Zo všetkého trošku
Prvý dojem z dizajnu je vydarený. NC750 má príjemnú akurátnu kapotáž, aby nebola ani naháčom, ani cestovným endurom určeným na koniec sveta. Modrosivá kombinácia ju robí nenápadnou a svojim dizajnom pripomína viacero konkurenčných strojov a pritom žiadny. Nemá veľké výstrelky, len uhladený, nenápadný, no zato pútavý vzhľad.
Nie je ani veľká, ani malá. Tam, kde na cestovný vrchol Hondy, model Africa Twin, potrebujete na nasadnutie detský stolček, tu hravo vysadne aj menej urastený. A bude sedieť pohodlne, viac vzpriamene než športovo skrčene. Posed definuje pocit z NC, pod zadok som dostal komfortný stroj určený viac na hltanie kilometrov než nekonečných zákrut.
Honda NC750X DCT 2018 Zdroj: TREND
A je praktická. Táto Honda mi svojou praktickosťou pripomína Octaviu Combi. Za príplatok vybavená trojicou objemných a ľahko ovládateľných kufrov, je len úvod. Obrovský odkladací priestor je aj tam, kde býva zvyčajne nádrž. Vojde sa doň celá prilba. Ľavou rukou sa ovláda ručná brzda ako inak, jednoducho.
Za riadidlami ako doma
Na inverzný displej vidno výborne a okrem prifarbenia otáčkomera s ohľadom na otáčky nemá žiadne výstrelky. Čo teší je full LED osvetlenie, ktoré spolu s príplatkovými hmlovkami robí jazdu v noci z tradične stresujúcej zábavnou. Dokonca má NC aj hlavný stojan, čo jej opäť pridáva na praktickosti.
Honda NC750X DCT 2018 Zdroj: TREND
Po nasadnutí mám hneď pocit ako doma. Pohodlné sedadlo, riadidlá akurát ďaleko a široko. Šesťstupňová automatická prevodovka DCT radí hladko, len treba zvoliť správny režim. D je pre vyznávačov chopperov, až niekde na druhom stupni S sa to začína podobať na športovú jazdu. A tak aj jazda plynie hladko, pri spotrebe okolo 3,7 l/100 km.
Po pár desiatkach kilometrov mám pocit, že sa poznáme odjakživa, NC750X napriek masívnej váhe 230 kg má pocitovo tak o 30-40 menej. Manipulácia na parkovisku i v ostrých zákrutách ide zľahka, až sa zdá, že pri svojej chuti naklápať sa si pýta viac športovú a drsnejšiu jazdu. Tiež zvuk výfuku je slušný a ubrblaný.
Honda NC750X DCT 2018 Zdroj: TREND
Viac koní by neuškodilo
Ešte viac zábavy jej ale nedovolí motor, azda jediná výčitka tomuto stroju. Poslabších 55 koní už má s touto váhou čo robiť, a tak treba nad predbiehaniami trochu viac rozmýšľať a podraďovať tlačidlami vopred. Podobné platí aj o brzdách, ktoré majú menej ostrý nástup, než by bolo pri triafaní sa do medzier pred zákrutami milé.
Narážam na charakter NC750X. Je tak všestranne postavená, až je pre ortodoxných motorkárov náročné sa do nej zamilovať. Má kombináciu vlastností blízku viac pohodlným rodinným autám ako úzko zameraným športiakom. Pre niekoho môže byť taká šírka schopností trochu nudná, pre iného zasa vytúženou kombináciou viacerých svetov.
Honda NC750X DCT 2018 Zdroj: TREND
Verdikt
Výkony radového dvojvalca robia z tejto Hondy skôr spoznávača krajiny a pekných výhľadov než okruhového špecialistu. Ak k tomu pridám ľahkú manipuláciu, ochotu zatáčať i plno praktických doplnkov, NC750X je niekde medzi tým najlepším skútrom a veľkým cestovným endurom. Má z každého niečo. Na dlhé trasy bude podobne pohodlná a netreba na ňu ani vodičský preukaz na autobusy či veľkú stodolu na parkovanie.
Plusy | Mínusy |
pohodlné na dlhé jazdy | viac koní by neuškodilo |
praktická výbava | chýba tempomat a vyhrievané riadidlá |
výborná obratnosť | |
pohodový automat |
Honda NC750X DCT 2018 Zdroj: TREND
Technické údaje Honda NC750X | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 745 ccm |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 40 (55) pri 6250 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 68 pri 4750 |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | n |
Spotreba - udávaná (l/100 km) | 3,5 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem palivovej nádrže (l) | 14,1 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 220 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 2230/845/1350 |
Cena (eur s DPH) | od 8 190 |