Vlastný svet

Možno tým, že má vlastný svet pôsobí trochu autisticky, možno sympaticky, pre iného až príliš komplikovane. Isté však je, že označenie crossover, také obľúbené v automobilovom svete preniklo aj na dvojkolesové stroje. X-ADV kríži skúter, veľkú cestovnú motorku a offroadovú legendu Africa Twin. Pre jazdca, ktorý nemusí vytiahnuť päty z mesta, tak prináša výhody veľkej cestovnej motorky prakticky bez jej mínusov. Ale poďme poporiadku.

Hoci z fotiek to nie je jednoznačne vidno, má vysokú stavbu, skútrovo vzpriamený posed a pritom cestovné doplnky. Vysoký čelný a efektným mechanizmom nastaviteľný štít, široké riadidlá obopnuté chráničmi z offroadovej legendy. K tomu dvojvalec s objemom 745 ccm a výkonom 54 koní. A šesťstupňový dvojspojkový automat. Už rozumiete?

Honda X-ADV Zdroj: TREND

Uspokojí mnohých

Práve nejednoznačnosť motorky je na nej taká sympatická. Japonci vytvorili vlastnú kategóriu, ktorá uspokojí rôzne skupiny. Prvý dojem z 238-kilogramového stroja je ľahkosť ovládania a komfort. Len ho umocňujú pohodlné doplnky ako je bezkľúčový prístup, full LED osvetlenie či ručná brzda.

Pridať plný plyn sa po pár kilometroch nebojí ani začiatočník, navyše štart a zrýchlenie sprevádza príjemný a určite nie skútrový zvuk. Ak sa X-ADV vyrúti zo zákruty pod plynom, čo jej napriek svojej veľkosti a na pohľad istej ťažkopádnosti nerobí žiadny problém, nikto ju nebude považovať za niečo menejcenné. I keď do úst mnohých sa dralo slovo skúter.

Honda X-ADV Zdroj: TREND

Cestovná nátura

Jazda na nej robí radosť. Pomerne veľká Honda sa ovláda hravo, do zákrut sa ponára ako menší stroj. Ochranný štít a rukoväte umožňujú udržiavať rozumné diaľničné tempo, a tak viac než vrhať sa do zákrut má chuť na dlhé cestovanie.

Pohodlné sedadlo spolu s veľkým miestom pre spolujazdca a veľkými zadnými stúpačkami umožnia príležitostný výlet hoci aj k moru. Limitujúci je objem a dostupnosť odkladacieho priestoru pod sedadlom, takže odporúčam dokúpiť kufre.

Honda X-ADV Zdroj: TREND

K pohode za riadidlami prispieva šesťstupňová automatická prevodovka. Má športový aj normálny režim, umožňuje prepnúť do plne manuálneho. Pri radení motorkou mierne šklbne tak, aby jazdec vedel, že nesedí na niečom slabom. Ale je to pohodlné a predvídateľné. Prudké pridanie plynu prinesie kickdown, brzdenie zasa veľmi rýchle podraďovanie. Je radosť si radiť len tak sám pre seba v manuálnom režime.

A zrejme aj vďaka automatu poteší dosiahnutá spotreba 3,8 litra na 100 kilometrov.

Honda X-ADV Zdroj: TREND

Svet mimo asfaltu

Ako jedna z mála motoriek tejto veľkosti sa X-ADV vyslovene teší na nespevnené cesty. Ochrana podvozku, vyššia svetlá výška, vypletané kolesá či mäkšie naladené odpruženie, to všetko sú benefity, z ktorých ťažím aj v bežnej premávke. Skutočne je táto Honda na nerovnostiach pohodlná a tunajšie cesty vyzerajú na nej o čosi lepšie. Možno práve jej schopnosť žehliť nerovnosti bude tým, čo jej prinesie najväčší úspech.

Terénnu kategóriu pripomína aj veľká a ľahko čitateľná obrazovka ako vystrihnutá z dakarského špeciálu. Chýba tu asi už len USB port a za jazdy by sa dali pozerať aj filmy.

Honda X-ADV Zdroj: TREND

Verdikt

Honda X-ADV je crossoverom a na pochopenie komplikovaným produktom, ktorý možno predbehol dobu tak, ako prvé SUV pred pätnástimi, dvadsiatimi rokmi. Ale to je na nej tiež sympatické. Kombinuje doteraz nepredstaviteľné a cestovateľský svet i nespevnené cesty prináša medzi ľudí nezvyknutých na takúto kombináciu. A najmä to svojou ľahkosťou i pohodlím robí vskutku výborne.