Praktická v rámci triedy
Navyše je jej dizajn trochu divoký a zároveň usadnutý. Niektoré krivky pôsobia až vesmírne, iné sú vyslovene fádne. Hoci automobilka hovorí o kombinácii rôznych tried, výsledok pôsobí zo subjektívneho pohľadu trochu rozpačito. Testovaná verzia by navyše zniesla väčšia kolesá, ktoré by lepšie sekundovali bielej farbe, opticky zväčšujúcej auto. Berte HR-V radšej v modrej.
Ide o triedu, ktorú zrejme vymysleli marketingoví pracovníci naprieč značkami, aby ulahodili zákazníkom túžiacim po SUV, ale vediac, že s ním nevytiahnu päty z mestských zápch a tesných parkovacích miest. Potrebujú vyšší posed, trochu imidžu, ale vnútorný priestor ich pri krátkych jazdách mestách v sprievode svojho yorkshira netrápi.
Honda HR-V Zdroj: Ľuboš Mistrík
Hondu HR-V však ešte pri rysovacích výkresoch veľmi rýchlo dostali do rúk aj pragmatici. Znamená to prijateľné vonkajšie rozmery, avšak množstvo vnútorného priestoru, pri ktorom sa aj niektoré omnoho väčšie a drahšie SUV červenajú. K tomu viacero praktických riešení vhodne navrhnutých pre rodiny a notorických sťahovačov. Ale poporiadku.
Šikovné a priestranné
Odhliadnuc od imidžového zaradenia HR-V vás vnútri príjemne prekvapí priestorom. Je ho tu dosť na výšku, šírku aj dĺžku, stredový tunel vzadu je už tradične u Hondy úplne minimalizovaný, a tak sa na sviatky môžete vybrať aj v pätici. K tomu sa pridáva veľmi priestranný kufor, kde by sa ale zišli nejaké háčiky a sieťky, nielen veľká vaňa s dvojitým dnom.
Honda HR-V Zdroj: Ľuboš Mistrík
Medzi praktické riešenia japonskej značky treba pripočítať Magic Seats, teda vyklápateľné zadné sedáky nahor ako v divadle. Možno tak prepravovať aj veľké predmety alebo pod sedadlo schovať a navždy zabudnúť na kabelky, ruksaky a ďalšie drobnosti.
Dizajn interiéru sa na prvý pohľad zdá trochu prekombinovaný, čo som konštatoval aj pri prvej jazde – nájdete tu lakťovú opierku, z ktorej ktosi odhryzol i trojicu výduchov klimatizácie pred spolujazdcom.
Rýchlo si však na jednotlivé prvky zvyknete, taktiež na ovládanie dotykového infotainmentu či digitálne tlačidlá klimatizácie. Mimochodom, nenastavuje sa po pol stupňoch, ale len celých. V dnešnom komplikovanom svete vítané zjednodušenie.
Honda HR-V Zdroj: Ľuboš Mistrík
Budíky pred vodičom majú klasický strih, sú analógové a nechýba otáčkomer či aspoň kontrolka ukazujúca, že motor je studený. Zastaraný palubný počítač by ale potreboval kompletný redizajn.
Tiché a úsporné
Posed za volantom je v novej Honde HR-V skvelý. Napriek tomu, že to hrá na SUV, sa posadíte dnu obklopený vysokou hranou dverí a stredovým tunelom. Navyše má volant správny tvar a veľkosť a páka manuálnej šesťstupňovej prevodovky patrí medzi malé zázraky. Jej dráhy sú krátke a pôsobí mechanicky akoby šla rovno do prevodovej skrine, podobne ako v malých roadsteroch.
Honda HR-V Zdroj: Ľuboš Mistrík
Navyše je tu pohodlie. HR-V jeho tvorcovia zbytočne nepritvrdzovali, aby mohli do materiálov napísať, že je ktovieako športová, čo sa prejavuje v jej ignorovaní nerovností a nástrah slovenských ciest. Pritom nie je vyslovene mäkká a užijete si s ňou aj na zatočenej ceste. Jazdecky ide o jedno z najlepších áut tejto reklamou brandžou vytvorenej triedy.
Je tichá na rozbitom asfalte, štrkovej i blatovej ceste, ale aj na diaľnici. Ťažký terén ju ale kvôli dostupnému pohonu len predných kolies nepoteší.
Honda HR-V Zdroj: Ľuboš Mistrík
A potom je tu motor. Malá naftová 1,6-ka tejto Honde prekvapivo dobre sadne. Je živá a nebojí sa ani rýchlejšieho predbiehania či diaľničného zrýchľovania. Pritom je úsporná, dlhodobý dosiahnutý priemer 6,1 litra na 100 km odráža rôznorodú jazdu vrátane pohybu v takmer mínusových teplotách. Medzi dedinami sa budete bez problémov presúvať za štyri litre.
Verdikt
Nové HR-V nemalo ľahký štart. Pozeral som naň s predsudkami, podobne ako aj na iné autá triedy crossoverov nepoužiteľných do terénu a zároveň zbytočne veľkých do mesta. Áno, je pravda, že Civic Tourer urobí rodine lepšiu službu za podobné financie a CR-V je pri o niečo vyššej cenovke o kus všestrannejšie. Ak ale túžite nabehnúť na módnu vlnu malých SUV, táto Honda vám k tomu pribalí aj veľký šoférsky talent, ticho, dobrú spotrebu a najmä vnútorný priestor.
Plusy | Mínusy |
vnútorný priestor a praktickosť | vypracovanie palubného počítača |
úsporný 1,6 motor | dostupná len ako predokolka |
odhlučnenie kabíny | |
posed za volantom | |
presnosť a krátké dráhy radenia |
Honda HR-V - magic seats Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Honda HR-V Elegance 1,6 | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,6 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 88 (120) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 300 pri 2000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 10 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 4,2/3,8/4 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 448/1473 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1404 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4294/1772/1605 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 17 890; tento kus 22 309 |