Ale web Hondy k Civicu Tourer neponúka žiadny dym z pneumatík a chýbajú aj dramatické zvuky vytočených motorov. Naopak, narazil som na oficiálne video, kde sa za sprievodu jemnej hudby do kufra nakladá batožina, neznáma ruka stláča zadnú roletku, niekto vyklopí magic seats, zadné dvere sa naširoko otvoria. Asi neexistuje väčší opak toho, čo si predstavíte pod Hondou.

Predizajnovaná

Navonok je aj po nedávnom facelifte trochu príliš nadizajnovaná, ceruzkou neostal nepovšimnutý jediný kúsok karosérie. Predok ale pôsobí aj vďaka novým LED svetlám agresívne a niekoho môže nechať na pochybách, či to nie je najnovší Type R vo verzii kombi. Z niektorých uhlov je táto Honda pekná, z iných kontroverzná. Fotograf ju chcel fotiť na odpaľovacej rampe, žiaľ, nezohnali sme.

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC 2015 Zdroj: Peter Polešenský

Vnútro kozmický dojem potvrdzuje. Dva palubné štíty, jeden obrovský digitálny rýchlomer, tri okrúhle budíky, dva veľké displeje. Na pohľad nič nepasuje s ničím, veď som aj napočítal niekoľko rôznych fontov písma. Kvalita spracovania a materiálov je ale veľmi slušná a nič tu nehrká.

Logika ovládania jednotlivých funkcií trochu kríva, najmä displej vpravo hore má svoj vlastný rozum. Stredný displej ovláda prehľadný Android, na ktorom mi okrem drobností v ovládaní celkom nesedí jeho úplná dizajnová odlišnosť od zvyšku auta - vyzerá to, ako keď kúpite v tuningovom obchode nové rádio.

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC 2015 Zdroj: Peter Polešenský

Veľmi praktická

Kým dizajn je trochu divoký, v každodennej praktickosti Civic Tourer skutočne boduje, a tým si otca rodiny získa. Toto auto je jedno z najšikovnejšie postavených nielen v tomto segmente. Kufor má obrovských 624 litrov, čo už samo osebe znie dobre. Navyše aj pravidelný kubický tvar a maximalistický vstupný otvor.

Netreba zabúdať na šikovne sa rolujúce plátno, ktoré možno odložiť do špeciálneho priečinka pod podlahou či prítomnosť sieťky oddeľujúcej batožinu od kabíny. Dokonca má dve polohy - možno ju použiť aj pri sklopení zadných sedadiel a bezpečne tak naložiť nábytok až po tie predné. A zadné sedadlá sa sklápajú do dokonalej roviny. Len by sa mohli dať zložiť priamo z kufra.

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC 2015 Zdroj: Peter Polešenský

Veľkým príspevkom k praktickosti sú aj Magic Seats - unikátne Honda riešenie. Zadné sedadlá sú ako v divadle, sedáky vyklopíte nahor a získate nepoznaný priestor v kabíne pre psa, bicykel alebo nábytok. Podlaha je takmer úplne rovná, ozaj netuším, kam Honda schovala všetky podvozkové časti.

Pohodlná jazda

Jazda je viac pohodlná, než honďácky športová. Volant je síce presný a má dobrú veľkosť aj hrúbku. Aj radenie funguje ako má, a keď sa už tých 120 koní rozbehne, dáva veľmi slušnú spätnú väzbu.

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC 2015 Zdroj: Peter Polešenský

Ako celok však naftový Tourer nechce pretekať. S chuťou s ním precestujete stovky kilometrov, ale okrem predbiehania motákov na cestách nebudete mať chuť pridať a ísť trochu športovejšie. Na to je to príliš pohodové miesto pre život, nič nezmení ani nadbytočné nastavovanie tlmičov pruženia alebo tlačidlo ekonomickej jazdy. Jazda je stále rovnako pohodlná i šetrná, nech to máte nastavené hocijako.

Tento 1,6-litrový diesel je kráľom úspornej jazdy. Do otáčok sa mu nechce, aj by mohol byť tichší, ale po meste som ešte nikdy nejazdil so spotrebou okolo päť litrov. Mimo mesta máte pocit, že Honda palivo vyrába, dojazd v pohode prekročí 900 kilometrov. Celkovo som dosiahol kombinovaných 5,1 litra na 100 kilometrov, s menším množstvom diaľničných presunov by to bolo hlboko pod päť.

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC 2015 Zdroj: Peter Polešenský

Verdikt

Má to veľké H na prednej maske, ale mimo šialeného stylingu to nie je taká Honda, ako ju poznáme. Nebude vás motivovať k zdolávaniu zatočených ciest. Za to je mimoriadne praktická, rodiny s deťmi a chalupári by si ju mali zaradiť na vrchol hodnotiacich rebríčkov. Navyše je skutočne úsporná, čo obe menované skupiny poteší ešte viac. Šiltovky nechajte doma.

Plusy Mínusy
mimoriadne praktická trochu chaotický interiér
veľký a dobre dostupný kufor logika ovládania niektorých funkcií
magic seats slabá ochota k športovej jazde
nízka spotreba
presnosť riadenia

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC 2015 Zdroj: Peter Polešenský

Technické údaje Honda Civic 1.6 i-DTEC
Parameter Hodnota
Motor 1,6 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 88 (120) pri 4000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 300 pri 2000
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 10.1
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 4,2/3,6/3,8
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 624/1668
Prevádzková hmotnosť (kg) 1378
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4590/1795/1435
Cena (eur s DPH) úplný základ 19 850; tento kus  s aktuálnym bonusom 25 259