Čo sa zmenilo
Facelift stredne veľkého japonského SUV zasiahol najmä prednú časť s o niečo kozmickejším vzhľadom po vzore ďalších áut značky. Našťastie ale nedosahuje vesmírne krivky Civicu a na ceste pôsobí relatívne nenápadne. Miernou zmenou prešli aj tvary kolies, zadná časť a interiér.
Z praktického hľadiska je to stále to výborné CR-V, ktoré sme si obľúbili už pri teste staršej verzie. Vnútro ponúka akurátny pomer medzi útulnosťou a priestorom, dokonca aj vzadu si pohodlne sadnú traja, keďže stredový tunel takmer neexistuje.
Honda CR-V 1,6 i-DTEC 9AT AWD Zdroj: Ľuboš Mistrík
Cestujúci si majú kde odložiť mobily, peňaženky, do dverí sa vojdú aj vínové fľaše (odskúšané). Z pohľadu praktickosti na palube ide o jedno z najlepšie postavených áut v triede, kvalita materiálov je tiež výborná. Poteší aj takmer 600-litrový kufor a jednoduché sklápanie zadných sedadiel.
Facelift ale nespravil poriadok v displejoch. Infotainment síce získal dobre ovládateľný 7-palcový displej s Androidom, no má zbytočne veľa funkcií, ani dizajnovo akosi neladí so zvyškom prístrojovej dosky. Zrušil by som horný displej na palubnej doske, ktorého ovládanie som nepochopil ani po vyše 700 kilometroch strávených v aute a všetko nájdete aj medzi budíkmi alebo v infotainmente. Honda CR-V je výnimočná tým, že si môžete priemernú spotrebu zobraziť na troch miestach naraz.
Honda CR-V 1,6 i-DTEC 9AT AWD Zdroj: Ľuboš Mistrík
Tichá a pohodová jazda
CR-V po modernizácii neprišlo po praktickosti interiéru ani o svoje ďalšie veľké plus – tichú a pohodovú jazdu. So spolujazdcom sa dohovoríte aj na diaľnici a podvozok sa tvári pokojne aj na rozbitej betónovej ceste, akých ešte na Slovensku zopár ostáva.
O čo však prišla bol výborný 2,2-litrový diesel, ktorý nahradila menšia 1,6-ka s dvoma turbami. Papierovo sú jeho výkony v poriadku, dokáže zatlačiť aj pri predbiehaní, no reakcie sú akési vlažné a chvíľu trvá, kým sa poriadne nadýchne a dostane zo seba to najlepšie.
Honda CR-V 1,6 i-DTEC 9AT AWD Zdroj: Ľuboš Mistrík
Spotreba je síce pri hladkaní plynu mimo mesta ozaj nízka, no po pritlačení prudko rastie. Celkový dosiahnutý priemer 7,4 litra na 100 km je aj kvôli diaľniciam paradoxne vyšší než som zajazdil s predošlým modelom s manuálom.
Automat a bezpečnosť
Honda sa pýši aj novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou. V osobných autách ide o unikát, vodiča poteší moderný fotogenický joystick namiesto tradičnej páky.
Pri jazde toľko stupňov nevnímam. Automat radí plynule a hladko, až na zvláštnu rezonanciu v istých otáčkach je na palube ticho. Na diaľnici jazdí CR-V najčastejšie na ôsmy stupeň, len výnimočne, a to väčšinou pri miernom klesaní a prekračovaní maximálky, radí deviatku.
Honda CR-V 1,6 i-DTEC 9AT AWD Zdroj: Ľuboš Mistrík
Spolu s modernizáciou získala Honda aj unikátny radarový tempomat, reagujúci aj na auto v susednom pruhu dobiehajúce auto pred ním. Honda zbadá, že predbieha, pribrzdí a až keď bezpečne obehne auto pred vami, pokračujete vpred.
Na papieri to znie dobre, v praxi však budete brzdiť častejšie, než by ste čakali. Málokto za vami navyše očakáva, že na brzdu stúpite desiatky metrov pred autom v susednom pruhu. Bezpečnostné systémy sú po facelifte vo všeobecnosti trochu hysterické a pípajú viac, než by bolo vodičovi milé. Či už ide o sledovanie opustenia jazdného pruhu, upozornenie na auto v mŕtvom uhle či uťahujúce bezpečnostné pásy pri každom prudšom manévri.
Honda CR-V 1,6 i-DTEC 9AT AWD Zdroj: Ľuboš Mistrík
V teréne
Hoci sa to navonok nezdá, ak má CR-V pohon všetkých štyroch kolies, poradí si aj s ťažším terénom. Vinohradmi sa škriabe akoby sa tu narodila a nevadia jej ani kamene a šmykľavé stúpania. Na troch kolesách je bez vŕzgania alebo krútenia karosérie napriek tomu, že má presklenú strechu. Jediným limitom sú príplatkové „terénne“ prahy, ktoré paradoxne offroadové schopnosti auta znižujú. Za schopnosti v teréne si ale cestne zameraná Honda zaslúži veľkú pochvalu.
Verdikt
Honda CR-V vlastne nepotrebovala facelift. Síce dnes vyzerá o niečo modernejšie a pribudol veľký displej v strede palubnej dosky, auto bolo na vrchole medzi konkurenciou aj predtým. Práve naopak, osobne som bol fanúšikom staršieho naftového motora a moderné bezpečnostné systémy mi teraz prídu až príliš precitlivené. Z mimoriadnej praktickosti interiéru a všestrannosti auta ale neubudlo ani o kúsok, a to je najdôležitejšie. Našli sme kandidáta na najlepšie stredne veľké SUV.
Plusy | Mínusy |
praktický interiér | malý motor sa na diaľnici "rozžerie" |
veľký kufor a sklápanie sedadiel | prehnane opatrné bezpečnostné systémy |
pohodová a tichá jazda | |
slušné schopnosti v teréne |
Honda CR-V 1,6 i-DTEC 9AT AWD Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Honda CR-V 1,6 i-DTEC 160 9AT Executive | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,6 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 118 (160) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 350 pri 2000 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9.7 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 5,5/4,7/5,1 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 589/1669 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1728 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4605/1820/1685 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 21 350; tento kus 38 899 |