieť, že Genesis nepostavila prémiová automobilka, je to niekoľko detailov. Okrem spomínanej lacnej kože na volante je to napríklad manuálne nastavenie klimatizácie vzadu, nutnosť stlačiť tlačidlo na kľučke pre bezkľúčový prístup či fakt, že hudba prestane hrať po vypnutí zapaľovania.

Aj inak spoľahlivý parkovací asistent potrebuje na nájdenie parkovacieho miesta až príliš nízku rýchlosť, ktorá vodičov za vami iste nepoteší.

Hyundai Genesis 3,8 V6 H-TRAC Zdroj: Cypo Design

Verdikt

Hyundai Genesis je plnohodnotná limuzína. Masívna s veľkolepým profilom, množstvom vnútorného priestoru a plná kvalitných materiálov. Dlhé cesty zvláda tak, ako sa na prémiovú kategóriu patrí, priam láka k hľadaniu obchodných partnerov čo najďalej, hoci aj tisíc kilometrov od domu. Áno, niektoré detaily mohli byť lepšie, ale nie je to nič, s čím sa po chvíli nenaučíte žiť.

Keby sa Genesis zbavil toho nápisu, mohol by sa pokojne predávať aj drahšie. Tak čo, budete grobiani alebo odstránite znak rozumnejšie?

Plusy Mínusy
majestátny neopozeraný vzhľad nižší dojazd
pohodlie lacno pôsobiaca koža na volante
veľa priestoru vpredu, vzadu absencia naftového motora
možnosti nastavenia zadných sedadiel zopár detailov
kvalitné materiály v interiéri imidž
ťah a zvuk šesťvalca
moderné technológie
pomer hodnota vs. peniaze

Hyundai Genesis 3,8 V6 H-TRAC Zdroj: Cypo Design

Technické údaje Hyundai Genesis 3,8 V6
Parameter Hodnota
Motor 3,8 benzín
Výkon (kW (k) pri ot/min) 232 (315) pri 6000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 397 pri 5000
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 6.8
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 16,2/8,9/11,6
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ (l) 493
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2075
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4990/1890/1480
Cena (eur s DPH) jediná verzia 59 990