Hneď prvé kilometre mám chuť robiť neporiadok. Ísť na zadnom, kľučkovať medzi autami, vytáčať všetky štyri valce na semaforoch až do červeného poľa.

Táto motorka je chuligán, chce sa neustále hrať, ukazovať sa a dokazovať si svoje schopnosti. Nechce zapadnúť do davu, ani byť pokorne schovaná niekde. Baby nebude sedieť v kúte?

Drsný zvuk, priateľský záťah

Aj preto najnovšiu Hondu CB1000R Black Edition testujem hneď od začiatku. Už len prvý štart litra, takého známeho a odskúšaného od tohto japonského výrobcu, navodzuje správnu atmosféru.

Takto nejako mám v hlave zvuk superšportu alebo chuligánskeho stroja. Je hlboký a pritom výhražný, vo vysokých otáčkach primerane ukričaný. Ak by som svojej dcére pustil rôzne zvuky, tak tento by ihneď spoznala ako ten pravý motorkársky.

Zdroj: Ľuboš Mistrík

Ale nie je to len o zvuku. Honda má v skutočnosti priateľskú dušu. Jej 145 koní ťahá plynule a bez nejakého zaváhania odspodu až do červeného poľa kdesi cez 10-tisíc otáčok za minútu, kde ukazuje peklo bežné len pre tie ozajstné superšporty. Quickshifter funguje hore-dole úplne spoľahlivo, možno aj vtedy, keď to práve spojke nerobí najlepšie.

Nevytrasie dušu

Na rozbitej ceste nechce zo mňa vytriasť dušu ako napríklad triedny konkurent BMW S 1000 R. Honda je pohodlnejšia. Pre drsných jazdcov možno vymäknutá, pre všetkých ostatných ale akurát ovládateľná, aby sa nebáli každej jednej rolety alebo priečnej nerovnosti. CBčku hneď v prvých metroch naklápam s úplnou samozrejmosťou, akoby som na nej prešiel už tisícky kilometrov.

Technické parametre Honda CB1000R Black Edition
- Objem motora: 998 cm3 - Výkon: 107 kW (145k) pri 10 500 ot./min - Krútiaci moment: 104 Nm pri 8 250 ot./min - Spotreba paliva: 5,8 l/100 km - Pohotovostná hmotnosť: 214 kg - Objem palivovej nádrže: 16,2 l - Cena: od 13 590 € vrátane DPH

Aj jej displej je priateľský a graficky vydarený. Kozmicky nezmyselné ovládanie sesterskej Africa Twin je preč, len niektoré zvláštnosti ostali. A tak, s výnimkou prepínania režimov, do tohto nesiaham. Čo mi chýba? Možno vyhrievané rajdy, s nimi by bolo na naháči najmä v jarných mesiacoch pohodovejšie.

Zdroj: Ľuboš Mistrík

Dizajn neviem nazvať inak ako usporiadaný. Všetko má svoje miesto, každá hrana s každou súvisí a netradične umiestnené evidenčné číslo dáva vyniknúť širokej zadnej gume. A u tých zdatnejších zasa ľahko možno na bočnici overiť, ako veľmi si trúfli v zákrutách.

Čierno-čierna kombinácia pristane jej charakteru a len pred pár rokmi čerstvo moderný neo-retro štýl sa dnes natoľko vžil do módy, že ho beriem ako samozrejmú súčasť.

Verdikt

Chuligán, hulvát, ešte k tomu čierno-čierny. Honda CB1000R motivuje robiť neporiadok úplne staromódne, ako bolo moderné pred dvadsiatimi rokmi. Každého jazdca vráti do týchto čias. Hoci by sa nestratila, na okruh by som ju nebral.

Oveľa viac sa hodí na večerné potulky mestom alebo víkendové jazdy po najbližších kopcoch alebo blízkych Alpách. Áno, mohla byť o niečo viac vybavená, ale to by už cenu vytlačilo nahor. S touto Hondou som omladol.