Na TREND.sk si možno prečítať aj podrobnejší test benzínového kombinaftového liftbacku, dnes bude rýchla reč o 5-dverovej benzínovej verzii v najvyššej výbave. Zobrali sme ju na dlhú cestu naprieč Rakúskom.

Miesta dostatok

Ako prvé ohuruje vnútorným priestorom a pocitom veľkosti. Má skoro 4,9 metra na dĺžku. Pôsobí majestátne a vnútri ponúka dávku vzdušnosti ako priestranný byt.

Málokto sa môže sťažovať, navyše sú odkladacie priehradky obrovské a na dlhú cestu do nich schováte všetky nápoje, jedlo, peňaženky i mobily spolucestujúcich. V kufri s objemom 550 litrov chýba len rýchlo dostupné sklápanie operadiel zadných sedadiel a sieťky.

Ford Mondeo liftback 1,5 EcoBoost Titanium X Zdroj: Ľuboš Mistrík

Sedadlá majú akurátnu tvrdosť i rozsah nastavenia, pauza na natiahnutie sa prichádza na rad až po prvých stovkách kilometrov. Vďaka výbornému odhlučneniu podvozka a vonkajších ruchov na prémiovej úrovni i mimoriadne tichému benzínovému motoru môžete so spolujazdcom šeptom rozprávať aj nad diaľničnými limitmi. Palec hore, to auto je ozaj kultivované.

Príjemné vozenie

Aj po tisíc kilometroch rozdelených do dvoch dní vystupujem z nového Mondea v pohode a nedolámaný. Jeho kvality na dlhé cesty pripomínajú to najlepšie z cestovateľských limuzín.

Riadenie je ľahké a presné, radenie trochu tuhšie, ale zato príjemné. Ford v podvozku skombinoval známe dobré jazdné vlastnosti spolu s komfortom na rozbitých cestách.   Pohodlne vás prevezie aj rozbitejšou časťou Európy a nepotrebuje k tomu drahé adaptívne tlmiče.

Ford Mondeo liftback 1,5 EcoBoost Titanium X Zdroj: Ľuboš Mistrík

Novinkou v ponuke sú full LED predné svetlá, ktoré sa s chuťou natáčajú do zákrut. Svietia výborne a majú jedny z najopatrnejších automatických diaľkových svetiel na trhu. Len minimum vodičov oproti mi bliklo, aj to väčšinou len z diaľky a viac pre istotu než kvôli oslepeniu. A smerovky sú riešené ako efektný pohyblivý svetelný pás, nielen suché bliknutie.

Za volantom je to typický zástupca značky, do zákrut sa vrhá s ľahkosťou a ochotou, máte chuť si s ním zajazdiť aj na horských priesmykoch, v mojom prípade alpských údolných cestách. Mondeo napriek svojej veľkosti ochotne poslúcha a živý a pritom ľahký benzín mu v tom len pomáha. Kombinovaná spotreba dosiahla 7,1 litra na 100 kilometrov.

Ford Mondeo liftback 1,5 EcoBoost Titanium X Zdroj: Ľuboš Mistrík

Dotykový infotainment

Ford úplne od základu vynovil infotainment v najvyššej výbave väčšiny svojich modelov. Aj testované Mondeo malo dotykový systém s nič nehovoriacim názvom Sync od Microsoftu. Oproti minulosti je to obrovský skok vpred, ale na dlhej ceste ukáže aj nedostatky.

Viaceré ukazovatele, ako napríklad zvolená teplota klimatizácie sú malé a ich čítanie odpútava pozornosť. Minimalistický dizajn s množstvom čísel, údajov, liniek a políčok pripomína viac Windows než súčasť auta. Podobné platí aj pre digitálny palubný počítač. Pozor, vôbec to nie je zlé, ale dnes sú už niektorí ďalej.

Ford Mondeo liftback 1,5 EcoBoost Titanium X Zdroj: Ľuboš Mistrík

Verdikt

Ford Mondeo aj pri dlhej typicky manažérskej ceste po európskych diaľniciach ukazuje, že je na vrchole triedy. Majestátny dizajn je jedna vec, pohodlná jazda, množstvo priestoru a ticho druhá, ešte dôležitejšia. Jednoznačne patrí do porovnávacích rebríčkov otcov rodín i obchodných manažérov, vyberajúcich nové auto tejto triedy. Nedostatky treba hľadať lupou, ako celok je výborne zladené. Mnohé z tých rebríčkov určite vyhrá.

Plusy Mínusy
veľmi priestranné detaily ovládania infotainmentu
komfort na rozbitých cestách chce to viac praktických riešení v kufri
zábava za volantom
odhlučnenie od ruchov
tichý a pritom svižný benzínový motor

Ford Mondeo liftback 1,5 EcoBoost Titanium X Zdroj: Ľuboš Mistrík

Technické údaje Ford Mondeo 1,5 EcoBoost Titanium X
Parameter Hodnota
Motor 1,5 benzín
Výkon (kW (k) pri ot/min) 118 (160) pri 6000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 240 pri 1500-4500
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 9.2
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 7,8/4,6/5,8
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 550/1446
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1410
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4871/1852/1482
Cena (eur s DPH) úplný základ v akcii 22 890; tento kus 27 840